این بطری ۹۹.۹۹ درصد از آلودگی‌های داخل خود را تمیز می‌کند (+فیلم و عکس)

شرکت سازنده این بطری می‌گوید زمانی که اشعه ماورای بنفش به قسمت داخلی بطری تابیده می شود تا ۹۹.۹۹۹۹ درصد تمامی باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها، کپک‌ها و جلبک‌های موجود در آب را از بین می‌برد.

موبنا – شست‌وشوی فضای داخلی بطری‌هایی که قابلیت استفاده مجدد دارند بسیار دشوار است و بسیاری از مردم هنوز هم به درستی نمی‌دانند که چگونه می‌توانند فضای داخلی بطری‌ها را تمیز کنند. در این میان بطری «کرِیزی‌کَپ» به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند به کمک درپوش ویژه خود با قابلیت تابش نور ماورای بنفش در قسمت داخلی بطری، صورت خودکار میکروب‌ها را در فضای داخلی خود از بین ببرد.

 

 

این بطری ویژه در یک استارت‌آپ آمریکایی موسوم به «میکرولایسکس» که دفتر مرکزی آن در شهر میامی واقع شده است طراحی شد و بر اساس گزارش‌های موجود گفته می‌شود که اندازه این محصول با اندازه بطری‌های معمول موجود در بازار برابری می‌کند و به همین خاطر شرکت‌های تولیدکننده نوشابه و دیگر نوشیدنی‌ها به راحتی می‌توانند آن را جایگزین کنند.

زمانی که کاربران قصد دارند از این بطری برای نوشیدن آب استفاده کنند و مطمئن شوند که در آن هیچ گونه میکروب و مواد آلاینده وجود ندارد، درپوش بالای آن را که از جنس پلاستیک ساخته شده است مورد استفاده قرار می‌دهند. این درپوش که به سیستم تابش نور ال‌ای‌دی مجهز شده است با لمس یک حسگر کوچک در قسمت فوقانی خود فعال می‌شود و زمانی که کاربر این حسگر را دوبار پشت سرهم لمس می‌کند، سیستم مذکور را آماده می‌کند تا فرآیند میکروب‌کشی خود را آغاز کند. در شرایطی که کاربر قصد دارد از منابعی آب بنوشد که احتمال آلودگی آن بیشتر است و به عنوان مثال از آب دریاچه یا رودخانه‌ها استفاده کند، تنها کافی است که حسگر بالای درپوش را پنج بار به صورت متوالی لمس کند و در این شرایط نور ال‌ای‌دی ماورای بنفش برای مدت طولانی‌تر به فضای داخلی تابیده می‌شود تا حجم بیشتر میکروب‌ها از بین بروند.

این بطری 99.99 درصد از آلودگی‌های داخل خود را تمیز می‌کند (+فیلم و عکس)

شرکت سازنده این بطری می‌گوید زمانی که اشعه ماورای بنفش به قسمت داخلی بطری تابیده می شود تا ۹۹.۹۹۹۹ درصد تمامی باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها، کپک‌ها و جلبک‌های موجود در آب را از بین می‌برد.

علاوه بر موارد مذکور، بطری به گونه‌ای طراحی شده است که نور در طول روز به صورت مرتب به مایع داخلی تابیده می‌شود و سیستم بطری به صورت خودکار پس از گذشت هر دو ساعت معادل ۲۰ ثانیه تابش نور را به صورت خودکار انجام می‌دهد تا اگر در این فاصله زمانی میکروب دیگری به فضای داخلی بطری اضافه شده است، آن را از بین ببرد. حسگری که برای بطری هوشمند «کرِیزی‌کَپ» در نظر گرفته شده است پس از چرخیدن درپوش روی بطری فعال می‌شود و بنابراین زمانی که بطری خالی باشد یا حسگر آن فعال نشود، هیچ گونه نوری از آن منتشر نمی‌شود.

این بطری 99.99 درصد از آلودگی‌های داخل خود را تمیز می‌کند (+فیلم و عکس)

به گفته شرکت «میکرولایسکس»، هر بار که باتری این بطری به طور کامل شارژ می‌شود کاربر می‌تواند معادل ۴۵ لیتر آب که در بطری داخل و خارج می‌شود از آن استفاده کند و همچنین، این بطری می‌تواند با هربار شارژ کامل باتری و لمس ۵ بار متناوب حسگر، تا ۱۸ لیتر آب آلوده دریاچه یا رودخانه را تصفیه کند. حلقه رنگی در قسمت بالا و روی درپوش بطری می‌توان میزان شارژ باقیمانده در باتری را نمایان کند.

اگر شما هم جزء آن دسته از کاربرانی هستید که تمایل به خرید بطری مذکور دارید، شرکت سازنده هم اکنون با قیمت ۳۸ دلار آن را پیش‌فروش می‌کند و البته قرار است زمانی که این محصول وارد بازار جهانی شد با قیمت ۹۵ دلار به فروش برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا