با این ابزار تنفس راحت‌تری در هنگام استرس داشته باشید (+عکس)

یک شرکت ژاپنی، نوعی ابزار چوبی ارائه داده که می‌تواند به تنفس کاربر در هنگام استرس کمک کند.

موبنا – معمولا نفس کشیدن هنگام استرس و اضطراب، دشوار است. معمولا به کسانی که هنگام اضطراب، تنفس سختی دارند، نوشیدن چای، قهوه، چای سبز و همچنین ورزش کردن توصیه می‌شود اما شاید یکی از فناوری‌های جدید “نمایشگاه بین‌المللی سی‌.ای‌.اس”(CES) نیز بتواند به برطرف کردن این مشکل کمک کند.

شرکت ژاپنی “هاشیموتو”(Hashimoto) ابزاری موسوم به “کیتوکی” (Kitoki) ارائه داده که می‌تواند هنگام استرس، هوای تازه را به ریه‌های کاربر خود وارد کند تا احساس آرامش به او انتقال یابد. کافیست کاربر، کیتوکی را در دست بگیرد و نفس عمیق بکشد تا هوای تازه در ریه‌هایش پمپاژ شود. کیتوکی می‌تواند اثر خونسردی بر تنفس را تحلیل کند و کاربران را دستیابی به خونسردی بدون استفاده از داروهای مضر یاری دهد.

با این ابزار تنفس راحت‌تری در هنگام استرس داشته باشید (+عکس)

شاید کیتوکی، در نگاه نخست جذاب نباشد زیرا عملکرد آن، دقیقا مشخص نیست. ایده سازندگان این است که کاربران هنگامیکه نیاز به آرامش دارند، کیتوکی را در دست بگیرند زیرا شکل مدور و بافت چوبی آن، حس خوبی را در نخستین مرحله به کاربر منتقل می‌کند. سپس کاربر، انگشتان خود را روی دکمه‌های کوچک کیتوکی قرار می‌دهد و تنفس را از دهانه آن آغاز می‌کند.

با این ابزار تنفس راحت‌تری در هنگام استرس داشته باشید (+عکس)

اگر ابزار تشخیص دهد که تنفس کاربر به قدر کافی عمیق بوده، لامپ‌ کوچک LED آن روشن می‌شود. هدف از ساخت این ابزار، پیشگیری از تنفس سریع‌تر و عمیق‌تر از حالت طبیعی یا “هایپرونتیلیشن” (hyperventilation) و افزایش خونسردی کاربر است. کیتوکی با این کار به یک نشانگر عمومی برای سنجش استرس کاربر تبدیل می‌شود. اگر کیتوکی تشخیص دهد که کاربر خونسردی خود را بازیافته، صدای وزوز مانندی منتشر می‌کند؛ در غیر این صورت کاربر باید به تنفس ادامه دهد.

با این ابزار تنفس راحت‌تری در هنگام استرس داشته باشید (+عکس)

کیتوکی، ابزار به خصوصی نیست و نباید از آن انتظار تحول چشمگیری را داشت اما طراحی خوب و ساده‌ای دارد و می‌تواند برای کمک به کاهش استرس موثر باشد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا