بزرگترین دریاچه مصنوعی مجهز به بزرگترین موج‌های مصنوعی جهان (+عکس)

برای این دریاچه مصنوعی یک دستگاه ویژه ایجاد کننده موجب ساخته شده است که در زیر آب قرار دارد و این دستگاه می‌تواند در هر ساعت بیش از ۱۰۰۰ موج شبیه امواج اقیانوس را تولید کند.

موبنا – شرکت «وِیو گاردن» در حال حاضر فعالیت‌های خود را برای ساخت پارک‌هایی با سطوح مصنوعی در کشورهای بریتانیا و استرالیا پیش می‌برد و طرح‌هایی برای دیگر کشورها هم در دست دارد. این شرکت اسپانیایی هم اکنون تصمیم گرفته است یک گام مهم و متفاوت در این زمینه بردارد و بر این اساس قرار شده است «وِیو گاردن» در کشور کره پروژه‌ای را به انجام برساند که از آن به عنوان «بزرگترین دریاچه جهان با موج‌های مصنوعی» یاد می‌شود.

بزرگترین دریاچه مصنوعی جهان مجهز به موج‌های مصنوعی «وِیو گاردن کاو» نامگذاری شده است و این مرکز با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲.۱ میلیارد یورو معادل ۲.۴ میلیارد دلار در منطقه توریستی «جزیره لاکپشت» با فاصله یک ساعت سفر زمینی از شهر سئول پایتخت کره جنوبی ساخته می‌شود. جزیره لاکپشت نام منطقه گسترده‌ای است که قرار است در آن چندین هتل، مرکز تفریحی، سالن‌های دریایی و … ساخته شود.

بزرگترین دریاچه مصنوعی مجهز به بزرگترین موج‌های مصنوعی جهان (+عکس)

برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ساخت این دریاچه مصنوعی به گونه‌ای صورت گرفته است که مردم در آن می‌توانند موج سواری کنند و هر یک از موج‌ها در این دریاچه با اندازه‌ها، اشکل و قدرت‌های مختلف ایجاد می‌شوند تا موج سواران بتوانند با مهارت‌های مختلف از آن لذت ببرند.

برای این دریاچه مصنوعی یک دستگاه ویژه ایجاد کننده موجب ساخته شده است که در زیر آب قرار دارد و این دستگاه می‌تواند در هر ساعت بیش از ۱۰۰۰ موج شبیه امواج اقیانوس را تولید کند. بخشی از انرژی تولید شده توسط این اموج برای تولید جریان الکتریسیته مورد استفاده قرار می‌گیرند تا قسمتی از نیروی مورد نیاز این منطقه از این طریق تامین شود. همچنین پیش بینی شده است نیروی الکتریسیته تولید شده از امواج در بخش دیگر برای تصفیه آب و احیای آن به کار گرفته شود.

طرح ساخت «جزیره لاکپشت» نخستین بار نوامبر گذشته معرفی شد ولی این اولین باری است که گفته می‌شود در این منطقه بزرگترین جزیره مصنوعی جهان با بزرگترین موج‌های مصنوعی جهان ساخته می‌شود. برای ساخت این منطقه توریستی شرکت کره‌ای «دیوان پلاس» هم همکاری می‌کند و قرار است این پروژه از سال ۲۰۲۰ میلادی به صورت عملیاتی در اختیار مردم قرار گیرد.

دکمه بازگشت به بالا