مزایای جستجوی آنلاین نسبت به خرید از آژانس‌ها چیست؟

تصور کنید که قرار است به سفری بروید. اگر در دهه ۸۰ بودیم، شما برای این کار اول از هر چیزی باید روزنامه می‌خریدید و خودکار دست می‌گرفتید و یک به یک به آگهی‌های پراکنده و رنگی و سیاه و سفید زنگ می‌زدید.

موبنا – حال اینکه آژانس‌ها چقدر در تعیین و حساب مخارج جانب شما را داشتند و اینکه سطح خدمات آنها چقدر نیاز شما را تأمین می‌کرد، یک ابهام همیشگی بود. شما بدون اینکه ذهنیتی از مقصد داشته باشید و بدون اینکه از جزییات و اطلاعات دقیق آن آگاه باشید باید تصمیم می‌گرفتید. البته این اول کار بود.

شما باید برای گرفتن بلیط و رفتن به آژانس مسافرتی ترافیک سنگین شهری را به جان می‌خریدید. باید صف‌های بانکی و تکمیل مدارک را تحمل می‌کردید و درنهایت سفر به جایی را انتخاب می‌کردید که صرفاً تعریف آن را از مسئول آژانس مسافرتی یا اقوام و آشنایان شنیده بودید. طبعاً در چنین شرایطی تجربه‌های زیادی وجود دارد که مسافران از سفرهای خود و کیفیت آن راضی نبودند. اما حالا توسعه اینترنت و راه‌اندازی سایت‌ها مختلف و متنوع گردشگری این فرصت را به شما می‌دهد که فارغ از مخاطرات و مشکلات گذشته به راحتی مقصد خود را پیدا کنید، درباره آن اطلاعات دقیق کسب کنید و با آگاهی کامل نسبت به سفر و خدمات مسافرتی تصمیم خودتان را برای سفر به یک مقصد مناسب بگیرید.

ترافیک‌های سنگین شهری و محدودیت زمان

اولین برتری جستجوهای اینترنتی نسبت به آژانس‌های مسافرتی در صرفه‌جویی وقت و زمان شماست. کافی است که شما ساکن پایتخت یا یک کلانشهر باشید. آن زمان معنای ترافیک‌های سنگین شهری را بهتر درک خواهید کرد. اهمیت این مساله دوچندان می‌شود وقتی‌که در کنار این چالش ساعت اداری آژانس‌های مسافرتی را در نظر بگیرید. مضاف بر اینکه شما در یک اداره یا یک سازمان شاغل هستید و فرصت کمتری برای مرخصی دارید و یا محل کار شما فاصله زیادی با آژانس مسافرتی دارد. در این شرایط فقط شانس و اقبال است که باعث می‌شود شما بتوانید بلیط موردنظر خود را بگیرید. جالب است بدانید که خیلی از شهروندان حتی در تهران دسترسی آسانی به آژانس‌های مسافرتی ندارند، چراکه استقرار این مراکز به صورت متوازن در شهرها رعایت نشده است.

 

 هزینه‌ها و مخارج سفر

مساله مهم دیگری که باید موردتوجه باشد این است که شما تا زمانی که از مخارج و هزینه‌های دقیق یا تقریبی سفر خود مطلع نباشید، نمی‌توانید برنامه مشخصی برای سفرتان بریزید. بارها برای ما پیامک تبلیغاتی آژانس‌های مسافرتی برای سفرهای داخلی و خارجی آمده است، ولی تاکنون چندبار با آنها تماس گرفته‌اید؟ جالب است بدانید که اکثر این آگهی‌ها، هزینه‌ها و مخارج را به شما دقیقاً اعلام نمی‌کنند. برخی هزینه هتل و اقامت و برخی هزینه بلیط را به مسافران محول می‌کنند و همین عدم اطلاع‌رسانی درست، شما را در انتخاب گمراه می‌کند. البته اگر شما بخواهید به صورت شخصی مسافرت کنید، باز هم نمی‌توانید تخمین دقیق و مشخصی از هزینه‌ها و مخارج خود داشته باشید. شما نمی‌توانید به صورت مشخص بگویید که هزینه اقامتتان چقدر است و اینکه با چه مقدار هزینه، از چه سرویس‌ها و خدمات مسافرتی‌ای می‌توانید بهره‌مند شوید. شاید باورکردنی نباشد، ولی هرساله تعداد زیادی از مسافران و گردشگران داخلی به دلیل افزایش قیمت‌ها و گرانی‌های مقطعی و موقت در تعطیلات مجبور می‌شوند برای استراحت به کمپ‌ها و پارک‌ها پناه ببرند.

چند روز و چند ساعت؟

علاوه بر شفاف نبودن هزینه‌ها و مخارج، عدم قطعیت در انجام درست برنامه‌های سفر، در سفرهای شخصی بیشتر محسوس است. این یک تجربه مشترک برای بسیاری از مسافران شمال معمولاً اتفاق می‌افتد که همواره در زمان بازگشت از سفر دچار بی‌نظمی می‌شوند. ترافیک سنگین جاده‌ای عملاً زمان را برای شما به تعویق می‌اندازد و خستگی راه منجر می‌شود تا رمقی برای رسیدن به کارهای فوری خودتان نداشته باشید. متاسفانه شلوغی شهرها در ایام تعطیل هم ممکن است امکان شما را برای دسترسی به یک مرکز اقامتی مناسب سد کند. این عدم قطعیت در زمان و انجام برنامه‌های سفر همواره عاملی در افزایش تبعات منفی روانی یا مادی در سفر بوده و هست.

چند کلیک برای یک سفر

اما راهکار اصلی چیست؟ شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های معتبر و شناخته شده تمامی نگرانی‌های خودتان را برطرف کنید. اسنپ ‌تریپ با ارائه اطلاعت دقیق درباره شهرها، جاذبه‌های گردشگری و مراکز اقامتی مناسب یک برنامه دقیق و مناسب سفر را برای شما فراهم می‌کند. شما با مراجعه به این سایت می‌توانید تمام هزینه‌های احتمالی خودتان را تخمین بزنید. این سرویس رزرو هتل های ایران و خرید بلیط هواپیما را برایتان ممکن می‌کند. همین طور درباره هرکدام از مراکز اقامتی توضیحات و جزییات دقیقی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا شما با احتساب هزینه و مخارج، همان گزینه مطلوب خودتان را انتخاب کنید. شما بدون اینکه در ترافیک بمانید یا نگران پایان وقت اداری و هزینه‌ها و مخارج سفر باشید، یک سفر مطمئن را می‌توانید تجربه کنید.

اسنپ‌تریپ همچنین با ارائه تصاویر مختلف از مراکز اقامتی و هتل‌ها، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا شما تصوری از انتخاب‌تان داشته باشید. علاوه‌ بر این نیز شما می‌توانید از آخرین تغییر و تحولات در هزینه‌ها و مخارج هم آگاه باشید. اینکه کدام هتل‌ها و کدام شهرها تخفیف‌های ویژه را برای مسافران در نظر گرفتند یا هتل‌های لوکس کلانشهر‌ها با چه هزینه و مخارجی به شما خدمات می‌دهند یا رزرو گروهی و سفرهای کاری را چطور می‌توانید با کمک این سایت مدیریت کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا