نخستین تصاویر از قدرتمندترین موتور سیکلت برقی جهان (+عکس)

شرکت «ونگارد اسپارک» از این محصول به عنوان یک رقیب جدی برای تمام موتور سیکلت‌های برقی جهان یاد می‌کند و پیش‌بینی کرده است که از تمام نمونه‌های کنونی قدرتمدتر باشد.

موبنا – دسامبر ۲۰۱۶ یک شرکت آمریکایی به نام «ونگارد موتورسایکلز» که دفتر مرکزی آن در شهر نیویورک قرار دارد نخستین محصول خود را به این صورت معرفی کرد: یک دستگاه موتور سیکلت مجهز به موتور دوگانه با حجم ۱۹۱۷ سی‌سی از نوع V با بدنه‌ای از جنس آلومینیوم و آلیاژهای غنی شده. این موتور سیکلت «ونگارد رودستر» نام داشت که علاوه بر زیبایی، از قدرت بالا هم برخوردار بود و توجه علاقمندان به موتور سیکلت را به خود جلب کرد. بدنه این موتور سیکلت به دقت مهندسی شده بود و اتصال قطعات مختلف آن در کنار یکدیگر به گونه‌ای بود که کمتری خللی در بین آنها مشاهده نمی‌شد. این اتفاقات در کنار هم باعث شد تا محصول یاد شده به عنوان یکی از بهترین موتور سیکلت‌های سال برگزیده شود.

با این وجود باید توجه داشته باشیم که این روزها سلیقه تعداد زیادی از علاقمندان به موتور سیکلت تغییر کرده است و بسیار از آنها ترجیح می‌دهند به جای سوار شدن بر یک دستگاه موتور سیکلت رودستر با صدای بلند، یک دستگاه موتور سیکلت مدرن آمریکایی بدون سر و صدا با زیبایی تمام را در اختیار داشته باشند. این همان اتفاقی است که شرکت‌های بزرگ تولیدکننده موتور سیکلت هم به آن توجه دارند و پیش‌بینی می‌کنند که در آینده نه چندان دور به جای تمرکز روی موتور سیکلت‌های بنزین سوز با صدای بلند، می‌بایست تمرکز اصلی خود را به موتورهای بی سر و صدای برقی معطوف کنند.

نخستین تصاویر از قدرتمندترین موتور سیکلت برقی جهان (+عکس)

به هر حال، شرکت ونگارد هم در این زمینه تفکرات تازه‌ای دارد تا در عرصه رقابتی عقب نماند. این شرکت آمریکایی یک شعبه جدید را در زیرمجموعه خود تاسیس کرده است تا به کمک آن بتواند باتری مخصوص موتور سیکلت‌های برقی را تولید کند.

شرکت جدید «ونگارد اسپارک» نامگذاری شده است که توسط «فرانسیس-خاویر ترنی» یکی از مدیران شرکت ونگارد مدیریت می‌شود و البته «فردریک واسور» از مدیرا نشرکت «اسپارک ریسینگ تکنولوژی» که در تاسیس این شرکت نقش قابل ملاحظه برعهده داشت، مدیریت بخش دیگر آن را برعهده گرفته است.

شرکت «ونگارد اسپارک» هم اکنون دو مدل اولیه از موتور سیکلت برقی خود را معرفی کرده است. برای مدل اول که پیشرفته‌تر و پرقدرت‌تر محسوب می‌شود تصاویر اولیه منتشر شده است که و نشان می‌دهد که شرکت آمریکایی قصد دارد این موتور سیکلت‌ها را با قدرت بالا، ظرفیت بالای باتری و موتور پیشرفته در اختیار مشتریان خود قرار دهد. این موتور سیکلت قابلیت‌های خانواده موتورهای رودستر را شامل می‌شود و بنابراین طراحی صندلی و بدنه آن شبیه به این دسته از موتور سیکلت‌ها است. اگرچه در تصاویر منتشر شده جزییات زیادی مشخص نیست، ولی به نظر می‌رسد که برای چرخ عقب این وسیله نقلیه یک محور مرکزی در نظر گرفته شده است که به کمک آن از نیروی جنبشی چرخ‌ها انرژی الکتریسیته تولید می‌کند. شرکت «ونگارد اسپارک» از این محصول به عنوان یک رقیب جدی برای تمام موتور سیکلت‌های برقی جهان یاد می‌کند و پیش‌بینی کرده است که از تمام نمونه‌های کنونی قدرتمدتر باشد.

نخستین تصاویر از قدرتمندترین موتور سیکلت برقی جهان (+عکس)

مدل مفهومی دیگیری که تصویر آن منتشر شده است «ونگارد اسپایک اسپیدبایک» نام دارد که در اصل یک دوچرخه برقی هوشمند است. این محصول شبیه به دوچرخه‌های برقی با سیستم تعویض دنده در چرخ عقب طراحی شده است و تصویر اولیه نشان می‌دهد که شرکت سازنده برای بخش قاب و رینگ دوچرخه از کربن استفاده کرده است و به نظر می‌رسد باتری دوچرخه نیز در قسمت پایین و قسمت مرکزی بدنه جاسازی شده است.

این موتور سیکلت و دوچرخه برقی طراحی متفاوت و زیبایی دارند و شرکت سازنده اعلام کرده است که در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی نمونه نهایی آنها را به صورت رسمی معرفی می‌کند تا این دو محصول وارد بازار شوند که البته هنوز جزییات بیشتر و قیمت نهایی آنها اعلام نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا