بازار قطعه‌سازان آیفون هم کساد شده!

گزارش‌های منتشر شده از سوی شرکت‌های تامین کننده قطعات مختلف گوشی‌های آیفون نشان می‌دهد که با کاهش قابل توجهی در میزان درآمد که ناشی از افت شدید حجم تولید آنهاست، مواجه شده‌اند.

موبنا – اپل که همواره یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند و رقبای سامسونگ و هواوی به شمار می‌رود، حالا به نظر می‌رسد تحت تاثیر عوامل متعددی گرفتار کاهش شدیدی در میزان فروش گوشی‌های آیفون و به تبع آن تولید این محصولات شده است. به گونه‌ای که تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت‌های تامین کننده و تولیدکننده قطعات موردنیاز گوشی‌های آیفون نیز با افت شدیدی در میزان درآمدهای خود مواجه شده‌اند که ناشی از کاهش قابل توجه در تولید قطعات مورد نیاز اپل برای ساخت و عرضه آیفون است.
خبرگزاری Nikkei به تازگی فهرستی از تامین کنندگان اپل تهیه و منتشر کرده است که نشان دهنده کاهش شدید در میزان درآمدزایی و سودآوری آنها برای نخستین بار از سال ۲۰۱۶ میلادی است.
بعنوان مثال، شرکت تایوانی Catcher که قاب فلزی آیفون ایکس را تولید می کند، با یک کاهش ۲۸ درصدی و شرکت Largen Precision نیز بعنوان تولیدکننده لنز دوربین گوشی های آیفون با کاهش چشمگیر ۳۳.۸۶ درصدی در آخرین ماه از سال، دسامبر ۲۰۱۸ مواجه شده اند.
درآمد شرکت فاکسکان نیز بعنوان مونتاژکننده اصلی اپل در ماه دسامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۸.۲۷ درصد کاهش یافته است که به گفته مقامات این شرکت، رکود بازار موبایل و دستگاههای الکترونیکی در جهان اصلی ترین علت کاهش درامدهای این شرکت بوده است.
از آن طرف نیز، کارشناسان بر این باورند که جنگ تجاری و تنش های سیاسی میان چین و ایالات متحده آمریکا علت اصلی این کاهش میزان تولید بوده است که به دنبال آن، بسیاری از شرکت‌های چینی استفاده و خرید گوشی های آیفون را ممنوع اعلام کردند. همین عوامل موجب شد که اپل مجبور به کاهش ۱۰ درصدی تولید گوشی‌های آیفون شود و درآمدزایی شرکت های تامین کننده قطعات آن نیز به میزان قبال توجهی کاهش یابد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا