فعالیت ۲۰۰ استارت آپ در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در برنامه زنده رادیو فارس گفت: تعداد استارت آپ های فعال در استان فارس حدود ۳۵۰ استارت آپ است که از این بین سهم استارت آپ های حوزه ICT به حدود ۲۰۰ استارت آپ می رسد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در برنامه زنده رادیویی مرکز صدا و سیمای فارس ضمن تشریح تحولات ساختاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در طول ۴۰ سال گذشته، گزارشی از دستاوردهای نظام در دو حوزه زیرساخت های ارتباطی و توسعه فناوری اطلاعات در استان فارس ارائه کرد.

وی با بیان اینکه با پایش اکوسیستم استارت آپی مبتنی بر فناوری اطلاعات در راستای بهره وری و تکمیل زنجیره و حلقه های تاثیرگذار، جایگاه استان فارس در این حوزه قابل تامل است، بخشی از این دستاوردها را تشریح کرد.

سهرابی گفت: تعداد شرکت های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مستقر در پارک علم و فناوری و پردیس شرکت های دانش بنیان استان فارس در بهمن ماه سال جاری به تعداد ۲۴۳ شرکت رسیده است.

وی افزود: تعداد شرکت های دانش بنیان ثبت شده و فعال در استان تعداد ۱۴۴ شرکت است که از این بابت فارس رتبه پنجم کشور را داراست و از این تعداد، ۳۰ شرکت دانش بنیان در حوزه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در این حوزه بین استان های کشور، استان فارس در این حوزه رتبه چهارم را داراست که رشد چشمگیری در سال های اخیر محسوب می شود.

رییس شورای مدیران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با بیان اینکه استان فارس دارای ۲۱ مرکز رشد است، تصریح کرد: از بین این مراکز، ۵ مرکز رشد تخصصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد که تاثیر بسزایی در موفقیت اکوسیستم استارت آپی در استان فارس را داشته است.

سهرابی گفت: شتابدهنده بومی کوانتوم که از اردیبهشت امسال فعالیت خود را شروع کرده است توانسته با جای دادن ۱۱ تیم استارت آپی موفق و تعداد ۲۰ استارت آپ خارج شده از شتابدهنده جهت توسعه کسب و کار خود و برگزاری دوره های پیش شتابدهی و شتابدهی و کارگاه های آموزشی، نقش بسزایی در تکمیل زنجیره اکوسیستم استارت آپی در استان فارس داشته باشد.

وی افزود: تعداد استارت آپ های حوزه ICT در استان ۲۰۰ استارت آپ است و عنوان کرد: پراکندگی جغرافیایی استارت آپ ها در استان فارس ۲/۱ درصد است که با احتساب این مقدار، فارس رتبه پنجم را در کشور دارا است.

سهرابی اظهار کرد از لحاظ تعداد رویدادهای استارت آپی فقط در بازه زمانی تیرماه ۹۶ تا تیرماه ۹۷ حدود ۴۱ رویداد در این حوزه در فارس برگزار شده است که سهم استان در بین استان های کشور رتبه ششم است.

وی همچنین تعداد رویداد های آموزشی برگزار شده در حوزه کسب و کارهای ICT از سال ۱۳۹۱ تاکنون را بیش از ۱۰۰ رویداد ذکر کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس تعداد رویداد های همفکر برگزار شده در استان فارس از سال ۱۳۹۳ تاکنون را ۷۶ رویداد بیان کرد که به نوبه خود و در بین استان های کشور از رتبه قابل قبولی برخوردار است.

وی در حوزه استارت آپی درصد نرخ مشارکت اقتصادی در استان فارس را ۴۰/۵ درصد ذکر کرد و خاطرنشان کرد: این مهم یکی از نقاط قوت جهت ادامه مسیر فعالیت این نوع کسب و کارها می باشد.

سهرابی همچنین در حوزه صنعت موبایل، تعداد توسعه دهندگان برنامه های موبایلی در استان فارس را تا تیرماه سال جاری یک هزار و ۱۹۲ مورد عنوان کرد که از این بابت استان فارس رتبه چهارم پس از استان های تهران، خراسان رضوی و اصفهان را دارد.

وی همچنین از لحاظ سهم درآمدی توسعه دهنده برنامه های موبایلی، استان فارس را با احتساب ۲/۵۳ درصد حایز رتبه پنجم کشور دانست.

مدیرکل ICT استان فارس در پایان این گزارش گفت: از نظر تخمین تعداد شاغلان صنعت برنامه های موبایلی، استان فارس با یک هزار و ۸۶۴ نفر اشتغال، رتبه سوم را درکشور و پس از استان های تهران و خراسان رضوی دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا