مرسدس بنز برای علاقمندان به سفر ون جدید معرفی کرد (+عکس)

موتور چهار سیلندر این ون مسافرتی در دو حالت مختلف ساخته شده است: مدل اول با قدرت ۱۹۰ اسب بخار با توان گشتاوری ۳۲۵ پوند فوت معادل ۴۴۰ نیوتن متر که «وی ۲۵۰ دی» نامیده می‌شود و مدل دیگر با توان ۲۳۹ اسب بخار با توان گشتاوری ۳۶۹ پوند فوت معادل ۵۰۰ نیوتن متر که «وی ۳۰۰ دی» نام گرفته است.

موبنا – شرکت مرسدس بنز سال ۲۰۱۴ میلادی کلاس جدیدی از خودروهای خود را با نام V معرفی کرد که در اصل خانواده اتومبیل‌های ون در آن تولید می‌شود و طی نکشید که شرکت آلمانی مبتنی بر محصول جدید معرفی شده در کلاس V، ون مسافرتی «مارکوپولو» مجهز به همه امکانات سفر را وارد بازار کرد. هم اکنون پنج سال از آن زمان گذشته است و مرسدس بنز تصمیم گرفته است ون‌های خود با جثه متوسط را به‌روز کند تا با ظاهر جدید و امکانات پیشرفته، مبتنی بر موتور چهار سیلندر دیزلی امکانات هوشمند بیشتری را برای رانندگی در اختیار علاقمندان بگذارد. این تغییرات همچنین قابلیت‌های خانواده خودروهای «مارکوپولو» و «مارکوپولو هوریزون» را به‌روز کرده است تا فاصله میان ون‌های کوچک و ون‌های بزرگ مخصوص سفر کاهش یابد و کاربران بتوانند قابلیت‌های جدیدتری را از طریق نسل جدید آنها در اختیار بگیرند.

مرسدس بنز برای علاقمندان به سفر ون جدید معرفی کرد (+عکس)

البته باید توجه داشت که مرسدس بنز در اقدام جدید خود به‌روزرسانی انجام داده است و بر این اساس نمی‌توان توقع عرضه یک خودروی جدید را داشت. با این توضیح می‌توان گفت محصول جدید سری خودروهای V مرسدس بنز از نظر ظاهری و امکانات داخلی به طور کامل تغییر نکرده است و در عوض فناوری‌ها و موتور خودرو نسبت به مدل قبلی بهبود یافته‌اند. این محصول موتور دیزلی چهار سیلندر «اواِم ۶۵۴» با حجم ۲.۰ را در خود جا داده است و در حالی که مدل قبلی آن سیستم انتقال سرعت «۷جی-ترونیک» را شامل می‌شد، مدل جدید به سیستم «۹جی-ترونیک» مجهز شده است.

مرسدس بنز برای علاقمندان به سفر ون جدید معرفی کرد (+عکس)

موتور چهار سیلندر این ون مسافرتی در دو حالت مختلف ساخته شده است: مدل اول با قدرت ۱۹۰ اسب بخار با توان گشتاوری ۳۲۵ پوند فوت معادل ۴۴۰ نیوتن متر که «وی ۲۵۰ دی» نامیده می‌شود و مدل دیگر با توان ۲۳۹ اسب بخار با توان گشتاوری ۳۶۹ پوند فوت معادل ۵۰۰ نیوتن متر که «وی ۳۰۰ دی» نام گرفته است. بر این اساس می‌توان گفت این محصول از نظر قدرت موتور نسبت به مدل کنونی کلاس V بسیار ارتقا یافته است. مدل «وی ۳۰۰ دی» قادر است در کمتر از ۷.۹ ثانیه سرعت خود را از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

مرسدس بنز برای علاقمندان به سفر ون جدید معرفی کرد (+عکس)

هر دو اتومبیل جدید ساخته شده در کلاس V محصولات مرسدس بنز سیستم امنیتی ویژه را در خود جا داده‌اند که از جمله آنها می‌توان به فناوری دستیار ترمز مخصوص اتومبیل‌های ون اشاره کرد که برای نخستین بار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستیار هوشمند «هایبیم» نامگذاری شده است و همچنین فناوری‌های دیگری را شامل می‌شود که از جمله آنها می‌توان به سیستم هوشمند رانندگی بین خطوط،‌ سیستم شناسایی نقطه کور، و سیستم پارک خودکار هوشمند مجهز به دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کرد.

مرسدس بنز برای علاقمندان به سفر ون جدید معرفی کرد (+عکس)

سری اتومبیل‌های V مرسدس بنز از نظر ظاهری شباهت زیادی به یکدیگر دارند، ولی نکته اصلی در قابلیت‌های داخلی آنها لحاظ شده است. با این وجود این محصول جدید از نظر ظاهری هم برخی تغییرات را ارایه کرده است. به عنوان مثال طراحی سپر جلوی این اتومبیل تقریبا صاف و بدون خط ارایه شده است و پنجره‌های جلوی رادیاتور طراحی شبکه‌ای دارند. علاقمندان به این محصول می‌توانند ون جدید خود را در چهار رنگ متفاوت انتخاب کنند: آبی فولادی و قرمز یاقوتی که باعث شده‌اند این ون زیباتر به نظر برسد، و خاکستری گرافیتی متالیک به همراه خاکستری سلنیتی متالیک که ظاهر معمولی‌تر به این خودرو بخشیده‌اند. علاقمندان همچنین می‌توانند این خودرو را با چرخ‌های ۱۷، ۱۸ یا ۱۹ اینچ خریداری کنند.

مرسدس بنز برای علاقمندان به سفر ون جدید معرفی کرد (+عکس)

برای فضای داخلی خودرو هم تغییرات جدیدی لحاظ شده است و امکانات پیشرفته‌تری در آن به کار رفته است. ردیف دوم صندلی‌های داخلی این خودروی ون مشابه صندلی‌های کلاس S مرسدس بنز به صورت لوکس طراحی شده است و برای تمامی صندلی‌ها به صورت مجزا دسترسی به قابلیت تنظیم دمای داخل اتومبیل وجود دارد.

این محصول به جز در اختیار گرفتن قابلیت‌های سری خودروهای V مرسدس بنز امکانات سری خودروهای «مارکوپولو» و «مارکوپولو هوریزون» را هم در خود جا داده است و از این نظر می‌توان آن را یک محصول کامل معرفی کرد. سری خودروهای مارکوپولو اتومبیل‌های مجهز و مخصوص سفر ساخته شده توسط مرسدس بنز محسوب می‌شود و محصول جدید امکانات آنها را هم شامل شده است.

علاقمندان اروپایی می‌توانند محصول جدید در کلاس V مرسدس بنز را از ماه مارس خریداری کنند. قیمت این خودرو در کشور آلمان ۳۷ هزار یورو معادل ۴۲.۳ هزار دلار در نظر گرفته شده است. با این وجود لازم به ذکر است جدیدترین اتومبیل‌ در خانواده مارکوپولو هم اکنون با قیمت ۵۸ هزار یورو و جدیدترین محصول در خانواده مارکوپولو هوریزون با قیمت ۶۰ هزار یورو فروخته می‌شود.

مرسدس بنز همچنین در نظر دارد نخستین ون تمام برقی خود را هم وارد بازار کند و هم اکنون پیش‌بینی شده است ماه آینده در جریان برگزاری «ژنو موتور شو» مدل اولیه این محصول با نام Concept EQV مشابه مدل نهایی که قرار است وارد بازار شود، برای نخستین بار به نمایش درآید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا