شمارش معکوس برای مرگ ویندوز ۷

مایکروسافت به تازگی تاکید کرده است که پشتیبانی رایگان از ویندوز ۷ را از سال آینده میلادی متوقف خواهد کرد.

موبنا – ویندوز ۷ که یکی از محبوب ترین نسخه‌های سیستم عامل ویندوز به شمار می‌رود که شرکت مایکروسافت آن را توسعه و ارائه داده است، بیشترین میزان استقبال کاربران از میان نسخه‌های مختلف ویندوز را به خود اختصاص داده است به گونه‌ای که با وجود گذشت چندین سال از عرضه نهایی و عمومی آن، همچنان خیل عظیمی از کاربران رایانه‌های شخصی از آن استفاده می‌کنند وتمایلی نیز برای به روزرسانی نسخه ویندوز خود به ورژن های جدیدتری همچون ویندوز ۸ و ویندوز ۱۰ نشان نداده اند.

حالا به نظر می رسد که مایکروسافت برای ترغیب و سوق دادن این دسته از کاربران به دریافت نسخه های جدیدتر و به روزرسانی شده ویندوز ، به زور متوسل شده و به تازگی اعلام کرده است که ویندوز ۱۰ را تنها تا سال ۲۰۲۰ میلادی به صورت رایگان و رسمی پشتیبانی خواهد کرد و از آن زمان به بعد دیگر در فهرست نسخه های سیستم عامل تحت پشتیبانی و به روزرسانی های جدید مایکروسافت قرار نخواهد گرفت.

بر اساس گزارش وب سایت The Sun ، این خبر می‌تواند موجب شود که بسیاری از کاربران رایانه‌های شخصی به فکر کوچ کردن به نسخه‌های جدیدتری همچون ویندوز ۸ و ویندوز ۱۰ که توسط خود این شرکت تایید شده، بیافتند .

دلیلی که مایکروسافت به فکر چنین تغییری افتاده است، آن است که نسخه‌های جدید همچون ویندوز ۱۰ دارای به روزرسانی‌های جدیدتری همچون مقابله با حملات سایبری بدافزاری و آسیب‌پذیری های امنیتی را داراست و می تواند تا حد زیادی امنیت سایبری بالایی را برای کاربران و حفاظت از حریم خصوصی آنها به ارمغان بیاورد.

چند ماه پیش بود که مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای همچنین عنوان کرده بود که تنها تا سال آینده یعنی ۲۰۲۰ میلادی از سیستم عامل ویندوز ۷ پشتیبانی خواهد کرد و این بدان معناست که بعد از تاریخ مقرر، دیگر اقدام به ارائه و انتشار نسخه‌های به‌روزرسانی و وصله‌های امنیتی نخواهد کرد. با این حال، این شرکت با اعلام یک ضرب‌الاجل خطاب به آن دسته از شرکت‌ها و سازمان‌هایی که همچنان می‌خواهند از نسخه‌های قدیمی ویندوز استفاده کنند، گفته که با پرداخت مبلغی که به صورت تصاعدی رشد و افزایش می یابد، قادر خواهند بود از پشتیبانی مایکروسافت بهره مند شوند.

شبیه به همین اتفاق چند سال پیش برای ویندوز ایکس پی نیز رخ داده بود و سازمان‌هایی با پرداخت هزینه‌های اضافی، پشتیبانی اختصاصی مایکروسافت را دریافت کردند.

با معرفی نسخه جدید ویندوز ۱۰ توسط مایکروسافت، طبیعی است که این شرکت قصد دارد توجه تمامی کاربرانش را در سراسر جهان به سمت و سوی ویندوز ۱۰ جلب کند و به گونه‌ای تمامی شرکت‌ها و کاربران را به دریافت و دانلود آخرین نسخه به‌روزرسانی شده از سیستم عامل ویندوز موظف کند. این شرکت همچنین اعلام کرد که فعلا قصد ندارد نسخه جدیدی از این سیستم عامل را معرفی کند و در صورت نیاز، تنها به‌روزرسانی خواهد شد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا