این روبات‌ها غذای سفارش داده شده را جلوی پای شما تحویل می‌دهند (+عکس)

این روبات‌ها تاکنون در مرحله آزمایشی بیش از ۲۴۰ هزار کیلومتر حرکت کرده‌اند و بیشتر از ۲۵ هزار سفارش را بدون کوچکترین مشکل به دست مشتریان رسانده‌اند.

موبنا – دانشجویانی که این روزها در دانشگاه جرج میسون در ویرجینیای آمریکا مشغول به تحصیل هستند می‌توانند به کمک روش‌های مربوط به آینده که هنوز مرسوم نشده است غذای مورد علاقه خود را سفارش بدهند و دریافت کند. شرکت «استارشیپ تکنولوژیز» امروز اعلام کرد سرویس جدید آنها مجموعه گسترده‌ای از روبات‌های شش چرخ را شامل می شود تا غذاهای سفارش داده شده توسط دانشجویان در اسرع وقت به دست آنها برسد. این روبات‌های هوشمند و خودکار که بدون دخالت انسان فعالیت می‌کنند، قادر هستند غذا و نوشیدنی سفارش داده شده را به دانشجویی که در هر نقطه از این محوطه بزرگ قرار دارد برسانند و کمپانی مذکور اعلام کرده است که امیدوار است با خدمات جدید خود در ساعت‌های شلوغ و پرجمعیت بهتر از گذشته با این روبات‌ها مشتریان را راضی نگه دارد.

این روبات‌ها غذای سفارش داده شده را جلوی پای شما تحویل می‌دهند (+عکس)

شرکت «استارشیپ تکنولوژیز» روبات‌های هوشمند شش چرخ خود را پیش از این در چندین طرح آزمایشی مورد استفاده قرار داد و در یکی از آخرین طرح‌ها، این روبات‌ها در دانشگاه «مانتین ویو کالیفرنیا» مورد استفاده قرار گرفتند. این سرویس از طریق یک اپلیکیشن موبایلی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و دانشجویان از این طریق می‌توانند غذاها و نوشیدنی‌های سرد و گرم مورد علاقه خود را از هر کافی شاپ یا رستورانی که می‌خواهند سفارش دهند و سپس به سادگی در کوتاه‌ترین زمان ممکن جلوی پای خود سفارش را تحیل بگیرند.

این روبات‌ها غذای سفارش داده شده را جلوی پای شما تحویل می‌دهند (+عکس)

رستوران‌هایی که با شرکت «استارشیپ تکنولوژیز» قرارداد همکاری منعقد کرده اند سفارش مشتری را آماده می کنند و سپس آن را در محفظه مخصوص روی روبات قرار می‌دهند. این روبات‌های شش چرخ به دوربین‌های هوشمند ۳۶۰ درجه و همچنین سیستم‌های مادون قرمز و حسگرهای مافوق صوت مجهز شده‌اند تا از این طریق بتوانند به صورت خودران سفر خود را انجام دهند و بدون هرگونه مشکلی در کوتاه‌ترین زمان به مقصد برسند. در این میان زمانی که روبات به مقصد از پیش تعیین شده می‌رسد یک پیام اطلاع‌رسانی روی گوشی هوشمند کاربر منتشر می‌شود و البته او می‌بایست برای این سرویس مبلغ ۱.۹۹ دلار را به عنوان حق الزحمه به روبات پرداخت کند و بنابراین هزینه یاد شده به مبلغ غذایی که شخص سفارش داده است اضافه می شود.

این روبات‌ها غذای سفارش داده شده را جلوی پای شما تحویل می‌دهند (+عکس)

این طور که شرکت «استارشیپ تکنولوژیز» توضیح داده است، این روبات‌ها تاکنون در مرحله آزمایشی بیش از ۲۴۰ هزار کیلومتر حرکت کرده‌اند و بیشتر از ۲۵ هزار سفارش را بدون کوچکترین مشکل به دست مشتریان رسانده‌اند. بر این اساس هم اکنون برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای صورت گرفته است که این شرکت بزرگترین سرویس ارسال غذاهای سفارش شده توسط روبات‌ها در جهان را در این مجموعه دانشگاهی راه‌اندازی کرده است. البته این سرویس با همه بزرگی خود تنها ۲۵ روبات شش چرخ را شامل می‌شود که هر کدام از آنها می‌توانند معادل ۲۰ پوند (۱۱.۳ کیلوگرم) غذا و نوشیدنی را با خود جابجا کنند و قرار است هر روبات از زمان دریافت سفارش تا تحویل آن کمتر از ۱۵ دقیقه زمان صرف کند.

«جنا دیتون» یکی از دانشجویان دانشگاه میسون که به کمک روبات شش چرخ سرویس خود را دریافت کرده است توضیح داد: «دریافت غذای سفارش داده شده در عرض چند دقیقه یک اتفاق بسیار به صرفه و کارآمد است. مسیرهایی که روبات‌ها طی می‌کنند می‌تواند طولانی باشد، زیرا کلاس‌های درس در گوشه و کنار این مجموعه دانشگاهی برگزار می‌شوند و حتی زمانی که شما در کتابخانه حضور دارید و نمی‌خواهید از آن خارج شوید، روبات‌ها تا کنار پای شما می‌آیند و غذا را تحویل می‌دهند. این اتفاق زندگی دانشگاهی را برای همه دانشجویان راحت کرده است و در آینده می‌تواند برای مردم در سراسر جهان هم بسیار مفید باشد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا