اتومبیل‌های جدید «کیا» حالات روحی همه سرنشینان را تشخیص می‌دهند (+عکس)

سیستم هوشمند بررسی سرنشین موسوم به «رانندگی سازگار با احساسات در زمان واقعی» (R.E.A.D) به گونه‌ای ساخته شده است که به صورت لحظه به لحظه تمام حالات روحی سرنشینان را زیر نظیر می‌گیرد و با مانیتور کردن چهره، ضربان قلب و دیگر مشخصه‌های بیومتریک از وضعیت آنها باخبر می‌شود.

موبنا – شرکت کره‌ای «کیا» که موفق شده است نام خود را در جمع بزرگترین خودروسازان جهان جا دهد برنامه‌ ریزی‌های فراوان برای آینده خودروهای خودران دارد و در این میان انواع قابلیت‌ها و فناوری‌های ویژه را توسعه داده است تا این خودروهای هوشمند تجربه سفرهای درون شهری و برون شهری را برای مردم تغییر دهند. شرکت کره‌ای کیا در جریان برگزاری بزرگترین نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی جهان موسوم به CES 2019 انواع جدید سیستم‌های تشخیص چشم و تشخیص اثر انگشت، سیستم‌های هوشمند غیرلمسی، رابط‌های کاربری هوشمند و … مخصوص نسل آتی خودروها را در این نمایشگاه ارایه کرده است.

اتومبیل‌های جدید «کیا» حالات روحی همه سرنشینان را تشخیص می‌دهند (+عکس)

سیستم هوشمند بررسی سرنشین موسوم به «رانندگی سازگار با احساسات در زمان واقعی» (R.E.A.D) به گونه‌ای ساخته شده است که به صورت لحظه به لحظه تمام حالات روحی سرنشینان را زیر نظیر می‌گیرد و با مانیتور کردن چهره، ضربان قلب و دیگر مشخصه‌های بیومتریک از وضعیت آنها باخبر می‌شود. سپس کابین شرایط داخلی خود را بر اساس حالت روحی سرنشین بهینه می‌کند تا بر اساس نور، موسیقی، دمای هوا و … خلق و خوی فرد در بهترین حالت قرار بگیرد و حتی میزان لرزش صندلی نیز بر اساس حالت روحی او عوض می‌شود.

اتومبیل‌های جدید «کیا» حالات روحی همه سرنشینان را تشخیص می‌دهند (+عکس)

شرکت کیا که هم اکنون توسعه این فناوری‌ها را به پایان رسانده است و با تصویر ویدیویی که برای معرفی آن منتشر کرده است نشان داد نسل آتی اتومبیل‌ها تا چه اندازه می‌توانند سرویس‌های شخصی بر اساس شرایط کاربر را در اختیار او بگذارند.

فناوری دیگری که شرکت کیا برای نمایشگاه CES امسال آماده کرده است رابط لمسی مجازی (V-Touch) نام دارد و به شما امکان می‌دهد کنترل تمام قابلیت‌های کاربردی اتومبیل را با حرکات دست خود در اختیار بگیرید و طی آن نیاز به فشار دادن هیچ دکمه‌ای نداشته باشید. شرکت کیا توضیح داد فناوری V-Touch از طریق دوربین‌های سه بعدی کار می‌کند که قادر هستند حرکت نوک انگشتان کاربر را به دقت زیر نظر بگیرند و همچنین با مانیتور کردن حرکات چشم او به درستی متوجه شوند که سرنشینان چه نیازهایی دارند.

اتومبیل‌های جدید «کیا» حالات روحی همه سرنشینان را تشخیص می‌دهند (+عکس)

فناوری مذکور این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید بدون دخالت دست کنترل همه بخش‌های اتومبیل را در اختیار بگیرید تا به عنوان مثال دمای داخل کابین به کمک سیستم تهویه هوا تغییر کند یا اینکه سقف اتومبیل باز شود. این سیستم کنترلی بدون دکمه امکانات پیشرفته بیشتری را هم در خود جا داده است که البته هنوز به درستی مشخص نشده است دوربین‌های سه بعدی چطور در آن کار می‌کنند تا کاربر نیازی به استفاده از کلیدهای سخت‌افزاری نداشته باشد.

در حالی که فناوری‌های مربوط به خودروهای خودران هر روز پیشرفت بیشتری می‌کنند، شرکت‌های اتومبیل سازی هنوز مشکلات فراوانی را برای توسعه آن پیش روی خود می‌بینند. پیشرفته‌ترین فناوری‌هایی که در این زمینه ارایه شده‌اند در سطح ۴ و سطح ۵ فناوری‌های خودران طبقه‌بندی می‌شوند و هم اکنون برخی اتومبیل‌ها در جهان چنین قابلیت‌هایی را در اختیار راننده و سرنشینان می‌گذارند.

اتومبیل‌های جدید «کیا» حالات روحی همه سرنشینان را تشخیص می‌دهند (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا