هک شدن اطلاعات ۱۵ میلیون کاربر ۵۰۰pix

۵۰۰pix ، وب سایت اشتراک گذاری عکس، می گوید که اطلاعات نزدیک به ۱۵ میلیون کاربر این وب سایت تابستان گذشته توسط هکرها به سرقت رفته است. رخدادی که کسی متوجه آن نشده بود.

موبنا – ۵۰۰pix طی اطلاعیه ای که اواخر دیروز در وبلاگ و شبکه های مجازی این شرکت منتشر شد، از هک شدن سیستم های خود در اواسط تیرماه خبر داد.
آن طور که ۵۰۰pix می گوید، سیستم های این شرکت ژوییه سال میلادی گذشته هک شدند اما متخصصان امنیتی تا یکشنبه متوجه این حادثه نشده بودند. در جریان این رخنه به دیتابیس ۵۰۰pix ، آدرس ایمیل کاربران و کدهَش Hash Code پسوردهای آنها به سرقت رفته است. به علاوه اگر کاربران به هنگام ثبت نام اطلاعات شخصی بیشتری مثل تاریخ تولد، محل اقامت و جنسیت خود را هم وارد کرده باشند، این اطلاعات هم در زمره اطلاعات مسروقه شمرده می شوند.
۵۰۰pix در اطلاعیه خود تاکید کرد که اطلاعات تقریبا تمامی کاربرانی که تا پیش از پنجم ژوییه عضو این وب سایت بوده اند احتمالا تحت تاثیر قرار گرفته است با این وجود و براساس تحقیقات کنونی هیچ مدرکی دال بر سواستفاده یا دسترسی غیر مجاز به اکانت و شماره حساب کاربران وجود ندارد.
هک شدن پایگاه داده ۵۰۰pix ظاهرا به فاصله دو هفته پس از آن رخ داد که این شرکت تصمیم خود را برای تغییر سیاست های اشتراک گذاری تصاویر روی وب سایتش اعلام کرد.
۵۰۰pix در آن زمان گفته بود که در مسیر تمرکز روی تجارت فروش تصاویر تحت لیسانس دیگر نمی خواهد به کاربران خود اجازه دهد تا تصاویر خود را به صورت آزادانه و رایگان با دیگران به اشتراک بگذارند. در نتیجه این تصمیم امکان بارگذاری و دانلود تصاویر بدون مشخص شدن وضعیت مالکیت تصاویر از روی این وب سایت برداشته شد.

 منبع: ایرنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا