۹۰ درصد روستاهای شهرستان بیرجند از اینترنت پرسرعت بهره مند می شوند

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی، در بازدید استاندار از روستاهای شهرستان بیرجند گفت: تا شهریور ماه ۱۳۹۸ حدود ۲۵۰ روستای شهرستان بیرجند تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار می گیرند.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی، همزمان با دهه مبارک فجر ۹۷، در بازدیدی یک روزه وضعیت زیرساخت های موجود در پنج روستای شهرستان بیرجند، توسط محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی و مدیران دستگاه ها اجرایی بررسی شد. در این بازدید که از روستاهای مهوئی، گازار، بویک، شاخن و میریک انجام شد، علی دلگیر مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز جهت ارائه گزارش وضعیت ارتباطی این روستاها، استاندار را همراهی کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی، در جلساتی که در این روستاها با حضور مردم و مسئولین برگزار شد، گزارشی از وضعیت ارتباطی موجود در روستا را ارائه داده و به سوالات و مشکلات مطرح شده توسط اهالی و مسئولین روستا، پاسخ گفت.

در روستای مهموئی، دلگیر در پاسخ به سوال دهیار روستا مبنی بر عدم پوشش اینترنت پرسرعت همراه، گفت: در حال حاضر این روستا علاوه بر دسترسی به اینترنت ADSL، از پوشش اینترنت پرسرعت بیسیم که توسط شرکت «های وب» راه اندازی شده است، بهره مند هستند و اهالی می توانند از طریق مراجعه به سایت شرکت و یا دفتر شرکت برای دریافت خدمات اقدام کنند.

وی با اشاره به درخواست توسعه شبکه تلفن ثابت روستا از سوی یکی از اهالی، اعلام کرد: از محل سرویس اینترنت پرسرعت بیسیم راه اندازی شده در روستا، امکان واگذاری خط تلفن نیز وجود دارد که متقاضیان می توانند با ثبت نام در سایت شرکت از این سرویس نیز بهره مند شوند، شرکت مخابرات ایران نیز برای ارائه تلفن ثابت در روستاها ثبت نام می کند که مردم می توانند از این طریق هم تلفن خانگی دریافت کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستای گازار و شاخن با اشاره به اجرای الحاقیه فاز ۱ اینترنت پرسرعت تا نیمه اول سال آینده گفت: اهالی این روستاها تا پایان سال آینده به این سرویسدسترسی می یابند.

علی دلگیر طی گزارشی کلی از وضعیت ارتباطی شهرستان بیرجند گفت: در شهرستان بیرجند روستای فاقد ارتباط وجود ندارد و از روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان تنها ۹ روستا فاقد تلفن خانگی هستند که طی اجرای طرحی که تحت عنوان واگذاری اینترنت پرسرعت در حال اجراست، تا پایان سال ۹۸ این روستاها نیز از سرویس تلفن خانگی بهره مند می شوند.

وی افزود: ۲۰۵ روستای شهرستان بیرجند از شبکه تلفن همراه بهره مند هستند و ۸۳ روستا نیز طی اجرای فاز یک واگذاری اینترنت پرسرعت بیسیم در سال جاری، از اینترنت پرسرعت بهره مند شده اند.

دلگیر ضمن اشاره به برنامه گسترده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه ارتباطات نوین در سطح روستاها گفت: در فاز دو واگذاری اینترنت پرسرعت بیسیم که تا شهریور ماه سال آینده اجرایی می شود، حدود ۱۵۰ روستای شهرستان بیرجند از این سرویس برخوردار می شوند.

وی تاکید کرد: با اجرای این طرح، بالای ۹۰ درصد روستاهای این شهرستان از اینترنت پرسرعت همراه بهره مند می شوند.

بر اساس این گزارش، استاندار خراسان جنوبی اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش توسعه ارتباطات روستایی را قابل توجه و این وزارت را از دستگاه های پیشرو در ارائه خدمت به مردم بویژه مردم مناطق محروم و روستایی دانست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا