این موتور سیکلت برقی با هربار شارژ ۲۴۰ کیلومتر راه می‌رود (+عکس)

کمپانی هلندی اعلام کرده است هر بار که باتری اپ‌اسکوتر به صورت کامل شارژ می‌شود راننده می‌تواند معادل ۲۴۰ کیولمتر از آن استفاده کند و البته نکته جالب اینجاست که برای این محصول از باتری‌های قابل تعویض استفاده شده است.

موبنا – شرکت «ایترگو» که دفتر مرکزی آن در شهر آمستردام هلند واقع شده است به تازگی یک اسکوتر برقی را معرفی کرده است که از آن با عنوان «تسلا روی دو چرخ» یاد می‌کند. این موتور سیکلت برقی و کم‌مصرف «اَپ‌اسکوتر» نامگذاری شده است و قرار است که کاربران در این وسیله نقلیه دو  چرخ سرعت بالاتر، مصرف کمتر انرژی، و اندازه کوچک برای پارک در هر نقطه از شهر را در اختیار داشته باشند.

«بارت جاکوبز رزیر» مدیر شرکت ایترگو در خصوص این محصول گفت: «این محصول با همه موتور سیکلت‌های برقی که تاکنون دیده‌اید متفاوت است. اپ‌اسکوتر یک اسکوتر برقی در سطح جهانی محسوب می‌شود که نه تنها هیچ گونه آلایندگی برای محیط زیست ایجاد نمی‌کند و ایمنی کامل را برای شما به همراه می‌آورد، بلکه می‌تواند امکانات و خدمات بهتر و بیشتری را هم ارایه دهد. از طراحی زیباتر گرفته تا باتری پردوام‌تر برای رانندگی در مسافت‌ طولانی‌تر و سرعت بالاتر حین رانندگی از جمله مزایای آن است. ما بر این باوریم که برد بالاتر موتور سیکلت برقی با هر بار شارژ باتری مهم‌ترین مسئله‌ای است که اپ‌اسکوتر را از همه نمونه‌های مشابه مجزا می‌کند و می‌تواند بازار داغی را در آمریکا و دیگر نقاط جهان برای آن رقم بزند. مردم به محض دیدن این موتور سیکلت کوچک به آن علاقمند می‌شوند و پس از سوار شدن متوجه می‌شوند یک وسیله نقلیه کاملا متفاوت در اختیار گرفته‌اند».

این موتور سیکلت برقی با هربار شارژ 240 کیلومتر راه می‌رود (+عکس)

این کمپانی هلندی اعلام کرده است هر بار که باتری اپ‌اسکوتر به صورت کامل شارژ می‌شود راننده می‌تواند معادل ۲۴۰ کیولمتر از آن استفاده کند و البته نکته جالب اینجاست که برای این محصول از باتری‌های قابل تعویض استفاده شده است. شرکت ایترگو راهکار ویژه‌ای را برای باتری این موتور سیکلت در نظر گرفته است که بر اساس آن دستگاه یاد شده به ساختار مدولار مجهز می‌شود و هر قطعه باتری قابل تعویض آن ۷.۵ کیلوگرم وزن دارد که به راحتی می‌توان باتری خالی شده را با باتری پر تعویض کرد. این موتور سیکلت کوچک و سبک امکانات منحصر به فرد دیگری را هم در خود جا داده است. شما به کمک اپ‌اسکوتر می‌توانید در کمتر از ۳.۹ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۴۵ کیلومتر بر ساعت برسانید.

این موتور سیکلت برقی در مجموع ۷۴ کیلوگرم وزن دارد، طول آن ۱۳۴۵ میلیمتر محاسبه شده است و ارتفاع صندلی آن از سطح زمین ۸۰۰ میلیمتر است. موتور سیکلت هلندی جدید به گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی می‌تواند دو نفر را با خود حمل کند البته زیر صندلی آن فضایی به وسعت ۶۰ لیتر وجود دارد تا راننده بتواند وسایل خود را در آن جا دهد.

این موتور سیکلت برقی با هربار شارژ 240 کیلومتر راه می‌رود (+عکس)

شرکت سازنده می‌گوید شکل ظاهری این موتور سیکلت و به خصوص فرمان آن به گونه‌ای است که تصویر اپلیکیشن‌های موبایلی را برای کاربران نمایان می‌کند و به همین خاطر نام این محصول اپ‌اسکوتر در نظر گرفته شده است. روی فرمان این موتور سیکلت یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی تعبیه شده است که موتور سوار می‌تواند روی آن سیستم مسیریابی ماهواره‌ای را در اختیار داشته باشد، اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را در آن اجرا کند، به کمک آن موسیقی پخش کند، از طریق فناوری ارتباطی بلوتوث به گوشی هوشمند متصل شود و در اصل همه قابلیت‌هایی که یک گوشی هوشمند لمسی دارد را در این نمایشگر ۷ اینچی مورد استفاده قرار دهد. در این موتور سیکلت سیستم تشخیص راننده هم تعبیه شده است و زمانی که قرار باشد فرد دیگری به اپلیکیشن‌های شخصی دسترسی پیدا کند، سیستم داخلی نمایشگر آژیر می‌کشد.

علاوه بر موارد یاد شده، این موتور سیکلت برقی به سیستم تعلیق هوشمند، چراغ‌های تلسکوپی، سیستم حذف شوک‌های ناشی از چاله‌های خیابان، ترمز دیسکی هیدرولیک، چرخ‌های ۱۲ اینچی آلومینیومی، و حسگر نوری برای چراغ‌های عقب و جلو مجهز شده است.

اپ‌اسکوتر هم اکنون وارد بازار هلند شده است و البته ساکنان دیگر کشورهای اروپایی برای در اختیار داشتن آن می‌بایست این موتور سیکلت را پیش خرید کنند و پیش‌بینی شده است که از نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی این وسیله نقلیه برقی برای همه مردم جهان عرضه می‌شود. شرکت هلندی ایترگو قیمت این موتور سیکلت را ۳۸۰۰ دلار اعلام کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا