راهنمای خرید لوازم یدکی خودروهای ژاپنی

ژاپن یکی از قدرتمندتربن کشورهای صنعتی جهان محسوب می‌شود که جایگاه خود را در صنعت خودروسازی ثبت کرده است.

موبنا – از سال ۱۹۶۹ صنعت خودروسازی ژاپن در زمینه تولید خودرو یکی از کشورهای با کیفیت است که محصولات آن به سراسر دنیا عرضه می‌شود. محصولات شرکت‌های خودروسازی ژاپنی از نظر کیفیت و استحکام در زمره کشورهای صنعتی دیگر مانند آلمان قرار دارد. سیستم تولید خودروهای ژاپنی با کیفیت بالا و زمان‌بندی دقیق انجام می‌گیرد؛ طوری که خودروسازان و تامین کنندگان با یک دیگر کاملا هماهنگ هستند. شرکت‌های خودروسازی زیادی در ژاپن فعالیت می‌کنند که از جمله بهترین آن‌ها می‌توان به تویوتا و مزدا اشاره کرد. شرکت تویوتا و مزدا هر ساله خودرو و لوازم یدکی زیادی تولید کرده و آن‌ها را به سراسر دنیا صادر می‌کنند. خودروهای تولیدی شرکت تویوتا و مزدا از مکانیسم و سیستم پیچیده و با کیفیتی تشکیل شده‌اند و معمولا طول عمر بالایی دارند.

 

 

دلایل نیازبه لوازم یدکی خودروهای ژاپنی

هر چند خودروهای ژاپنی از سیستم و مکانیسم پیچیده‌ای تشکیل شده‌اند؛ اما ممکن است به دلایل مختلفی اعم از تصادف، مشکلات فنی و عدم استفاده نامناسب دچار خرابی شود و قطعات آن نیاز به تعمیر و تعویض داشته باشد؛ به‌ همین دلیل کارخانجات خودروسازی ژاپنی لوازم یدکی تویوتا و مزدا را به طور مجزا تولید کرده و به کشورهای مختلف عرضه می‌کنند. لوازم یدکی مزدا و تویوتا می‌توانند توسط کارخانه اصلی این شرکت یا نمایندگی آن‌ها در کشور و شهرهای مختلف تولید می‌شوند. تویوتا و مزدا به دلیل اینکه از پر فروش‌ترین خودروهای جهان به شمار می‌آیند؛ به همین دلیل لوازم یدکی آن‌ها نیز از ارزش و اهمیت بالایی برخوردارند.

 

نکاتی برای خرید لوازم یدکی خودروهای ژاپنی

لوازم یدکی خودروهای ژاپنی نیز مانند سایر خودروها به دو دسته تقسیم می‌شوند. لوازم یدکی اصل و لوازم یدکی تقلبی. لوازم یدکی اورجینال و لوازم یدکی تقلبی با یکدیگر تفاوت‌های بسیاری دارند. لوازم یدکی اصل و اورجینال از مواد اولیه با کیفیت ساخته می‌شوند و مطابق با جدیدترین استانداردهای خودروسازی تولید شده و سپس به فروشگاه‌های لوازم یدکی عرضه می‌شوند؛ در حالی که لوازم یدکی تویوتا و مزدا تقلبی نه تنها مطابق با استانداردهای خودروسازی تولید نمی‌شوند؛ بلکه برای ساخت آنان، از مواد اولیه بی ارزش و نامرغوب نیز استفاده می‌کنند. لوازم یدکی تقلبی توسط تولید کنندگان غیر مجاز تولید شده و معمولا به جای لوازم یدکی اصل و اورجینال عرضه می‌کنند تا بتوانند از این طریق به سودهای کلان برسند و در بیشتر زمینه‌ها نیز تولید کنندگان لوازم یدکی تقلبی به سودهای مالی زیاد می‌رسند در حالی که محصولات به شدت بی کیفیت هستند و ممکن است برای صاحبان خودروهای تویوتا و مزدا مشکلات زیادی به وجود می‌آورند. به عنوان مثال تولید کنندگان لوازم یدکی تویوتا و مزدا برای ساخت آن‌ها مبلغ اندکی را هزینه کرده‌اند و از آن‌حایی که لوازم یدکی خودروهای ژاپنی تعرفه بالایی دارند؛ زمانی که لوازم یدکی تقلبی که برای ساخت آن‌ها هزینه کمی صرف شده به جای لوازم یدکی اورجینال به فروش می‌رود تولید کنندگان آن به سود و رشد مالی زیادی می‌رسند؛ بنابراین امروزه تولید لوازم یدکی تقلبی بسیار از قبل شده است. از طرفی دارندگان خودروهای تویوتا باید از برای بهبود عملکرد خودروهای خود از لوازم یدکی کارخانجات اصلی استفاده کنند تا بتوانند طول عمر خودرو را افزایش دهند.

 راهنمای خرید لوازم یدکی خودروهای ژاپنی

راهکارهایی برای خرید لوازم یدکی اصل خودروهای ژاپنی

هر چند لوازم یدکی تقلبی به تعداد زیاد در بازارها وجود دارند؛ اما هنوز هم لوازم یدکی اصل و اورجینال یافت می‌شوند. برای خرید لوازم یدکی اصل می‌توان به فروشگاه‌های انحصاری لوازم یدکی مراجعه کنید. همچنین می‌توان برای تخشیص اصالت کالا از یک کارشناس لوازم یدکی کمک گرفت؛ چرا که هر چند تولید کنندگان لوازم یدکی سعی بر این دارند؛ اما با نواقصی نیز همراه‌اند و فردی که در زمینه شناخت لوازم یدکی مزدا و تویوتا تجربه و مهارت کافی داشته باشد می‌تواند به راحتی لوازم یدکی تقلبی از لوازم یدکی اصل و اورجینال را تشخیص دهد. همچنین یکی دیگر از روش‌ها برای خرید لوازم یدکی اصل، مقایسه لوازم یدکی اصل و اورجینال با لوازم یدکی تقلبی و پیدا کردن نقاط قوت لوازم یدکی اصل و نواقص لوازم یدکی تقلبی است که در زمان خرید می‌تواند به دارندگان خودروهای ژاپنی کمک زیادی کند.

 

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا