اتاق سیار تفریحی لوکس محصول مشترک BMW و نورث فِیس (+عکس)

تریلر ساخت شرکت TNF/BMW بدنه ضدآب را شامل می‌شود و در حالی که قرار است از سال ۲۰۲۰ میلادی به صورت گسترده عرضه شود، قابلیت‌های مختلف از جمله گیرنده ماهواره‌ای، سیستم مسیرهای هوشمند جی‌پی‌اس، گیرنده وای-فای، نمایشگر لمسی،‌ مبلمان با قابلیت تبدیل شدن به تخت خواب و … را در خود جا داده است.

موبنا – تاکنون انواع مختلف اتاق‌های قابل حمل مخصوص مسافرت مجهز به انواع امکانات رفاهی با قابلیت اتصال به خودرو معرفی شده‌اند. این قبیل اتاق‌ها تجهیزات کامل یک زندگی کوتاه مدت را با خود به همراه می‌آورند و در انواع و شکل‌های مختلف ساخته می‌شوند و شرکت‌های فعال در این حوزه، در نمایشگاه‌های مرتبط با فعالیت‌های خود از آخرین محصولات تولید شده رونمایی می‌کنند. ولی امسال برای نخستین بار در CES 2019 که بزرگترین نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی جهان محسوب می‌شود یک نمونه از این اتاق‌های سیار معرفی شد تا نشان دهد که این اقامتگاه قابل حمل هم می‌تواند یک پایگاه فناورانه برای تفریح وزندگی باشد. این اقامتگاه سیار در اصل محصول مشترک مرکز طراحی‌های شرکت خودروسازی BMW موسوم به «بی‌ام‌دبلیو دیزاین‌ورکس» و شرکت تولیدکننده تجهیزات ورزشی «نورث فِیس» (TNF) محسوب می‌شود. این دو شرکت محصول جدید خود که «فیوچِرلایت» نامگذاری شده است را به لاس‌وگاس آمریکا آورده‌اند تا CES 2019 شاهد این اتاقک سیار متفاوت باشد. این اتاق سیار مخصوص تفریح که هم اکنون نمونه اولیه آن ساته شده است بدنه منحصر به فرد با سیستم تنفسی ویژه را شامل می‌شود و در کنار طراحی متمایز، قابلیت‌های کاربردی بیشماری را هم در اختیار ساکنان خود می‌گذارد.

اتاق سیار تفریحی لوکس محصول مشترک BMW و نورث فِیس (+عکس)

مرکز دیزاین‌ورکس با همکاری شرکت TNF به منظور ساخت «فیوچرلایت» از محصول مشابه شرکت بی‌ام‌دبلیو موسوم به «جینا لایت ویژنری» الهام گرفتند که سال ۲۰۰۸ میلادی عرضه شده بود و تریلر کوچک با قابلیت اتصال به خودروها برای کمپ‌های تابستانی بود. جینا در اصل یک ساختار متحرک را به همراه امکانات ویژه داخل کابین شامل می‌شد و نکته متمایز آن قابلیت تغییر شکل بر اساس شرایط محیطی و نیاز سرنیشنان بود.

اتاق سیار تفریحی لوکس محصول مشترک BMW و نورث فِیس (+عکس)

مدل مفهومی فیوچرلایت که هم اکنون ارایه شده است بدنه مشابهی دارد و اسکلت بیرونی که برای آن در نظر گرفته شده است،‌ انعطاف این اتاق سیار را بیشتر می‌کند. این اسکلت منحصر به فرد مزایای فراوانی را برای این محصول به همراه می‌آورد که از جمله آن می‌توان به کاهش وزن بدنه، استقامت بیشتر در شرایط مختلف‌، جمع شدن بدنه در هنگامی که به آن نیاز نیست،‌ فضای کم هنگام قرار گرفتن در پارکینگ و … اشاره کرد.

اتاق سیار تفریحی لوکس محصول مشترک BMW و نورث فِیس (+عکس)

تریلر ساخت شرکت TNF/BMW بدنه ضدآب را شامل می‌شود و در حالی که قرار است از سال ۲۰۲۰ میلادی به صورت گسترده عرضه شود، قابلیت‌های مختلف از جمله گیرنده ماهواره‌ای، سیستم مسیرهای هوشمند جی‌پی‌اس، گیرنده وای-فای، نمایشگر لمسی،‌ مبلمان با قابلیت تبدیل شدن به تخت خواب و … را در خود جا داده است. این کابین اقامتی سیار قادر است تا دمای منفی ۲۰ درجه نیز اقامت آسان را برای سرنشینان خود فراهم کند و اگرچه اندازه کوچکی دارد، ولی می‌تواند امکانات لازم را برای دو سرنشین ارایه دهد.

دو شرکت بی‌ام‌دبلیو و نورث فیس اعلام کردند که همچنان در مراحل اولیه توسعه این تریلر مسکونی به سر می‌برند و قرار است در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری را در مورد آن منتشر کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا