افتتاح پارک شناور ساخته شده از زباله

در هر دقیقه معادل بار یک کامیون پلاستیک زباله به اقیانوس ریخته می شود. برای حل این مشکل روشی خلاقانه به کار گرفته شده که از آلودگی محیطی نیز می کاهد.

موبنا – یکی از این راه حل ها اجرای طرحی موسوم به طرح پارک بازیافتی است که در قالب آن با استفاده از زباله های پلاستیکی شناور بر روی آب پارک های کوچکی ایجاد می شوند.

افتتاح پارک شناور ساخته شده از زباله

ایده یادشده طی پنج سال گذشته در بسیاری از شهرهای اروپا اجرایی شده و بر اساس آن از زباله های پلاستیکی برای ایجاد جزایری کوچک و پارک مانند به کار گرفته می شوند.

ایده اولیه اجرای طرح یادشده در سال ۲۰۱۴ در رتردام هلند مطرح شد و به منظور اجرای آن بنیادی به نام جزیره بازیافتی و شرکتی به نام ویم با یکدیگر همکاری کردند. هدف از اجرای طرح مذکور آن بود که جلوی ریخته شدن هر گونه زباله پلاستیکی به دریای شمال از طریق رودخانه های هلند گرفته شود.

پلاستیک های شناور بر روی آب در هلند بلوک های مختلفی را شکل داده اند و حالا این پارک ها به جاذبه های گردشگری در قلب برخی شهرها مبدل شده اند. یکی از این پارک ها که در جولای سال ۲۰۱۸ افتتاح شد ۱۴۰ متر مربع مساحت داشت و قرار است ۵ پارک پلاستیکی مشابه نیز افتتاح شوند که در مجموع جزیره ای با وسعت ۱۹۰ متر مربع را شکل خواهند داد.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا