بهترین مقاصد برای خوشمزه‌گردی در آسیا (+عکس)

این روزها حجم سفرهای ایرانی‌ها به کشورهای آسیایی بخصوص کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا بیشتر شده است. البته شاید یکی از دلایل اصلی این مهم نیاز نداشتن به طی کردن پروسه سخت و زمان بر گرفتن ویزا باشد. به هر حال ایرانی‌ها این روزها بیشتر از قبل به مالزی، سنگاپور، تایلند و حتی چین و ژاپن سفر می‌کنند اما یکی از مهمترین مشکلات آن‌ها پیدا کردن یک غذای خوشمزه و لذیذ است.

موبنا – آسیا یک مقصد رؤیایی برای غذا دوستان است، زیرا هر کشور از وجود غذاهای منحصر به فرد خاص خود، سنت‌های آشپزی و مواد تشکیل دهنده تازه‌ای بهره می‌برد که نمی‌توان در مقابلشان مقاومت کرد.

از سوشی در ژاپن و غذاهای تند تایلند گرفته تا طعم‌های متنوع مالزی، همه و همه انتخاب مقصد مورد علاقه‌تان را دشوار خواهند کرد. در این مطلب قصد داریم بهترین مقاصد غذایی آسیا را به شما معرفی کنیم.


توکیو نه تنها بهترین غذاهای آسیایی را دارد، بلکه با وجود بیش از ۲۰۰ رستوران ممتاز میشلین (Michelin) در سراسر جهان به نامی آشنا در صنعت غذایی تبدیل شده است. رامن (Ramen) یکی از غذاهای اصلی ژاپنی است که نمونه‌ای از خوراک‌های مختلف است.

شما می‌توانید در رستوران‌های راحت ژاپنی با هشت یا ده کرسی بنشینید و این خوراک را میل نمایید. اگر در کوچه‌های ژاپن به دنبال غذا باشید مغازه‌های نودل، سوشی تازه و پنکیک خوشمزه (Okonomiyaki) و مرغ کبابی (Yakitori) را خواهید یافت.


تایلند به خاطر غذاهای مغذی و خوشمزه خود شناخته شده، که در ترکیبی از ادویه جات و سس‌هایی مانند زنجبیل، لیمو و سس ماهی طبخ می‌شوند. آشپزخانه‌ها غذاهای خود را در ترکیبات شیرین و تندی مانند شیر نارگیل و لیمو غوطه ور می‌کنند. در حالی که بشقاب تایلندی (pad Thai) محبوب‌ترین غذای این کشور است، شما نمی‌توانید تام یام گوئونگ (یک سوپ تند و ترش و شیرین) و دسر برنج انبه را رد کنید.


هنگ کنگ جایی مناسب برای ماجراجویی است، زیرا تجربه ناهارخوری در این شهر تا ابد در خاطرتان باقی خواهد ماند. غذاها، در سبدهای بامبو سرو می‌شوند و شما می‌توانید در این سبدها از طعم charsiew bao، پکینگ اردک و siew mai لذت ببرید. البته فکر نکنم این موارد جزو انتخاب‌های ما ایرانی‌ها باشد و بتوانیم با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم اما این غذاها جزو پرطرفدارترین‌های این شهر است.

بهترین مقاصد برای خوشمزه‌گردی در آسیا (+عکس)


کوالالامپور پایتخت پرتردد مالزی است و دارای مجموعه‌ای متنوع از گزینه‌های غذایی است. ترکیبی از غذاهای چینی، هندی، تایلندی و مالایی باعث می‌شود که در هنگام انتخاب غذا، گیج شوید.

حتماً کاری لاکسا (Curry laksa) را که شامل نارگیل خرد شده، به همراه توفوی سرخ شده و نودل تخم مرغ است، امتحان کنید. این غذا به عنوان یک غذای ملی در نظر گرفته می‌شود، در حالی که char kuey teow دارای ریشه‌های چینی است و با رشته فرنگی سرو می‌شود.


سنگاپور، یک مکان عالی برای علاقه مندان به مواد غذایی است که به غذاهای چینی، تایلندی، مالایی و هندی علاقه مندند. از مراکز فروشنده‌های دوره گرد شهر دیدن کنید تا بتوانید بشقاب برنج و مرغ و رشته فرنگی سرخ شده را بخرید و از طعمش لذت ببرید.


اوزاکا به دلیل داشتن انواع غذاهای خوشمزه خیابانی و رستوران‌های ممتاز، به عنوان «آشپزخانه ژاپن» نامگذاری شده و بهشتی برای عاشقان غذا است. شما نمی‌توانید این شهر را بدون چشیدن پنکیک‌های کلم (okonomiyaki) معروف و توپ‌های هشت پای تاکویاکی، که در خیابان و رستوران‌ها یافت می‌شوند ترک نکنید.

سایر غذاهای برجسته موجود در این شهر عبارتند از کیتسون ئدون، سوپی با رشته فرنگی‌های ضخیم و توفو سرخ شده، و کوشی-کوزو که گوشت یا سبزی است که کاملاً سرخ شده باشد.


غذا در قلب فرهنگ ویتنام جای دارد. بازارهای غذا در هر گوشه‌ای قرار دارند و تقریباً هر جنبه‌ای از زندگی مردم ویتنام، به گونه‌ای حول و حوش آماده سازی و تجربه غذا در گردش است.

مینی ساندویچ‌های بانه می، رول‌های تازه بهاری یا یک کاسه توفو را از دست ندهید و بعد از صرف غذا نیز با یک قهوه قوی ویتنامی و شیر تغلیظ شده آن را هضم کنید.


تنها جزیره هندو در اندونزی، بالی نام دارد. این جزیره دارای چشم انداز زیبا و غذای منحصر به فردی است که شما را به سوی خود جذب می‌کند. منوی خود را با مونو گورنگ که یک غذای سنتی اندونزیایی متشکل از نان سرخ شده با مرغ، میگو است، شروع کنید.

سپس غذایتان را با پیزانگ گورنگ که دسری تهیه شده از موز سرخ شده، عسل و نارگیل یا بستنی است هضم کنید. Nasi goreng یکی دیگر از غذاهای مورد علاقه مردم اندونزی است، که از مرغ حاوی ادویه که بر روی یک چوب پخته می‌شود و برنج سرخ شده تهیه می‌شود.


بزرگ‌ترین شهر موجود در شمال تایلند، چیانگ مای یک مقصد غذایی عالی است که برای داشتن خائو سوی های بی نظیرش معروف شده است. این غذا شامل یک ظرف نودل است که از نودل های تخم مرغ پخته شده و سرخ شده تشکیل شده و در کنار مرغ یا گوشت گاو به همراه شیره نارگیل خرد شده و فلفل قرمز، لیمو و موسیر سرو می‌شود.

این غذا هم در میان مردم محلی و هم توریست‌ها محبوب است، در حالی که مرغ کبابی چیانگ مای، سالاد پاپایا و سوسیس کبابی گیاهی sai oua نیز ارزش امتحان کردن را دارند.


کیمچی، بیبیمباپ و باربیکیوی کره‌ای، برخی از غذاهای شناخته شده در سئول هستند که مطمئناً باید آن‌ها را امتحان کنید، اما این شهر چیزهای بیشتری برای ارائه دارد.

از یکی از بازارهای مشهور این شهر مانند Gwangjang، Namdaemun و Myeong-dong دیدن کنید و کیک برنجی teokbokki را که در سس فلفل قرمز سرو می‌شود به همراه، رول‌های برنج جلبک دریایی kimbap و کباب مرغ گریل شده دکوچی تست کنید. کره به غذای پر طرفدار banchan شناخته شده، در حالی که gogigui با گوشت قرمز پخته می‌شود.


این شهر دارای آشپزخانه‌های منحصربفردی است که در تمام طول شب به پخت غذا می‌پردازند، تایپه دارای یک بازار غذای پررونق است. اگر به تایپه سفر کردید، به Ximending بروید و ساندویچ خوشمزه مرغ سرخ شده را امتحان کنید.

علاوه بر این چای شیر و سیب زمینی پخته شده با پنیر نیز فوق العاده هستند. لو روو فن (برنج به همراه گوشت گاو)، niu rou mian (سوپ رشته حاوی گوشت گاو)، نان فلفل دار hujiao bing و دیگ داغ تایوانی را نیز تست کنید.


در حالی که هند دارای مجموعه‌ای باور نکردنی از غذاهای متنوع است، دهلی نو جای مناسبی برای تست غذاهای شمال هند است. این مکان نقطه عطفی برای علاقه مندان به غذاهایی است که از طعم‌های تند لذت می‌برند، غذاهای این منطقه معمولاً از همسایگان پنجابی و راجستانی اش تأثیر می‌پذیرد.

در این منطقه مقدار زیادی از محصولات لبنی در وعده‌های غذایی گنجانده می‌شوند که پنیر نیز جزو آنهاست. ماسالا یک غذای گیاهی است که شامل یک سس گوجه فرنگی کرمی است که با نان گرم یا روتی سرو می‌شود. سمبوسه لایه لایه را نیز به همراه کره و کباب گوساله تست کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا