ساخت بزرگترین جزایر مصنوعی اروپا در سواحل جنوبی دانمارک (+عکس)

قرار است برای ساخت این جزایر مصنوعی ۲۶ میلیون متر مکعب خاک استفاده شود که تمامی آنها از پروژه‌های عمرانی دانمارک مربوط به ساخت متروهای زیرزمینی و ساختمان سازی استفاده می‌شود.

موبنا – دولت دانمارک به همراه شهردار کپنهاگ همکاری‌های گسترده‌ای را با شرکت معماری «اوربان پاور» آ؛از کرده است و طی آن برنامه بلندپروازانه‌ای برای خود در نظر گرفته است تا به موجب آن در ساحل کپنهاگ پایتخت این کشور جزایز مصنوعی جدید بسازد. پروژه بزرگ احیای زمین که هم اکنون برنامه‌ریزی‌های آن به طور کامل انجام شده است فضاهای جدید را برای استفاده مردم در اوقات فراغت پیش‌بینی کرده است و همچنین برخی از این جزایر برای حضور شرکت‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و تعداد دیگری از آنها هم به منظور تولید انرژی با توربین‌های بادی به کار می‌روند.

ساخت بزرگترین جزایر مصنوعی اروپا در سواحل جنوبی دانمارک (+عکس)

این پروژه در زبان دانماریکی «هولمین» به معنی «جزایر» نامگذاری شده است و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته قرار است جزایر مصنوعی در فاصله ۱۰ کیلومتری جنوب کپنهاگ ساخته شوند. ساخت این جزایر یکی از بزرگترین پروژه‌های جهانی در این زمینه محسوب می‌شود و البته شرکت معماری «اوربان پاور» پیش‌بینی کرده است برای ساخت جزایر مذکور از خاک مازاد حاصل از پروژه‌های ساخت مترو و ساختمان‌سازی تامین کند. قرار است برای ساخت این جزایر مصنوعی ۲۶ میلیون متر مکعب خاک استفاده شود که تمامی آنها از پروژه‌های عمرانی دانمارک مربوط به ساخت متروهای زیرزمینی و ساختمان سازی استفاده می‌شود.

ساخت بزرگترین جزایر مصنوعی اروپا در سواحل جنوبی دانمارک (+عکس)

جزایر مصنوعی در نهایت سطحی معادل ۳ میلیون متر مربع را ارایه می‌دهند و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در این فضای جدید ساختمان‌های تجاری، صنعتی، تفریحی و چشم‌انداز طبیعی برای فعالیت‌های ورزشی در فضای باز ارایه می‌شود. در این میان استفاده هرچه بیشتر از انرژی سبز یکی از مهم‌ترین اهداف دولت دانمارک برای ساخت جزایر مذکور است و طی آن قرار است توربین‌های بادی در گوشه و کنار این جزایر دایر شوند و این طور که شرکت «اوربان پاور» اعلام کرده است، جزایر مذکور در نهایت به بزرگترین مرکز شمال اروپا برای تولید انرژی طبیعی تبدیل می‌شوند.

علاوه بر موارد مذکور سیستم ویژه‌ای برای مهار موج‌ها در این جزیره پیش‌بینی شده است و شرکت معماری ادعا می‌کند که هرگز اتفاقی در قالب سیل در این جزایز مصنوعی رخ نمی‌دهد و همچنین ساخت این مرکز هیچ گونه آسیبی را به محیط زیست طبیعی منطقه وارد نمی‌کند.

ساخت بزرگترین جزایر مصنوعی اروپا در سواحل جنوبی دانمارک (+عکس)

پیش‌بینی شده است ساخت جزایر مصنوعی دانمارک سال ۲۰۲۲ میلادی آغاز شود و شرکت معمار در سال ۲۰۴۰ میلادی پروژه ساخت آن را به پایان برساند. بودجه‌ای که دولت دانمارک برای ساخت این جزایر مصنوعی پیش‌بینی کرده است ۴۲۵ میلیون یورو معادل ۴۹۰ میلیون دلار محاسبه می‌شود و قرار است ساخت جزایر یکی پس از دیگری پیش برود تا آنها به مرور زمان قابل بهره‌برداری شوند. نخستین جزیره مصنوعی در ساحل جنوبی کپنهاگ ۶ سال پس از آغاز پروژه به طور کامل ساخته می‌شود و مردم می‌توانند وارد آن شوند.

«آرنی کِرماک نیلسن»  مدیر شرکت معماری «اوربان پاور» در این خصوص گفت: «استراتژی مربوط به ساخت این جزایر مصنوعی مزایای فراوانی را به همراه دارد. این اتفاق یک گام بزرگ در عرصه معماری جهانی محسوب می‌شود و پروژه مذکور از نظر اقتصادی بازده فراوانی برای کشور دانمارک خواهد داشت. علاوه بر این، جزایر می‌توانند از نظر تئوری قابل توسعه باشند و بهترین شرایط را برای حضور صنایع نوآورانه ارایه دهند. در این زمینه امکان بهره‌برداری گسترده از فناوری سبز، فناوری‌های زیستی، بیوتکنولوژی، علوم مربوط به زندگی و ساختارهای مربوط به زندگی آتی بشر در آنها مورد استفاده قرار گیرد. کیفیت طراحی جزایر مصنوعی به گونه‌ای است که در آینده به هیچ شکل سطح آب در اطراف آن بالا نمی‌آید و سواحل جزایر و فضاهای بین آنها پتانسیل منحصر به فردی را برای ساخت مراکز تفریحی ارایه می‌دهند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا