پروژه‌های مخابراتی استان سمنان افتتاح شد

مهندس آذری جهرمی به مناسبت آغاز چهلمین سالگرد دهه مبارک فجر در سفر خود به استان سمنان، در شورای اداری این استان و شهرستان سمنان که به‌منظور افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مخابراتی برگزار شد شرکت کرد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس سید مجید صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و تعدادی از مدیران ارشد و اعضای هیئت‌مدیره شرکت مخابرات ایران نیز در این سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را همراهی می‌کنند.
مهندس آذری جهرمی در سفر عصر دیروز خود به سمنان ابتدا از نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی و توانمندی‌های این استان دیدار کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز چهارشنبه ۱۷ بهمن‌ماه به همراه مهندس صدری با حضور در جلسه شورای اداری استان و شهرستان سمنان رسماً پروژه‌های حوزه آی.سی.تی و مخابراتی این استان را به‌صورت ویدئوکنفرانس در سالن اجتماعات امور مالیاتی استان سمنان افتتاح کردند.
آذری جهرمی در این جلسه اظهار داشت: با سرمایه‌گذاری توسط دولت و بخش خصوصی توسعه دسترسی‌ها در یک سال گذشته در تمام شهرهای استان نسل سوم و چهارم تلفن همراه برقرارشده و ۲۷۶ روستا به اینترنت پرسرعت متصل شدند و در تمام شهرهای استان سمنان خدمات فیبر منازل در دسترس مردم قرار دارد.
وزیر ارتباطات بابیان اینکه سمنان به دلیل قرار گرفتن در مسیر زوار به پوشش مناسب ارتباطی نیاز دارد افزود: هم‌اکنون برخی از جاده‌های این استان دارای پوشش نسل سوم و چهارم هستند که در نظر داریم در سال ۹۸ همه جاده‌ها را تحت پوشش نسل چهارم قرار دهیم.
وی همچنین با ابراز خرسندی از سرعت گرفتن ثبت‌نام تلفن روستایی در دهه مبارک فجر توسط شرکت مخابرات ایران اظهار امیدواری کرد ظرف شش ماه آینده تمامی متقاضیان تلفن روستایی بتوانند از خدمات آن بهره‌مند گردند.
لازم به ذکر است پروژه‌های توسعه شبکه فیبر نوری در استان سمنان با اجرای کابل‌کشی فیبر نوری مسیر ایوانکی – گرمسار و شاهرود – میامی و همچنین اجرای کابل‌کشی فیبر دسترسی روستای دلازیان- محمودآباد در بخش مرکزی و همین‌طور اجرای کابل‌کشی فیبر دسترسی روستاهای بسطام، میغان، قلعه‌نو و خرقان تا سه‌راه ابر در بخش بسطام به‌صورت کامل انجام‌شده است و توسعه ۶۵ شبکه فیبر نوری و FTTH در استان سمنان برای کارخانه، ادارات و شرکت‌ها نیز انجام‌گرفته است.
توسعه شبکه تلفن همراه نیز با نصب و راه‌اندازی ۱۲ سایت همراه اول، ۷۹ تکنولوژیG2و ۱۹ تکنولوژی ۳G و۴G همچنین ارتقا و تعویض سخت‌افزار و نرم‌افزار (swap)30سایت WLL با سایت و تجهیزات همراه اول از دیگر پروژه‌های افتتاح‌شده در استان سمنان می‌باشد.
افتتاحات تلفن ثابت و دیتا در این استان نیز شامل توسعه شبکه کر دیتا، شبکه ADSL، توسعه VOIP و نصب و راه‌اندازی تجهیزات لو کال با پهنای باند وسیع در نقاط مختلف استان می‌باشد، واگذاری اینترنت پرسرعت برای ۲۰ مشترک خارج از محدوده مخابراتی و واگذاری تلفن ثابت و اینترنت به روستای حسین‌آباد حاج علینقی دامغان و زرین‌آباد شهرستان دامغان و همین‌طور بهسازی پهنای باند دیتای مراکز مختلف و توسعه تجهیزات power در تعدادی دیگر از مراکز نیز از دیگر پروژه‌های افتتاح‌شده در این استان می‌باشد.
لازم به یادآوری است برای افتتاح پروژه‌های مخابراتی در دهه مبارکه فجر در استان سمنان سرمایه‌گذاری به مبلغ ۲۶ میلیارد ۵۲۷ میلیون تومان انجام‌گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا