فوروارد پیام در واتس‌اپ ممنوع!

به نظر می‌رسد که اپلیکیشن واتس‌اپ قصد دارد به منظور مقابله با انتشار اخبار کذب محدودیت جدیدی را در قابلیت فوروارد و ارسال پیام‌ها در این پیام‌رسان ایجاد کند.

موبنا – واتس‌اپ که یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در جهان به شمار می‌رود، به نظر می‌رسد که به منظور جلب نظر و رضایت کاربرانش هر از گاهی اقدام به انتشار به روزرسانی‌های جدیدی می‌کند تا به کاربران اجازه دهد از قابلیت‌های جذاب و جدیدی در پلت‌فرم مورد استفاده خود بهره مند شوند.

غول‌های تکنولوژی متعددی در سراسر جهان در چند سال اخیر با اتهاماتی همچون انتشار اخبار کذب و دروغین مواجه شده‌اند که به دنبال آن تحت فشارهای سیاسی فراوانی نیز قرار گرفته اند.

حالا به نظر می‌رسد که اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ تصمیم گرفته است که در راستای مقابله با نشر اخبار کذب و دروغین در فضای مجازی، محدودیت جدیدی را به پلتفرم این پیام رسان بیفزاید تا بدین ترتیب کاربران نتوانند یک پیام واحد را بیشتر از ۵ بار و برای ۵ نفر ارسال و به اصطلاح فوروارد کنند.

بر اساس گزارش وب سایت the verge ، مدیران و مقامات ارشد واتس‌اپ بر این باورند که چنین قابلیت و محدودیت جدیدی بدون شک کمک بسزایی در جلوگیری از انتشار و ارسال اخبار و گزارش هایی که صحت آنها از لحاظ خبری تایید نشده، خواهد کرد و بدین ترتیب جوامع و دولت های زیادی را از چالش ها و مشکلات پیش روی خود دور می کند.

به نظر می‌رسد این روزها با توجه به نقش بسیار پررنگی که شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها و پیام‌رسان‌ها در انتشار اخبار و همچنین شایعات ایفا می‌کنند، فشار مضاعفی از سوی جوامع بین‌المللی برروی غول‌های تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی وارد می‌شود و اینطور که پیش می‌رود انتظار می‌رود قانون‌گذاران در کشورهای پیشرفته که میزبان این غول‌های تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی هستند نیز قوانین و مقررات سختگیرانه‌تری را در قبال آنها وضع کنند.

در این چند ماه گذشته شبکه‌های اجتماعی گوگل و فیس بوک پس از شناسایی اخبار نادرست و کذب، به شدت مورد انتقاد واقع شده‌اند البته در این حملات، فیس بوک تنها نیست و شبکه‌های اجتماعی دیگری همچون اینستاگرام، توییتر، اسنپ چت و یوتیوب نیز زیر تیغ و آماج حملات منتقدان قرار گرفته اند.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان محبوب بوده است .طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده در ژانویه ۲۰۱۸، پیام‌رسان واتس اپ هم اکنون میزبان حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس اپ که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان است نیز از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است. این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام رسان جهان را گرفت. واتس‌اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا