ریزش کاربران توییتر موجب جان گرفتن درآمد توییتر شد!

انتشار تازه‌ترین گزارش‌های مالی از شبکه اجتماعی توئیتر نشان می‌دهد که علی‌رغم کاهش تعداد کاربران فعال ماهانه، درآمد این غول تکنولوژی در فصل پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی رو به رشد بوده است.

موبنا – توئیتر که یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌های شبکه اجتماعی در سراسر جهان به شمار می‌رود، به نظر می‌رسد که در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی با کاهش تعداد کاربران فعال ماهانه خود روبرو بوده است. اما جالب است که با این وجود، میزان درآمد این شبکه اجتماعی در همین بازه زمانی روندی صعودی و افزایشی را تجربه کرده و پشت سر گذاشته است.

بر اساس این اطلاعات و داده‌های منتشر شده، با اینکه تعداد کاربران فعال ماهانه در توئیتر با روندی کاهشی روبرو شده است اما به گفته جک دورسی، مدیرعامل توئیتر، تعداد کاربرانی که امکان درآمدزایی را برای این شرکت داشته‌ اند، افزایش یافته است و همین امر نیز موجب شده است در مجموع، درآمدزایی توئیتر بالا برود.

تعداد کاربران فعال ماهانه توئیتر در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی به ۳۲۱ میلیون نفر رسید این در حالیست که تعداد کاربران فعال در ماه توئیتر در مدت مشابه سال قبل از آن، ۳۳۰ میلیون نفر بود و آمارها حاکی از یک کاهش قابل ملاحظه و چند میلیون نفری بودند. البته بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران پیش‌تر از این احتمال سخن گفته بودند بنابراین این امر چندان برای توئیتر غیرقابل پیش‌بینی نبود.

از دلایلی که توئیتر شاهد کاهش تعداد کاربران فعال خود بوده است، می‌توان به قوانین اتحادیه اروپا برای محافظت از اطلاعات و داده‌های کاربران اشاره کرد.

طبق گزارش وب سایت سی نت، توئیتر همچنین آن دسته از کاربرانی را که با قابلیت درآمدزایی نامیده، بدینگونه تعریف کرده است: کاربرانی که در ساعات مختلف از شبانه‌روز از اپلیکیشن و پلتفرم وب سایت توئیتر استفاده می‌کنند و امکان نمایش تبلیغات برای آنها وجود دارد، کاربران درآمدزا محسوب می‌شوند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا