پهنای باند واگذارشده دیتا در استان قزوین به ۵۱ گیگابیت‌ افزایش‌یافت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین با اشاره به رشد پهنای باند اینترنت واگذاری در استان گفت: پهنای باند دیتای واگذار شده در استان از یک گیگابیت‌ بر ثانیه در سال ۱۳۸۹ به حدود ۵۱ گیگابیت‌ افزایش‌ یافته است.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، یوسف رضایی نیک، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در بازدید از شرکت ارتباطات زیرساخت به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: طول فیبر نوری استان از ۵۲۰ کیلومتر در سال ۱۳۸۹ به ۷۱۶ کیلومتر رسیده و با پنج استان هم‌جوار نیز در ارتباط مستقیم هستیم.

وی با اشاره به وضعیت شبکه انتقال زیرساخت در سطح استان قزوین، خاطرنشان کرد: ظرفیت این شبکه از ۲۰ گیگابیت‌برثانیه در سال ۱۳۸۹ به ۳۲۶ گیگابیت‌برثانیه در سال جاری افزایش‌یافته و در حوزه واگذاری خدمات نیز هم‌اکنون به ۲۰ اپراتور فعال در استان پهنای باند ارائه می‌شود.

رضایی نیک در این بازدید، یادآور شد: وظایف اداره‌ کل ارتباطات زیرساخت استان به سه بخش سیستم‌های انتقال شامل فیبر نوری و تجهیزات مربوطه، تأمین پهنای باند موردنیاز مشترکان ازجمله اپراتورها و سازمان‌های دولتی و خصوصی داری مجوز و در نهایت سوئیچینگ بین استانی تلفن تقسیم‌شده است که از این طریق به مشترکین داخل استان امکان ارتباط با سایر استان‌ها و سطوح بین‌المللی را ارائه می‌دهد.

وی با بیان موقعیت استراتژیکی قزوین در بین استان‌های هم‌جوار، تصریح کرد: این استان شاهراه ترانزیت ترافیکی داده به ۱۳ استان کشور و نیز بخش بین‌الملل است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: تأمین ارتباطات امن ازجمله اولویت‌های این مرکز بوده که از طریق نگهداری تجهیزات شبکه صورت می‌گیرد و در همین رابطه برق موردنیاز نیز از شبکه برق شهری، باتری‌های پیش‌بینی‌شده و د رنهایت دیزل ژنراتورهای موجود، تامین می‌شود.

رضایی نیک در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: این مرکز علاوه بر ارائه پهنای باند به اپراتورهای خود در صورت نیاز متقاضیان فضای دکل، برق و فضای موردنیاز سالنی را نیز عرضه می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا