این میکرو لپ‌تاپ جیبی همه امکانات رایانه‌ای را در جیب شما می‌گذارد (+عکس)

طول، عرض و ضخامت این لپ‌تاپ بسیار کوچک به ترتیب ۱۸۱، ۱۱۲ و ۸.۱۴ میلیمتر اعلام شده اس و وزن آن هم ۴۶۵ گرم است.

موبنا – حدود یک دهه قبل که رایانه‌های همراه یا همان نوت‌بوک‌ها محبوبیت بسیار زیادی داشتند، برخی شرکت‌ها نسل جدیدی از این محصول را با نام «نِت‌بوک» معرفی کردند که ضمن برخورداری از اندازه کوچک، امکانات رایانه‌ای مورد نیاز را شامل می‌شدند. نت‌بوک‌ها در اصل نمایشگر کوچکی داشتند و یک ابزار همراه برای اتصال به اینترنت محسوب می‌شدند و البته برخی قابلیت‌ها از آنها حذف شده بود تا امکان تولید انبوه آنها فراهم شود. هم اکنون محصول جدیدی با نام «جی‌دی‌پی پاکت ۲» ارایه شده شده است که می‌تواند مدل جدید نت‌بوک‌ها محسوب شود و بار دیگر آنها را به بازار جهانی برگرداند. این رایانه همراه نمایشگر ۷ اینچی که در اصل یک تبلت محسوب می‌شود را در خود جا داده است و در کنار آن صفحه کلید سخت‌افزاری لپ‌تاپ‌ها به همراه هفتمین نسل پردازنده اینتل و سیستم عامل ویندوز ۱۰ برای آن در نظر گرفته شده است.

این میکرو لپ‌تاپ جیبی همه امکانات رایانه‌ای را در جیب شما می‌گذارد (+عکس)

همان طور که نام محصول نشان می‌دهد، «جی‌دی‌پی پاکت ۲» دومین مدل از لپ‌تاپ‌های جیبی سری «پاکت» ساخته شده در این شرکت است که مدل اول سال گذشته در مرکز سرمایه گذاری «اندیگوگو» توانست بودجه‌ای بالغ بر ۳.۵ میلیون دلار را از آن خود کند. بنابراین دور از ذهن به نظر نمی‌رسید که این میزان پشتیبانی مالی و استقبال شرکت سازنده را مجاب کند تا مدل دوم نوت‌بوک کوچک و کاربردی خود را با امکانات و قابلیت‌های بیشتر روانه بازار کند.

این میکرو لپ‌تاپ جیبی همه امکانات رایانه‌ای را در جیب شما می‌گذارد (+عکس)

«پاکت ۲» از نظر قدرت داخلی نسبت به مدل قبلی توان دو برابری را ارایه می‌دهد و نمایشگر ۷ اینچی آن که به صورت لمسی ساخته شده است، لایه محافظ «گوریلا گلاس ۴» را در خود جا داده است و تصاویر در آن با کیفیت ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل به نمایش درمی‌آیند و البته، اطراف نمایشگر را یک لایه ۴ میلیمتری پوشانده است. در قسمت داخلی بدنه، این میکرو لپ‌تاپ پردازنده دو هسته‌ای ام۳-۷وای‌۳۰ را در خود جا داده است که همراه با پردازنده گرافیکی ۲.۶ گیگاهرتزی توربو عمل می‌کند و این محصول در دو مدل با رم‌های ۴ و ۸ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود و البته کاربران می‌توانند از طریق کارت حافظه اس‌دی حافظه آن را تا چند برابر افایش دهند. میکرو لپ‌تاپ جدید به نسخه ۶۴ بیتی سیستم عامل ویندوز ۱۰ مجهز شده است تا همه امکانات نرم‌افزاری مورد نیاز کاربران در اختیار آنها قرار گیرد.

این میکرو لپ‌تاپ جیبی همه امکانات رایانه‌ای را در جیب شما می‌گذارد (+عکس)

طول، عرض و ضخامت این لپ‌تاپ بسیار کوچک به ترتیب ۱۸۱، ۱۱۲ و ۸.۱۴ میلیمتر اعلام شده اس و وزن آن هم ۴۶۵ گرم است. این میکرو لپ‌تاپ فناوری ارتباطی بلوتوث ۴.۱ را به همراه گیرنده وای-فای، دو پورت ورودی یو‌اس‌بی‌ و یک پورت یو‌اس‌بی‌-سی شامل می‌شود و برای آن باتری لیتیوم-یونی با توان ۶۸۰۰ میلی‌آمپر در نظر گرفته شده است که کاربران می‌توانند با هر بار شارژ کامل بین ۶ تا ۸ ساعت از این دستگاه استفاده کنند. این لپ‌تاپ کوچک همچنین اسپیکرهای داخلی باکیفیت را برای پخش فیلم‌ها و موسیقی‌ها نیز شامل می‌شود.

«پاکت ۲» بدنه‌ای از آلیاژ منیزیوم را شامل شده است و صفحه کلید سخت‌افزاری آن به همراه یک حسگر نوری هدایتگر به عنوان موشواره در آن جاسازی شده‌اند. شرکت جی‌دی‌پی همچنین توضیح داد سیستم خنک کننده دایما فعال را برای این محصول در نظر گرفته است و آن را جایگزین سیستم‌های خنک کننده در لپ‌تاپ‌های معمول کرده است.

پروژه «پاکت ۲» هم اکنون مراحل پایانی را برای تولید انبوه پشت سر می‌گذارد و بر این اساس گفته شده است که مدل آن با رم ۴ گیگابایتی با قیمت ۵۲۹ دلار و مدل دیگر با رم ۸ گیگابایتی با رم ۵۹۹ دلار عرضه می‌شود. بر اساس پیش‌بینی‌های نهایی صورت گرفته، قرار است این محصول اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی به دست کاربران جهانی برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا