افسانه حذف دایرکت‌های کاربران توییتر جنجال آفرید

تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد که توییتر برای مدت‌های طولانی تمامی پیام‌های حذف شده کاربران به مخاطبان آنها را حفظ می‌کرده است.

موبنا – توئیتر که یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین شبکه‌های اجتماعی در جهان به شمار می‌رود، حالا دچار یک دردسر و چالش امنیتی بزرگ شده است به گونه‌ای که کاربران و منتقدان زیادی در فضای مجازی به انتقاد و اعتراضات شدیدی علیه آن پرداخته‌اند.

خبری که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده است، نشان می‌دهد که توئیتر تمامی پیام‌های مستقیم و دایر کت کاربران را که از پلتفرم خود حذف و پاک کرده بودند را از حافظه سرورهای خود پاک نکرده است و برای سال‌ها آنها را حفظ و نگهداری کرده است.

کاران ساینی، به عنوان یکی از کارشناسان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی اعلام کرده است که نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد توئیتر آن دسته از پیام‌های پاک شده را برای مدت‌های طولانی حفظ و نگه داری کرده است و این بدان معناست که حریم خصوصی کاربران را به نوعی نقض کرده است.

بر اساس گزارشی که در وب سایت تک کرانچ آمده است، پیام‌های دایر کت کاربران شبکه اجتماعی توئیتر حتی سال‌ها بعد از تعلیق و غیر فعال‌سازی حساب کاربری آنها نیز در پلت‌فرم و سرورهای توئیتر حفظ و نگهداری می‌شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرده است که توئیتر بدین ترتیب برخی از قوانین و مقررات مربوط به حریم خصوصی را نقض کرده است و این امر باید توسط نهادهای مسئول و نظارتی مورد بررسی و تفحص قرار بگیرد.

توئیتر بعد از انتشار این خبر اعلام کرده است که از موضوع مربوطه مطلع بوده و در تلاش است تا با اقدام کارشناسان و متخصصان فنی خود، مشکلات و چالش‌های امنیتی مربوطه و همچنین نگرانی‌های کاربران در مورد حریم خصوصی را برطرف کند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا