چگونه یک کمپین روابط عمومی به بهبود فرایند های بازاریابی کسب و کار شما کمک می کند

در این مقاله تصمیم داریم به شرح برخی از دلایلی بپردازیم که توضیح خواهند داد چگونه یک کمپین روابط عمومی به بهبود فرایند های بازاریابی کسب و کار شما کمک می کند؟

موبنا – همانطور در که مقالات قبل عنوان شد، تبلیغات رپورتاژ آگهی یا همان PR یکی از کم هزینه ترین و پربازده ترین روش ها در بین تبلیغات آنلاین محسوب می گردد. از این رو استفاده از روابط عمومی، به خصوص در زمانی که شما محدودیت های بودجه ای در حوزه تبلیغات دارید، بسیار کارا خواهد بود.

در این مقاله تصمیم داریم به شرح برخی از دلایلی بپردازیم که توضیح خواهند داد چگونه یک کمپین روابط عمومی به بهبود فرایند های بازاریابی کسب و کار شما کمک می کند؟

۴ دلیل برای اجرای PR در کمپین های بازاریابی شما

زمانی که شما در حال بازاریابی برای کسب و کار خود هستید، دخیل کردن روابط عمومی در کمپین خود از اهمیت بالایی برخوردار است. پیاده سازی و اجرای برنامه های PR موجب خواهد شد برند شما شناخته شده، جایگاه خود را در ذهن مشتری پیدا کرده و در نهایت به منجر به توسعه کسب و کار شما خواهد شد.

۱-      برند آگاهی 

استفاده از کمپین های روابط عمومی، موجب خواهد شد تا مشتریان شما، از وجود شما آگاهی پیدا کنند. زمانی که در حال بازاریابی برای کسب و کار خود هستید، به کارگیری تبلیغات رپورتاژ آگهی به صورت مستمر منجر به آگاهی مخاطب نسبت به محصول، خدمت و برند شما خواهد شد. علاوه بر این، یک استراتژی PR تاثیر مستقیم بر روی فرایندهای بازاریابی و تبلیغات شما خواهد داشت. مهم تر از همه این ها، شما در هر رپورتاژ به وبسایت خود بک لینک داده و این منجر به بهبود جایگاه سئو شما در سرچ گوگل خواهد شد.

۲-     جذب سرنخ 

یکی دیگر از مواردی که PR به فرایندهای بازاریابی شما کمک خواهد کرد، شناسایی و جذب سر نخ های جدید است. زمانی که محصول و یا خدمات شما از طریق رپورتاژ تحت پوشش خبری قرار می گیرد، در نگاه مشتری اعتبار کسب خواهید کرد. ارائه یک پوشش خبری مثبت در رسانه ها، موجب خواهد شد تا برند، خدمات و یا محصولات شما در مقایسه با رقبایی که دسترسی به رسانه ها را ندارند، بهتر و با اعتماد بیشتری شناخته شود.

۳-     جلب توجه سرمایه گذاران 

در فرایند بازاریابی یک کسب و کار جدید، استفاده و به کارگیری PR می تواند موجب جلت توجه سرمایه گذاران نسبت به شما شود؛ به خصوص زمانی که شما کسب و کار خود را به تازگی راه اندازی کرده باشید. یک استراتژی صحیح برای اجرای کمپین PR می تواند به شکلی مثبت برند شما را پوشش داده و از این رو جایگاهی را برای شما ایجاد کرده تا بهتر بتوانید با سرمایه گذاران مذاکره کنید. علاوه بر این ها، رپروتاژ موجب خواهد شد تا کسب و کار شما از آنچه که هست، بزرگتر جلوه کرده و بنابراین راحت تر می توانید با سایر کسب و کارها در قالب همکار و یا جذب سرمایه پیش بروید.

۴-     جذب نیروی کار خبره 

علاوه بر جلب توجه مشتریان جدید و سرمایه گذار، رپورتاژ آگهی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید کارمنداری با بهره وری بالاتر برای شرکت خود جذب کنید. با معرفی کسب و کار به عنوان یک برند معتر در حوزه کاری خود، بالتبع افرادی برای شما رزومه خود را ارسال می کنند که به دنبال استخدام در سازمان های پیشرو و موفق هستند. بنابراین PR به شرکت شما کمک خواهد کرد تا همزمان با رشد خارجی، در داخل نیز رشد کرده و بهره وری بالاتری را داشته باشد.

 منبع: آکادمی فروش 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا