حسگر همه‌ کاره کاغذی ابداع شد (+ویدئو)

یک شرکت موسوم به “ویلیوت”(Wiliot) یک حسگر بدون باتری و کاغذی به همین نام ساخته است که با امواج رادیویی موجود در محیط مانند امواج بلوتوث یا وای-فای کار می‌کند و قادر است چیزهای مختلفی نظیر وزن و دما را اندازه بگیرد و به گوشی یا لپ‌تاپ ارسال کند.

موبنا – حسگرها نقش مهمی در اینترنت اشیا بازی می‌کنند، اما یک محدودیت قابل توجه دارند و آن این که آنها نیاز به یک باتری یا یک منبع قدرت برای کار دارند.
اکنون با ابداع جدید تیم “ویلیوت” این حسگرها به زودی دیگر فقط انرژی مورد نیاز خود را از هوا خواهند گرفت.
“ویلیوت” یک برچسب-حسگر بلوتوثی است که انرژی مورد نیاز را از فرکانس‌های رادیویی موجود در محیط از جمله بلوتوث، شبکه داده‌های تلفن همراه یا وای-فای می‌گیرد.
همه آن چیزی که این حسگر از آن تشکیل شده است، یک آنتن پایه است که بر روی کاغذ یا پلاستیک چاپ می‌شود. پس از آن، این حسگر می‌تواند اطلاعاتی نظیر وزن و دمای محیط را بدون نیاز به هیچ‌گونه باتری انتقال دهد.

این رویکرد بدون باتری می‌تواند به دستیابی به برچسب‌هایی منجر شود که بر روی محصولات قرار می‌گیرند.
با این حسگر لباس سفید شما می‌تواند به شما هشدار دهد که در شستشو در حال از بین رفتن است یا چسباندن آن روی محصولات می‌تواند به شما امکان ردیابی از محل خرید تا تحویل درب منزل را بدهد.
از آنجایی که تولید این برچسب‌ها پیچیدگی خاصی ندارد، نباید قیمت زیادی داشته باشند.
البته این برچسب‌ها تا سال ۲۰۲۰ آماده عرضه نخواهند بود. “ویلیوت” به تازگی یک بودجه کمکی از آمازون و سامسونگ دریافت کرده است. این غول‌های فناوری می‌خواهند این فناوری هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد تا مردم بتوانند این برچسب‌ها را به زودی استفاده کنند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا