تضمین حیات موجودات زنده روی زمین در اختیار رعد و برق

دانشمندان می‌گویند تا زمانی که حیات روی کره زمین ادامه داشته باشد، این میدان‌های الکترومغناطیسی ضعیف هم وجود خواهد داشت.

موبنا – قطعا شما تمایل ندارید زیر تشعشعات رعد و برق قرار بگیرید و با این وجود دانشمندان بر اساس یک بررسی جدید به این نتیجه رسیده‌اند که دوزهای مشخص از رعد و برق‌های آسمانی می‌توانند اثرات شفابخش روی انسان برجا بگذارند. یک مطالعه جدید توسط دانشمندان آمریکایی نشان داد میدان‌های الکترمغناطیسی که توسط رعد و برق در نقاط مختلف جهان ایجاد می‌شوند، می‌توانند از سلول‌های زنده در مقابل انواع مختلف آسیب‌ها محافظت کنند و این اتفاق می‌تواند پیامدهای قابل ملاحظه‌ای را برای تکامل زندگی روی کره زمین به دنبال داشته باشد.

این طور که دانشمندان می‌گویند، به طور میانگین در هر لحظه حدود ۲۰۰۰ رعد و برق در سراسر جهان ایجاد می‌شود. انرژی ایجاد شده ناشی از رعد و برق‌ها از طریق حفره بین سطح زمین و فضای یونوسفر تشدید می‌شود. این فرآیند با نام «رزونانس شومان» شهرت گرفته است و بر اساس محاسبات علمی می‌تواند میدان‌های الکترومغناطیسی با فرکانس پایین (ELF) را نیز تولید کند.

دانشمندان می‌گویند تا زمانی که حیات روی کره زمین ادامه داشته باشد، این میدان‌های الکترومغناطیسی ضعیف هم وجود خواهد داشت. با این وجود تاکنون تصور نمی شد که این میدان‌های ضعیف روی حیات موجودات زنده تاثیرات خاصی را برجا بگذارند. به هر حال در مطالعه جدید مشخص شده است این میدان‌ها می‌توانند به صورت مستقیم روی حیات مردم تاثیر بگذارند و اتفاق مذکور به واسطه رعد و برق‌ها صورت می‌گیرد.

پروفسور «کولین پرایس» مدیر این تحقیقات گفت: «ما دریافتیم که تحت شرایط کنترل شده میدان‌های مغناطیسی “رزونانس شومان” به صورت مستقیم روی حیات سلول‌های زنده تاثیر می‌گذارند. این تاثیر بسیار مهم به گونه‌ای است که میدان‌های مغناطیسی ضعیف در جو تحت فشار خاص باعث حفاظت از سلول‌های زنده می‌شوند. به عبارت دیگر می‌توان گفت زمانی که سلول‌های بیولوژیکی تحت فشار هستند و این اتفاق بر اساس فقدان اکسیژن صورت می‌گیرد، میدان‌های جوی ایجاد شده از طریق رعد و برق از آنها در مقابل انواع مختلف آسیب‌ها حفاظت می‌کنند. این اتفاق روی حیات تمام موجودات زنده روی کره زمین تاثیر می‌گذارد».

دانشمندان در جریان بررسی‌های خود نوعی میدان مغناطیسی مبتنی بر قانن رزونانس‌های شومان را در شرایط آزمایشگاهی بازسازی کردند و سپس سلول‌های قلب موش را در معرض امواج این میدان مغناطیسی قرار دادند. بررسی‌ها نشان داد طی ۳۰ تا ۴۰ دقیقه پس از قرار گرفتن در معر تشعشات مغناطیسی با توان ۷.۶ تا ۸ هرتز این سلول‌ها همچنان سالم بودند و همچنین تغییراتی را برای بهبود حیات خود انجام داده بودند. این تغییرات در راستای کاهش انقباضات خود به خودی، جذب هرچه بیشتر کلسیوم و و انتشار کراتین مشاهده شد. دانشمندان متوجه شدند زمانی که میدان مغناطیسی از کار افتاد این سه عامل در سلول‌های قلبی به حالت قبل برگشتند و تنها در زمان انتشار تشعشعات مغناطیسی سلامت بهتر را پیدا کردند.

نتایج حاصل از این بررسی در آخرین شماره از نشریه بین المللی «مقالات علمی» به چاپ رسیده است.

دکمه بازگشت به بالا