تغییرات جدید واتس اپ برای مقابله با اخبار جعلی

واتس اپ برای مقابله با انتشار اخبار جعلی و دروغین از طریق این نرم افزار اقدامات متعددی را انجام داده و در تازه ترین اقدام خود محدودیت هایی را برای بازنشر پیام ها در هند به وجود آورده است.

موبنا – واتس اپ در هند کاربران زیادی دارد و تا به حال بارها از آن برای نشر اخبار جعلی استفاده شده است. حالا واتس اپ برای جلوگیری از تداوم این سوءاستفاده ها بازنشر یا فوروارد پیام های واتس اپ را به حداکثر پنج فرد یا گروه دیگر محدود کرده است.
این قابلیت قبلا تنها در هند فعال شده بود، اما نگرانی از گسترش سوءاستفاده از واتس اپ برای انتشار اخبار جعلی باعث شده تا کاربران واتس اپ در کل دنیا دیگر نتوانند هیچ پیامی را برای بیش از ۵ گیرنده بازارسال کنند.
واتس اپ با صدور بیانیه ای در این زمینه تصریح کرده که این اپلیکیشن گپ با هدف برقراری ارتباط ساده، ایمن و قابل اعتماد میان دوستان و اعضای خانواده ایجاد شده و لذا تلاش می شود این ویژگی ها حفظ شود.
البته گسترش دامنه این محدودیت به دیگر نقاط دنیا به صورت آزمایشی و به تدریج صورت می گیرد. هنوز مشخص نیست آیا این تغییرات دائمی خواهند بود یا ممکن است بعد از مدتی لغو شوند. فعلا قرار است واتس اپ محدودیت های مذکور را برای شش ماه اعمال کند تا سپس در مورد تداوم یا عدم تداوم آنها تصمیم گیری شود.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا