بهترین خودروهای برقی در بازار جهانی (+عکس)

در این گزارش فهرست ۱۰ مورد از بهترین خودروهای برقی که هم اکنون در بازار جهانی فروخته می‌شوند آورده شده است تا بر اساس امکانات و قیمت آنها بتوانید در جریان جدیدترین محصولات عرضه شده در بازار جهانی قرار بگیرید.

موبنا – این اتفاق چندان هم ساده صورت نگرفت، ولی شرکت تسلا توانست با انجام موفق ماموریت اصلی خود بزرگترین کارخانه تولید خودروهای برقی را در جهان تاسیس کند و بزرگترین تحول یک قرن گذشته را در عرصه خودروسازی رقم بزند. این کمپانی که دفتر مرکزی آن در شهر پائولو آلتو واقع شده است در جریان پیشبرد اهداف خود مشکلات فراوانی پیش‌رو داشته است و با این وجود توانسته است عنوان بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی لوکس در آمریکا را به خود اختصاص دهد. البته ماجرا به این اتفاق ختم نمی‌شود و شرکت مذکور ادعا کرده است که در ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی بخش اعظم بازار خودروهای برقی در چین و اروپا را هم در اختیار گرفته است. البته باید به این مسئله توجه داشت که سال جدید رقبای جدید را هم در مقابل این شرکت قرار داده است و همین مسئله باعث شده است تا تسلا به منظور حفظ موقعیت خود به فکر تولید نسل جدید خودروهای برقی باشد.

داستان موفقیت تسلا مانند موفقیتی که مدیرعامل این شرکت رقم زد بسیار جذاب و قابل ملاحظه است. این شرکت با هدف بلند مدت برای گسترش وسایل نقلیه برقی و سرعت بخشیدن به توسعه سیستم‌های انرژی پایدار سرمایه‌گذاری های گسترده‌ای را انجام داده است تا از این طریق بتواند به عنوان بزرگترین شرکت توسعه دهنده محصولات حمل و نقل بدون آلایندگی در جهان هم معرفی شود.

پرفروش‌ترین محصول ساخته شده در شرکت تسلا «مدل ۳» نام دارد که مدل اولیه آن با قیمت ۳۵ هزار دلار به صورت انبوه وارد بازار شد و پس از آن تسلا دیگر خودروهای خود را با قیمت‌های بالاتر و امکانات پیشرفته‌تر هم عرضه کرد. هم اکنون اتومبیل‌های تسلا با میانگین قیمت ۴۳ تا ۶۱ هزار دلار به فروش می‌رسند تمامی آنها سیستم رانندگی خودکار را هم در سطوح مختلف شامل می‌شوند.

با این اتفاقات شرکت تسلا در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی موفق شد بیشتر از دیگر شرکت‌های خودروسازی در آمریکا درآمد کسب کند. این گزارش را مرکز «کلین‌تکنیکا» منتشر کرد و توضیح داد محبوبیت خودروهای برقی تسلا بیش از پیش افزایش یافته است و مردم آنها را به خودروهای محبوبی چون «تویوتا کمری» و «هوندا آکورد» ترجیح می‌دهند. همچنین گفته می‌شود که تسلا عنوان پرفروش‌ترین خودروی سال ۲۰۱۸ میلادی در آمریکا را هم از آن خود کرد و در سال گذشته ۱۴۶ هزار دستگاه از خودروی «تسلا مدل ۳» فروخته شد و در رتبه دوم این لیست «لکسوس آر‌ایکس» با فروش ۱۱۲ هزار دستگاه قرار گرفت.

«باب لوتز» معاون اسبق مدیرعامل شرکت «جنرال موتورز» چندی پیش اعلا مکرد تسلا به یکی از بزرگترین رقبای آنها تبدیل شده است و خودروسازان بزرگ می‌بایست این مسئله را جدی بگیرند.

او در این خصوص گفت: «رقابت‌های جهانی در عرصه خودروهای برقی در حال گسترش است. آئودی با سری خودروهای ای‌-ترون یک شگفتی بزرگ آفریده است و ما این مسئله را از دو سال قبل می‌دانستیم که چنین محصولی را آئوی وارد بازار می‌کند، مرسدس بنز در این زمینه با سرعت پیش می‌رود، بی‌ام‌دبلیو هم به همین شکل خودروهای خود را توسعه داده است، پورشه در حال توسعه خودروی سواری چهار در کاملا برقی است که می‌تواند با هر بار شارژ باتری ۳۰۰ مایل حرکت کند و جنرال موتورز تا کنون ۲۰ مدل مختلف از خودروهای تمام برقی خود را به مشتریان معرفی کرده است. این رقابت‌ها نشان می‌دهد که بازار خودروهای برقی در حال گسترش است و مردم هم بیش از هر زمان دیگر تمایل به خرید این قبیل خودروها دارند».

گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۸ میلادی فروش خودروهای برقی در چین از فروش خودروهای برقی در بازار آمریکا بیشتر شد. این طور که انجمن جهانی اقتصاد (WEF) در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است، سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۱.۲۶ میلیون دستگاه خودروی برقی در کشور چین فروخته شد و در مقابل در بازار آمریکا تنها ۳۶۱ هزار و ۳۰۷ دستگاه خودروی برقی به فروش رسید و این اتفاق در حالی صورت گرفت که فروش خودروهای برقی رشد ۶۲ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۷ تجربه کرد.

این بازار همچنان در حال رونق است و همین اتفاق باعث شده است شرکت‌های خودروسازی محصولات متنوع و گسترده‌ای را در عرصه خودروهای برقی روانه بازار کنند. در این گزارش فهرست ۱۰ مورد از بهترین خودروهای برقی که هم اکنون در بازار جهانی فروخته می‌شوند آورده شده است تا بر اساس امکانات و قیمت آنها بتوانید در جریان جدیدترین محصولات عرضه شده در بازار جهانی قرار بگیرید.

بهترین خودروهای برقی در بازار جهانی (+عکس)

تسلا مدل ۳

  • قیمت: ۴۲۹۰۰ دلار
  • توان باتری با هر بار شارژ کامل: ۴۲۵ کیلومتر
  • موجودیت در بازار: در حال فروش

اتومبیل تسلا مدل ۳ با قیمت بالایی که دارد برای عموم مردم گزینه مناسبی محسوب نمی‌شود و با این وجود شرکت سازنده در حال کار کردن روی نسل جدید خودروهای برقی با قیمت ارزان‌تر است. «ایلان ماسک» مدیرعامل شرکت تسلا پیش‌بینی می‌کند که این محصول در آینده بتواند از تمام خودروهای بنزینی جهان هم پرفروش‌تر باشد.

بهترین خودروهای برقی در بازار جهانی (+عکس)

تسلا شاسی بلند مدل ایکس

  • قیمت: ۸۸۰۰۰ دلار
  • توان باتری با هر بار شارژ کامل: ۳۴۳ کیلومتر
  • موجودیت در بازار: در حال فروش

بهترین خودروهای برقی در بازار جهانی (+عکس)

تسلا مدل اِس

  • قیمت: ۸۵۰۰۰ دلار
  • توان باتری با هر بار شارژ کامل: ۵۰۰ کیلومتر
  • موجودیت در بازار: در حال فروش

بهترین خودروهای برقی در بازار جهانی (+عکس)

نیسان لیف ای پلاس

  • قیمت: ۳۸۰۰۰ دلار
  • توان باتری با هر بار شارژ کامل: ۳۶۳ کیلومتر
  • موجودیت در بازار: از اواسط سال ۲۰۱۹ وارد بازار اروپا و آمریکا می‌شود

خودروی «لیف» شرکت نیسان از چند سال قبل تولید می‌شد و هم اکنون این خانواده از محصولات شرکت ژاپنی در قالب خودروهای تمام برقی وارد بازار می‌شوند. از زمانی که این خانواده از خودروهای نیسان در سال ۲۰۱۰ میلادی وارد بازار آمریکا شد تنها ۱۲۸ هزار دستگاه از آن فروخته شده است و در مقابل شرکت تسلا تنها در سال گذشته بیش از این تعداد خودرو را با «مدل ۳» خود به فروش رساند. شرکت نیسان هم اکنون امیدوار است مدل جدید این خانواده یعنی «لیف ای پلاس» که ظرفیت باتری آن ۴۰ درصد نسبت به مدل قبلی افزایش یافته است مورد توجه مردم قرار بگیرد و بتواند فروش بالایی داشته باشد.

بهترین خودروهای برقی در بازار جهانی (+عکس)

جگوار شاسی بلند آی-پِیس

  • قیمت: از ۶۹۵۰۰ دلار
  • توان باتری با هر بار شارژ کامل: ۳۸۶ کیلومتر
  • موجودیت در بازار: در حال فروش

شرکت جگوار نخستین خودروی تمام برقی خود را با نام «آی‌-پِیس اِس‌یو‌وی» در خانواده اتومبیل‌های شاسی بلند روانه بازار کرد تا جایگزین مناسب برای اتومبیل‌ برقی «تسلا مدل ایکس» را در اختیار مردم قرار دهد. قیمت شاسی بلند تسلا و شاسی بلند برقی جگوار با یکدیگر برابری می‌کند و در این میان شرکت انگلیسی می‌کوشد گوی سبقت را از رقیب آمریکایی برباید.

بهترین خودروهای برقی در بازار جهانی (+عکس)

آئودی شاسی بلند ای-ترون ۲۰۱۹

  • قیمت: از ۷۴۸۰۰ دلار
  • توان باتری با هر بار شارژ کامل: ۴۰۲ کیلومتر
  • موجودیت در بازار: آغاز فروش از بهار ۲۰۱۹

آئودی هنوز نخستین خودروی تمام برقی خود را وارد بازار نکرده است و قرار است اولین محصول شرکت آلمانی در این زمینه یک دستگاه شاسی بلند باشد  البته شرکت آئودی پیش بین کرده است که تا سال ۲۰۲۵ میلادی دستکم ۲۰ مدل خودروی تمام برقی را روانه بازار کند. خودروی تمام برقی جدید آئوئی قادر است در کمتر از ۵.۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که از این نظر برای یک خودروی شاسی بلند بسیار مناسب است. البته در این میان توجه داشته باشید خودروی سواری لوکس «تسلا مدل ایکس» که در خانواده شاسی بلندها قرار دارد سرعت خود را در کمتر از ۳.۱ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند.

بهترین خودروهای برقی در بازار جهانی (+عکس)

مرسدس بنز ای‌کیوسی

  • قیمت: نامشخص
  • توان باتری با هر بار شارژ کامل: ۴۵۰ کیلومتر
  • موجودیت در بازار: آغاز فروش از اواسط سال ۲۰۱۹ میلادی

این محصول نخستین خودروی شرکت مرسدس بنز محسوب می‌شود که مبتنی بر پلتفرم ای‌کیو به تولید انبوه می‌رسد. مرسدس بنز برای توسعه پلتفرم ای‌کیو بیش از ۱۰ میلیارد یورو سرمایه گذاری کرده است و قرار است محصول جدید به عنوان پایه اصلی خودروهای برقی مرسدس بنز که طی سال‌های آتی روانه بازار می‌شوند، در اختیار مردم قرار گیرد. خودروی شاسی بلند تمام برقی «ای‌کیو‌سی ۲۰۲۰» موتور ۳۰۰ کیلوواتی یا به عبارت دیگر ۴۰۲ اسب بخاری را در خود جا داده است. این خودرو مجهز به سیستم چهار چرخ متحرک است و می‌تواند در کمتر از ۴.۹ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

بهترین خودروهای برقی در بازار جهانی (+عکس)

هیوندای شاسی بلند کونا

  • قیمت: ۳۶۴۵۰ دلار
  • حداکثر توان باتری با هر بار شارژ کامل: ۴۱۵ کیلومتر
  • موجودیت در بازار: آغاز فروش از اوایل سال ۲۰۱۹

خودروی شاسی بلند تمام برقی هیوندای قیمت مناسبی برای بازار جهانی دارد و شرکت سازنده کره‌ای تصمیم گرفته است در خانواده خودروهای برقی IONIQ خود آن را به دست کاربران جهانی برساند. این خودرو از نظر شلک ظاهری شبیه به سری خودروهای «هیوندای کونا» که تاکنون روانه بازار می‌شدند ساخته شده است و البته شرکت سازنده سعی کرده است آن را مدرن‌تر کند تا با خودروهای امروزی سازگار شود.

بهترین خودروهای برقی در بازار جهانی (+عکس)

کیا نیرو

  • قیمت: ۳۸۰۰۰ دلار
  • توان باتری با هر بار شارژ کامل: ۳۸۶ کیلومتر
  • موجودیت در بازار: محدود، آغاز فروش در برخی ایالت‌های آمریکا از اوایل سال ۲۰۱۹

نخستین خودروی تمام برقی شرکت کیا یک کراس‌اور است که موتور «نیرو ای‌وی» آن می‌توان توانی معادل ۲۰۱ اسب بخار تولید کند و قدرت گشتاور موتور آن هم ۲۹۱ پوند فوت محاسبه شده است. شرکت کره‌ای کیا در نظر دارد از همین موتور برای دیگر خودروهای برقی خود در آینده استفاده کند.

بهترین خودروهای برقی در بازار جهانی (+عکس)

پورشه تایکان

  • قیمت: از ۹۰ هزار دلار به بالا
  • توان باتری با هر بار شارژ کامل: ۵۰۰ کیلومتر
  • موجودیت در بازار: آغاز فروش از سال ۲۰۲۰

این محصول که تا پیش از این با نام «میشِن ای» شناخته می‌شود هم اکنون با نام نهایی «پورشه تایکان» توسعه میابد و نخستین خودروی تمام برقی شرکت آلمانی است که در قابل یک اتومبیل اسپورت سواری توجه همگان را به خود جلب می‌کند. این خودرو می‌تواند در کمتر از ۳.۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و در کمتر از ۱۲ ثانیه سرعت آن به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و باتری آن به گونه‌ای طراحی شده است که با هر بار شارژ کامل، خودرو می‌تواند معادل ۵۰۰ کیلومتر حرکت کند.

بهترین خودروهای برقی در بازار جهانی (+عکس)

ولوو پُلستار ۲

  • قیمت: نامشخص
  • توان باتری با هر بار شارژ کامل: نامشخص
  • موجودیت در بازار: نامشخص

شرکت سوئدی ولوو در مورد خودروی تمام برقی جدید خود یعنی «پلستار ۲» اطلاعات کمی را منتشر کرده است و با این وجود این محصول را به عنوان دومین خودروی کاملا برقی ولوو معرفی می‌کنند. این طور که شرکت سازنده می‌گوید،‌ قرار است این خودرو به صورت مستقیم با «تسلا مدل ۳» وارد رقابت شود و بنابراین قیمت آن هم تقریبا به صورت مشابه خواهد بود. شرکت ولوو اعلام کرده است که در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۱۹ برای نخستین بار به صورت رسمی این محصول را معرفی می‌کند و بنابراین تا کمتر از دو هفته دیگر می‌توانیم دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به آن را در اختیار بگیریم.

بهترین خودروهای برقی در بازار جهانی (+عکس)

بی‌ام‌دبلیو آی‌۳

  • قیمت: ۴۴۵۰۰ دلار
  • توان باتری با هر بار شارژ کامل: ۲۵۷ کیلومتر
  • موجودیت در بازار: در حال فروش

این خودرو اندازه مشابه «نیسان لیف» دارد و در خانواده سواری‌های بی‌ام‌دبلیو طبقه بندی می‌شود و شرکت آلمانی بر این باور است که به کمک این خودروی کوچک می‌تواند حجم گسترده‌ای از علاقمندان به خودروهای برقی را جذب کند. مدل ۲۰۱۹ این خودرویبرقی باتری قوی‌تر ۱۲۰ آمپری را در خود جا داده است و بخشی از این باتری داخل سقف خودرو جاسازی شده است. این خودروی کاملا برقی موتور ۱۷۰ اسب بخاری معادل ۱۲۵ کیلوواتی را در خود جا داده است و می‌تواند در کمتر از ۷.۳ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

بهترین خودروهای برقی در بازار جهانی (+عکس)

شورلت بولت

  • قیمت: ۳۶۶۲۰ دلار
  • توان باتری با هر بار شارژ کامل: ۲۳۸ مایل
  • موجودیت در بازار: در حال فروش

یکی دیگر از رقبای تازه وارد به بازار جهانی خودروهای تمام برقی «شورلت بولت» است که در خانواده کراس‌آورها طبقه‌ بندی می‌شود و محصولات مشابه آن ساخته شده در شرکت‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسند. این خودرو می‌تواند در کمتر از ۷ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و باتری آن در کمتر از ۹۰ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا