مدل برقی «فولکس‌واگن بیتل» بدون سقف و در (+عکس)

مدل مفهومی جدید مانند خودروهای اولیه این خانواده در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی چراغ‌های بزرگ و لاستیک‌های پهن دارد و راننده هنگام نشستن پشت فرمان آن می‌بایست معنی لذت بردن از این نوع خودروها را به خوبی بداند.

موبنا – با توجه به اطلاعات ارائه شده ؛ فولکس واگن یک خودروی متفاوت کاملا برقی با شکل ظاهری کلاسیک را تولید کرده است که این ماه در نمایشگاه بین‌المللی «ژنو موتور شو» برای نخستین بار به نمایش درمی‌آید.

تلاش فولکس‌واگن در این زمینه به هیچ وجه به معنی معرفی نخستین خودروی تمام برقی این شرکت آلمانی محسوب نمی‌شود. فولکس‌واگن اولین بار در سال ۲۰۱۰ میلادی در نمایشگاه «پاریس موتور شو» از اولین خودروی کاملا برقی خود موسوم به «ونتوری» رونمایی کرد و سپس «بروس میرز» از مدیران شرکت در سال ۲۰۱۴ میلادی جشن پنجاهمین سالگرد را با معرفی محصول دیگری موسوم به «مانکس» برگزار کرد.

مدل برقی «فولکس‌واگن بیتل» بدون سقف و در (+عکس)

در این میان باید توجه داشت فولکس‌واگن همواره به دنبال ساخت خودروهایی بوده است همواره اصالت خود را بر اساس محصولات این شرکت در دهه ۱۹۶۰ میلادی حفظ کرده‌اند. شرکت آلمانی در دهه ۱۹۶۰ میلادی یکی از موفق‌ترین خودروهای جهان را با نام «فولکس‌واگن بیتل» یا همان «باگ» روانه بازار کرد. شاید همین مسئله باعث شده است تا شرکت مذکور همچنان سعی کند خودروی کاملا برقی جدید خود را با شکل ظاهری مشابه بیتل تولید کند. این خودرو مبتنی بر پلتفرم MEB فولکس‌واگن ساخته شده است و البته توجه داشته باشید که جریان الکتریسیته تنها نیروی محرک آن محسوب می‌شود.

فولکس واگن با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص گفت: «این مدل مفهومی یک خودروی کاملا برقی محسوب می‌شود که مبتنی بر خودروهای ما در دهه ۱۹۶۰ میلادی در کالیفرنیا طراحی شده است و بنابراین مردم با شکل ظاهری آن احساس نزدیکی می‌کنند. آن زمان شاسی خودروهای بیتل به عنوان یک پلتفرم برای توسعه بسیاری از خودروها مورد استفاده قرار گرفت و پلتفرم MEB ما همچنان به عنوان یکی از انعطاف‌پذیرترین پلتفرم‌های موجود کاربرد دارد».

مدل مفهومی جدید مانند خودروهای اولیه این خانواده در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی چراغ‌های بزرگ و لاستیک‌های پهن دارد و راننده هنگام نشستن پشت فرمان آن می‌بایست معنی لذت بردن از این نوع خودروها را به خوبی بداند. طراحی این مدل مفهومی به گونه‌ای است که در آن در و سقف وجود ندارد و بنابراین شما یک خودروی کاملا اسپورت در اختیار خواهید داشت.

علاوه بر موارد یاد شده، شرکت فولکس واگن اعلام کرده است که جزییات بیشتر در مورد این خودروی برقی متفاوت را در نمایشگاه «ژنو موتور شو» اعلام می‌کند که قرار است در تاریخ ۷ مارس در شهر ژنو سوئیس برگزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا