چگونه در یک دقیقه دوچرخه معمولی را به دوچرخه برقی تبدیل کنیم؟ (+عکس)

موتوری که برای این دستگاه در نظر گرفته شده است یک باتری پرظرفیت را شامل می‌شود و از دیگر امکانات در نظر گرفته شده برای آن می‌توان به یک سیستم رایانه‌ای، حسگرهای هوشمند و ژیروسکوپ ۶ جهته اشاره کرد که تمامی آنها در یک بخش ضدآب در قسمت مرکزی لاستیک جلوی دوچرخه متصل می‌شوند.

موبنا – در حال حاضر انواع مختلف کیت‌های الکترونیکی برای تبدیل دوچرخه‌های معمولی به دوچرخه‌های برقی وجود دارند و با این وجود تنها مدل‌های معدودی از آنها می‌توانند بدون دردسر و با هزینه کمک چنین قابلیتی را در اختیار کاربران بگذارند. از جمله محصولاتی که به تازگی در این زمینه ارایه شده است «ای‌زد ویلای» نام دارد. این سیستم بی‌سیم قادر است با اندازه‌های مختلف دوچرخه‌ها سازگار شود و بر این اساس می‌تواند به آسانی در شرایطی که کاربر نیاز به کمک دارد تا مسیرهای دشوار را بپیماید، نیروی لازم را در اختیار او قرار دهد.

چگونه در یک دقیقه دوچرخه معمولی را به دوچرخه برقی تبدیل کنیم؟ (+عکس)

«ای‌زد ویلای» هیچ گونه زنجیر یا کابل را شامل نمی‌شود تا کاربر مجبور باشد آن را به دوچرخه خود متصل کند. این کیت در اصل به یک موتور با توان ۲۵۰ وات مجهز شده است که به آسانی به لاستیک دوچرخه متصل می‌شود و اندازه متفاوت لاستیک هم مشکلی را برای آن ایجاد نمی‌کند. این کیت می‌تواند با دوچرخه‌های مختلف در اندازه‌های ۲۰ تا ۲۹ اینچ سازگار شود و خدمات خود را بدون دردسر ارایه دهد.

چگونه در یک دقیقه دوچرخه معمولی را به دوچرخه برقی تبدیل کنیم؟ (+عکس)

موتوری که برای این دستگاه در نظر گرفته شده است یک باتری پرظرفیت را شامل می‌شود و از دیگر امکانات در نظر گرفته شده برای آن می‌توان به یک سیستم رایانه‌ای، حسگرهای هوشمند و ژیروسکوپ ۶ جهته اشاره کرد که تمامی آنها در یک بخش ضدآب در قسمت مرکزی لاستیک جلوی دوچرخه متصل می‌شوند. این سیستم از طریق فناوری ارتباطی بلوتوث ۴.۰ به اپلیکیشنی که روی گوشی هوشمند نصب شده است متصل می‌شود و این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند تا با پنج درجه مختلف هنگام فشار دادن پدال از دستگاه کمک بگیرد. سیستم مذکور در مجموع می‌تواند با نیروی خود سرعت دوچرخه را به ۳۲ کیلومتر بر ساعت برساند.

چگونه در یک دقیقه دوچرخه معمولی را به دوچرخه برقی تبدیل کنیم؟ (+عکس)

نکته اصلی ظرفیت باتری برای پیمودن مسافت‌های مختلف با این دستیار الکتریکی است. این دستگاه در مدل‌های مختلف ساخته شده است و کاربران می‌توانند آن را با باتری ۳۶ ولتی ۲.۹ آمپری، ۵.۸ آمپری و ۸.۷ آمپری در اختیار بگیرند تا بر این اساس بتوانند با دستیار برقی خود با دوچرخه با مسافت ۳۲، ۶۴ و ۹۶ کیلومتر حرکت کنند.

اپلیکیشن مخصوصی که روی گوشی هوشمند نصب می‌شود به گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند تمام اطلاعات لازم را در اختیار کاربر قرار دهد و به عنوان مثال دوچرخه سوار از این طریق می‌تواند دریابد چه حجمی از انرژی در باتری باقی مانده است و با این حجم از انرژی چند کیلومتر دیگر می‌تواند حرکت کند. این اپلیکیشن همچنین سرعت حرکت، مسافت طی شده، نقشه مسیر سپری شده، میزان قدرت فعلی، میزان انرژی باقیمانده و … را نمایان می‌کند.

«ای‌زد ویلای» هم اکنون در قالب طرح اولیه وارد مرکز «ایندیگوگو» شده است تا سرمایه‌گذار را برای تولید انبوه جذب کند و البته پیش‌بینی شده است که این محصول با باتری ۲.۹ آمپری در نیمه نخست سال جاری میلادی با قیمت ۲۹۹ دلار وارد بازار جهانی می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا