طرحی جالب برای دی اکسید کربن اضافی در اتسمفر کره زمین!

کلایم‌ورکس افتتاح نخستین تاسیسات جذب کربن مسقیم از هوا در مقیاس صنعتی را برنامه ریزی کرده که به طور بالقوه می تواند انقلابی در بازی منایع جایگزین ایجاد کند.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – شرکت سوئیسی کلایم‌ورکس ممکن است سرانجام مشکل دی اکسید کربن اضافی در اتسمفر کره زمین را با طرح جالب توجه خود برطرف کند. با معرفی سیستمی که دی اکسید کربن را به یک محصول جانبی قابل استفاده تبدیل می کند، این شرکت نه تنها قابلیت زندگی بیشتری به اتمسفر زمین می بخشد، بلکه صنعتی سودآور نیز شکل می گیرد.
کلایم‌ورکس افتتاح نخستین تاسیسات جذب کربن مسقیم از هوا در مقیاس صنعتی را برنامه ریزی کرده که به طور بالقوه می تواند انقلابی در بازی منایع جایگزین ایجاد کند. روش تبدیل دی اکسید کربن به یک سوخت قابل استفاده با جذب هوا و جداسازی دی اکسید کربن در یک فیلتر آغاز می شود. دی اکسید کربن تا زمانی که حرارت ببیند در فیلتر نگهداری می شود. سپس، فیلتر تا دمای ۱۰۰ درجه سلسیوس حرارت داده می شود تا دی اکسید کربن گازی بسیار خالص که می تواند برای طیف گسترده ای از اهداف صنعتی از جمله گازدار کردن سودا، تولید سوخت های مصنوعی و رشد گیاهان در گلخانه ها استفاده شود، شکل بگیرد.
کلایم ورکس کمترین میزان انرژی ممکن را برای تامین سوخت تاسیسات خود استفاده می کند و به این نکته اشاره دارد که گرمای تلف شده از دیگر صنایع چگونه می تواند به راحتی گرمای لازم برای تبدیل دی اکسید کربن جذب شده به منبعی قابل استفاده را تامین کند.

طرحی جالب برای دی اکسید کربن اضافی در اتسمفر کره زمین!

همچنین کلایم ورکس این نکته را یادآوری کرده است که اگرچه تاسیسات جذب کربن مستقیم از هوا می توانند ما را در مسیر کاهش چشمگیر دی اکسید کربن از اتمسفر کمک کنند اما نباید به عنوان یک جایگزین برای تغییر در اقدام های کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در نظر گرفته شوند. اگرچه این تاسیسات می توانند روشی مفید برای استفاده از دی اکسید کربن اضافی در اتمسفر ارائه کنند اما ما همچنان باید با سرعت به سوی روزی که نیازمند چنین نوآوری هایی نباشیم، حرکت کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا