استان قزوین رتبه ۸ کشور را در توسعه ارتباطات دارد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: ۶۰ درصد روستاهای استان دارای اینترنت و بیش از ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز دارای پوشش موبایل هستند.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نشست خبری مدیران بخش‌های عمرانی و زیربنایی استان، روز پنجشنبه در محل استانداری قزوین برگزار شد.
یوسف رضایی نیک در این نشست اظهار کرد: خیلی از شاخص‌های این حوزه نسبت به ۴۰ سال گذشته صددرصد پیشرفت دارند که در این راستا قبل از انقلاب فقط ۶ روستا در استان قزوین به تلفن ثابت مجهز بوده‌اند ولی امروز ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۴ خانوار دارای ارتباط هستند و استان قزوین در ایجاد ارتباط برای مناطق محروم رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.
وی اضافه کرد: در تلفن همراه هم ۱۰۰ درصد شهرهای استان و ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار، دارای پوشش تلفن همراه هستند.
رضایی نیک تصریح کرد: در حال حاضر یک‌ میلیون و ۶۰۰ هزار سیم‌کارت اپراتورها را در استان داریم و همه شهرهای استان دارای اینترنت پرسرعت همراه نسل سوم و چهارم هستند.
وی یادآور شد: هم‌اکنون ۶۰ درصد روستاهای استان اینترنت پرسرعتADSL و یا ۴G دارند و از خردادماه سال آینده آمار روستاهای برخوردار از اینترنت پرسرعت به ۸۵ درصد خواهد رسید.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین تصریح کرد: توسعه فیبر نوری در استان به سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر در داخل استان رسیده و ۸۲۶ کیلومتر درون استانی نیز توسط زیرساخت‌ انجام‌شده و در ۶۵ روستا دفاتر پست‌بانک برای ارائه خدمات بانکی راه‌اندازی شده است.
وی یادآور شد: استان قزوین هم اکنون در توسعه ارتباطات رتبه ۸ کشور و در شاخص بین‌المللی IDI، شاهد رشد ۴ پله‌ای بوده‌ایم و در جایگاه ۱۲ کشوری قرار گرفته‌ایم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا