این دوچرخه ۱۴۰ هزار دلاری هوشمند فقط برای شما ساخته می‌شود (+عکس)

کسانی که قصد دارند ۱۴۰ هزار دلار پرداخت کنند و این دوچرخه را در اختیار بگیرند، مهمان شرکت سازنده می‌شوند تا به شهر توکیو سفر کنند و پس از آنکه اندازه و ابعاد دقیق بدن آنها محاسبه شد، دوچرخه به صورت ویژه برای آنها ساخته شود و کاملا با مشخصات فیزیکی بدن آنها مطابق باشد.

موبنا – چند سال قبل شرکت «کرِوو» دوچرخه پیشرفته و فناورانه خود موسوم به «اوربیترِک» که به صورت محدود ساخته شده بود و مناسب رانندگی در جاده‌های شهری بود را معرفی کرد. این شرکت ژاپنی توسعه دهنده محصولات الکترونیکی مصرفی هم اکنون محصول یاد شده را توسعه داده است و البته، هر دستگاه از این دوچرخه ۱۴۰ هزار دلار قیمت گذاری شده است.

به گفته شرکت سازنده، در قسمت داخلی تایرهای این محصول  جی‌پی‌اس کار گذاشته شده است و در کنار آن از انواع حسگرهای ویژه برای بررسی ۹ پارامتر مختلف از جمله شتاب، زاویه سرعت، جهت‌یابی بر اساس سیستم مغناطیسی زمین و دمای محیط استفاده شده است. داده‌هایی که از این حسگرها به دست می‌آیند روی یک سرور مبتنی بر سیستم فناوری پردازش ابری ذخیره می‌شوند و سپس از آنها برای تهیه یک گزارش جامع و مستمر استفاده می‌شود تا سوابق رانندگی با این دوچرخه به‌روز شود و دوچرخه سوار به صورت مداوم بتواند از آنها استفاده کند. همچنین، این دوچرخه از طریق فناوری ارتباطی بلوتوث یا فناوری هوشمندی دیگری موسوم به اِی‌ان‌تی پلاس می‌تواند به یک رایانه یا به اپلیکیشن مخصوصی که روی گوشی هوشمند اندرویدی یا آیفون نصب شده است، متصل شود.

این دوچرخه 140 هزار دلاری هوشمند فقط برای شما ساخته می‌شود (+عکس)

یک باتری ویژه که از طریق ورودی میکرو-یو‌اس‌بی شارژ می‌شود قادر است نیروی مورد نیاز برای تمام سیستم‌های الکترونیکی دوچرخه را تامین کند و هر بار که باتری شارژ می‌شود،‌ به مدت ۱۵ ساعت انرژی مورد نیاز قطعات مختلف را تامین می‌کند.

بدنه دوچرخه که به صورت سفارشی ساخته شده است هم در نوع خود بی‌نظیر است. جنس این بدنه از تیوب‌های فیبر کربنی است که در مجموع به کمک الیاف تیتانیومی با چاپگر سه‌بعدی تولید شده‌اند. این مسئله باعث شده است وزن دوچرخه به میزان قابل ملاحظه کاهش یابد و خریدران به راحتی بتوانند از دوچرخه سواری خود لذت ببرند.

این دوچرخه 140 هزار دلاری هوشمند فقط برای شما ساخته می‌شود (+عکس)

شرکت ژاپنی «کروو» با تولید دوچرخه به کمک چاپگر سه بعدی یک قابلیت منحصر به فرد دیگر را هم در اختیار افراد می‌گذارد. کسانی که قصد دارند ۱۴۰ هزار دلار پرداخت کنند و این دوچرخه را در اختیار بگیرند، مهمان شرکت سازنده می‌شوند تا به شهر توکیو سفر کنند و پس از آنکه اندازه و ابعاد دقیق بدن آنها محاسبه شد، دوچرخه به صورت ویژه برای آنها ساخته شود و کاملا با مشخصات فیزیکی بدن آنها مطابق باشد.

البته شرکت ژاپنی «کروو» توضیح داد که وزن نهایی دوچرخه هوشمند «اوربیترک» به همراه قطعات و لوازم مربوطه آن هنوز به صورت دقیق محاسبه نشده است و به زودی آن را هم اعلام می‌کند. البته نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که تنها ۱۰ دستگاه از این دوچرخه ساخته می‌شود و بنابراین اگر قصد دارید یکی از آنها باشید، می‌بایست هرچه سریع‌تر دست به کار شوید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا