روراستی و حرفه‌ای بودن

علی بابا به عنوان مطرح‌ترین وبسایت فروش اینترنتی بلیط سفر از جوان‌های حوزه گردشگری است که طی مدت کوتاهی که از فعالیتش می‌گذرد، رشد سریعی داشته است.

موبنا – این استارتاپ دانش‌بنیان، نه تنها سبد کاملی از بلیط را به مشتریانش ارائه می‌دهد، بلکه به اندازه توجه به تنوع مسیرهای سفر به جلب رضایت مشتریانش نیز اهمیت زیادی می‌دهد. جلب رضایت مشتری در علی بابا تنها با فروش بلیط هواپیما ارزان محقق نشده است و دلایل دیگری دارد که در ادامه به آن پرداخته‌ایم.

مدیریت صحیح، استفاده از نیروی حرفه‌ای و متخصص در حوزه‌های مختلف، پایبندی به ارزش‌های حرفه‌ای در حوزه کسب و کار و … از دلایل موفقیت علی باباست. در ادامه با این شرکت بیشتر آشنا می‌شویم.

 

علی بابا، رتبه یک فروش بلیط سفر

شرکت سفرهای علی‌بابا با نام تجاری علی‌بابا، فعالیت خود را چهار سال پیش و با فروش اینترنتی بلیط هواپیما آغاز کرد.

این استارتاپ دانش‌بنیان، پس از گذشت چهار سال، تمام محصولات بلیط سفر از جمله بلیط پروازهای داخلی، بلیط پروازهای خارجی، بلیط قطار و بلیط اتوبوس را در وبسایت خود که پربازدیدترین وبسایت خدمات سفر است، ارائه کرده و کنار ارائه این خدمات به مشتری‌مداری و جلب رضایت مشتریانش پایبند بوده است.

با نگاهی به وضعیت این کسب‌وکار جوان، متوجه می‌شویم که علی بابا شیب مثبت و قابل توجهی در رشد خود داشته است و پس از یک سال از شروع فعالیت خود، توانسته است جایگاه رتبه یک فروش بلیط پروازهای داخلی را کسب کند.

سپس با توسعه فعالیت و افزودن بلیط قطار و بلیط پروازهای خارجی به سبد محصولاتش، سهم بزرگتری از بازار را برای خود کسب کرده و توانسته است در دو محصول جدید خود نیز، جایگاه پرفروش‌ترین وبسایت و شرکت خدمات گردشگری را از آن خود کند.

همچنین از اوایل سال جاری با افزودن بلیط اتوبوس به سبد محصولاتش و تکمیل گروه محصولات بلیط سفر، علی بابا کامل‌ترین خدمات خرید بلیط سفر را به مسافران عرضه می‌کند. چند ماهی از فروش بلیط اتوبوس در این وبسایت نگذشته است که رتبه یک فروش بلیط سفر در فروش بلیط اتوبوس نیز توانست همچون سایر محصولات به بیشترین فروش در میان رقبا برسد.

 

راز موفقیت علی بابا چیست؟

آمارها حاکی از فاصله چند برابری علی‌بابا با سایر فعالان حوزه خدمات گردشگری است. وقتی بحث رتبه یک بودن فروش بلیط سفر (در تمام محصولات) درباره علی‌بابا مطرح می‌شود، این سؤال پیش می‌آید که یک شرکت با سرمایه اولیه شخصی چگونه توانسته است به این جایگاه برسد؟ چه تفکری پشت چنین شرکت جوان و خوشنام است که این جایگاه را از همان اوایل فعالیت به نام خود ثبت کرده است؟

در این باره باید بگوییم که وقتی مصاحبه‌ و سخنرانی‌های مدیران و پرسنل علی‌بابا و فیلم‌هایی که از این شرکت در وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است را بررسی می‌کنیم، می‌توانیم روراستی، صداقت و تعهد به کار و همچنین مشتری‌مداری یا بهتر بگوییم، ارائه خدمات شایسته به مشتری را از لابلای صحبت‌های افراد این شرکت بیرون بکشیم. علاوه بر این، وحدت و یکپارچگی کلام در تمام مصاحبه‌ها دیده می‌شود. مدیران این کسب و کار بر این باورند که بدون شک هیچ کسب‌وکاری نمی‌تواند موفق باشد اگر اصل روراستی و تعهد را رعایت نکرده باشد.

اما این موضوعی ا‌ست که باید در عمل نیز ثابت شود و نمی‌توان به صرف صحبت‌های مدیران علی بابا، مهر تاییدی بر روراستی و تعهد به مشتری زد. در این باره باید بگوییم که آمار ارائه شده از سوی واحد تحقیقات بازاریابی این شرکت به خوبی بر این ادعا که علی بابا یک استارتاپ مشتری ‌مدار است صحه می‌گذارد.

بر اساس نتایج اعلام شده از سوی واحد تحقیقات بازاریابی، ۲/۹۷ درصد از مشتریان علی‌بابا، خرید از این وبسایت را به دیگران توصیه کرده‌اند. این نتیجه تاییدی بر روراستی علی‌بابا با مشتریان و انجام تعهداتش نسبت به آن‌هاست که منجر به این درصد بالا از توصیه‌پذیری شده است.

علی‌بابا امروز خود را در ذهن جامعه با مفهوم سفر تثبیت کرده است. جایگاهی را با موفقیت کسب کرده که هر فردی که برنامه سفر و خرید بلیط دارد مشتاق است به این وبسایت مراجعه می‌کند و بلیط سفر خود را چه هواپیما، چه قطار و چه اتوبوس از علی‌بابا خریداری کند. پس اگر شما هم قصد سفر به شهر و کشورهای مختلف را دارید، خرید بلیط سفر از علی بابا را امتحان کنید و تجربه‌ای شایسته از سفر داشته باشید. علی بابا تنها با فروش بلیط هواپیما چارتر ارزان رضایت مشتریانش را جلب نمی‌کند و ارائه خدمات شایسته موجب محبوبیت آن شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا