یک هتل بوتیکی متفاوت در کاروایزاوا ژاپن (+عکس)

شیشی ایوا که نمونه ای تمام عیار از هتل های بوتیکی به شمار می رود توانسته است با توجه به عناصر طبیعی محیط اطراف، ارتباط عمیقی میان مسافران و مناظر بکر منطقه برقرار سازد.

موبنا؛‌ رکسانا دانیالی – شیشی ایوا یک هتل بوتیکی با ۱۰ اتاق است که توسط معمار ژاپنی برنده جایزه پریتزکر (برترین جایزه معماری جهان که سالیانه از سوی بنیاد هایت به یک معمار زنده داده می شود) به نام شیگرو بان در منطقه مسکونی کاروایزاوا، استان ناگانو ژاپن ساخته شده است. مقصود از هتل های بوتیکی، هتل هایی هستند که سبک معماری منحصر به فرد آنها خود تبدیل به نوعی جاذبه گردشگری خواهد شد. این اصطلاح تلفیقی که بیشتر در آمریکای شمالی و بریتانیا برای اشاره به مجموعه های هتلی متمایز به کار می رود، امروزه به عنوان یک توصیف استاندارد در سراسر دنیا پذیرفته شده است. لازم به ذکر است که هتل های بوتیکی از گراند هتل ها کوچکتر هستند.

یک هتل بوتیکی متفاوت در کاروایزاوا ژاپن (+عکس)

شیشی ایوا نیز نمونه ای تمام عیار از این دسته هتل ها به شمار می رود توانسته است با توجه به عناصر طبیعی محیط اطراف، ارتباط عمیقی میان مسافران و مناظر بکر منطقه برقرار سازد. معماری این هتل دو طبقه ای در هماهنگی کامل با محیط اطراف، در نوع خود بسیار موفق محسوب می شود.

یک هتل بوتیکی متفاوت در کاروایزاوا ژاپن (+عکس)

به منظور حفاظت از درختان موجود در این منطقه، طراحی هتل بوتیکی شیشی ایوا به گونه ای صورت گرفت که نه تنها به پوشش گیاهی کاروایزاوا آسیبی وارد نشود، بلکه به عنوان یک ویژگی مثبت نیز برای جلب نظر مسافران هتل در نظر گرفته شود. انتخاب تمامی جزئیات خارجی و همچنین داخلی هتل همانند مبلمان و دکوراسیون، در جهتی بوده است که هماهنگی میان اجزا به بهترین نحو ممکن رعایت شود. فضاهای عمومی هتل هم چشم انداز مناسبی به طبیعت منطقه خواهند داشت.

همانطور که در تصاویر نیز دیده می شود، به طراحی ماهرانه فضاهای خصوصی و همچنین عمومی توجه یکسانی شده است. هر کدام از اتاق های مخصوص اقامت مسافران، خود یک محیط مدیتیشن ویژه به شمار خواهد رفت. اتاق هایی که در طبقه پایین قرار گرفته اند، به یک باغچه خصوصی راه می یابند. این در حالی است که اتاق های طبقه فوقانی، مجهز به تراس شخصی هستند. شیگرو  برای طراحی مبلمان و دکوراسیون از همکاری آلوار آلتو یکی از معماران سرشناس، بهره برده است.

یک هتل بوتیکی متفاوت در کاروایزاوا ژاپن (+عکس)

یک هتل بوتیکی متفاوت در کاروایزاوا ژاپن (+عکس)

 منبع: پول نیوز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا