فرانسه، گوگل را ۵۰ میلیون یورو جریمه کرد

فرانسه شرکت آمریکایی گوگل را به دلیل رعایت نکردن قوانین اتحادیه اروپا در زمینه احترام به حریم خصوصی، ۵۰ میلیون یورو (۵۷ میلیون دلار) جریمه کرد.

موبنا – «کمیسیون ملی انفورماتیک و آزادی» فرانسه (CNIL) اعلام کرد که گوگل به دلیل فقدان شفافیت، اطلاع رسانی ناکافی و عدم جلب رضایت کاربران برای شخصی سازی آگهی های آنلاین، جریمه شده است.
این کمیسیون گفت: گوگل اقدامات لازم برای حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران اتخاذ نکرده است. گوگل در بیانیه ای اعلام کرد: کابران انتظار دارند ما استانداردهای بالای شفافیت و کنترل را به کار بگیریم. ما عمیقا به اجرای این انتظارات و استانداردهای GDPR متعهد هستیم. گام های بعدی در این زمینه را بررسی می کنیم.
این جریمه با استناد به مقررات اتحادیه اروپا اعمال شده است. «مقررات عمومی حفاظت از داده ها» (GDPR) در اتحادیه اروپا که مهمترین بازنگری در قوانین حریم خصوصی طی بیش از دو دهه در اتحادیه اروپاست، در ماه می به اجرا درآمد.
این مقررات امکان کنترل بهتر برای حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران را فراهم می کند. در صورت نقض این قوانین، می توان به میزان ۴ درصد از درآمد جهانی شرکت ها، برای آنها جریمه تعیین کرد.
جریمه ای که فرانسه بر گوگل اعمال کرده است پس از شکایت دو سازمان غیردولتی تعیین شد. جریمه ۵۰ میلیون یورویی گوگل بالاترین جریمه ای است که علیه یک شرکت فناوری آمریکایی اعمال شده است.

 منبع: ایرنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا