لامبورگینی فرزند جدید خود را معرفی کرد: هوراکان ایوو (+عکس)

«ایوو» به موتور ۱۰ سیلندر با حجم ۵.۲ لیتر مجهز شده است که در مجموع می‌تواند توان ۶۴۰ اسب بخار معادل ۴۷۰ کیلووات را به همراه نیروی گشتاور ۴۴۳ پوند-فوت معادل ۶۰۰ نیوتن-متر تولید کند.

موبنا – شرکت لامبورگینی در خانواده خودروهای محبوب و معروف «هوراکان» محصول جدیدی را با نام «ایوو» معرفی کرد که در اصل یک اتومبیل فوق اسپورت مجهز به آخرین فناوری‌های هوشمند و مدرن محسوب می‌شود و نسبت به مدل قبلی بسیار آیرودینامیک‌تر طراحی شده است. موتور این خودرو مشابه مدل «هوراکان پرفورمنس» است که مدتی پیش عرضه شده بود و البته یک سیستم اطلاعاتی مرکزی جدید و سیستم‌های داینامیکی به روز شده را هم در خود جا داده است.

«ایوو» به موتور ۱۰ سیلندر با حجم ۵.۲ لیتر مجهز شده است که در مجموع می‌تواند توان ۶۴۰ اسب بخار معادل ۴۷۰ کیلووات را به همراه نیروی گشتاور ۴۴۳ پوند-فوت معادل ۶۰۰ نیوتن-متر تولید کند. این قابلیت‌ها با توان موتور ۸۰۰۰ دور در دقیقه حاصل می‌شود تا وزن خودرو در حالت خشک ۳۱۳۵ پوند معادل ۱۴۲۲ کیلوگرم محاسبه شود؛ به عبارت دیگر یعنی ۴.۹ پوند به ازای هر اسب بخار. وزن کم و قدرت بالای این اتومبیل باعث شده است این محصول از مدل‌های مشابه مجزا شود و البته به کارگیری تیتانیوم در برخی نقاط بدنه و وزن کم اگزوز نیز در این اتفاق تاثیرگذار بوده است.

لامبورگینی فرزند جدید خود را معرفی کرد: هوراکان ایوو (+عکس)

«هوریکان ایوو» نسبت به مدل قبلی خود که با نام «هوریکان پرفورمنس» وارد بازار شده بود قابلیت‌های بیشتری را شامل می‌شود و به گفته شرکت لامبورگینی، کنترل و مدیریت این اتومبیل جدید در سرعت‌های بالا بسیار آسان‌تر شده است. «استفانو دومنیکالی» مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت اتومبیل‌سازی لامبورگینی در این خصوص گفت:‌ «نام ایوو به این دلیل انتخاب شده است که این محصول در اصل یک بخشی از سیر تکاملی خانواده هوریکان محسوب می‌شود و قلمرو جدید در خودروهای لامبورگینی را به علاقمندان معرفی می‌کند».

از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌هایی که برای «هوریکان ایوو» در نظر گرفته شده است می‌توان به سیستم‌های داینامیک پیشرفته در آن اشاره کرد که موجب می‌شود چرخ‌های عقب بر اساس سیستم هوشمند کنترل شوند و سیستم گشتاور ویژه لامبورگینی موسوم به «دینامیکا وِیکولو اینترگراتا» (LDVI) نیز در آن به کار گرفته شده است. این سیستم کترل بخش پویای موتور را به صورت ویژه در اختیار رانندهقرار می‌دهد تا خودرو در سرعت‌های بالا کنترل پذیرتر شود.

لامبورگینی فرزند جدید خود را معرفی کرد: هوراکان ایوو (+عکس)

از مهم‌ترین تغییرات دیگری که در این مدل جدید لحاظ شده است به طراحی آیرودینامیک آن مربوط می‌شود. سپرهای جلوی «هوراکان ایوو» از نظر ظاهری تغییر زیاد را شامل می‌شوند تا نحوه جریان هوا عوض شود و در این میان حجم بیشتری از هوا از طریق بخش جلو پنجره به سیستم داخلی می‌رسد. طراحی جلو پنجره‌ این خودرو شبیه به حرف Y انگلیسی است که به جز تغییر در نحوه ورود هوا، شکل ظاهری آن را هم نسبت به مدل قبلی متفاوت کرده است.

در قسمت پشت بدنه «هوراکان ایوو» شکل ظاهری به گونه‌ای است که با مشاهده آن بیشتر تصور می‌کنید یک اتومبیل مسابقه‌ای را پیش روی خود دارید. بخش پشتی پهن و با ظاهر باز همراه با دو خروجی اگزوز و سپری که با سطح زمین فاصله زیاد دارد باعث شده است تا این خودرو هویت بیشتر مسابقه‌ای و اسپورت پیدا کند.

لامبورگینی فرزند جدید خود را معرفی کرد: هوراکان ایوو (+عکس)

لازم به ذکر است شرکت لامبورگینی سیستم طراحی آیرودینامیکی خود را در قسمت زیر اتاق هم لحاظ کرده است و بنابراین حتی در زیر بدنه هم جریان هوا به صورت بهینه انجام می‌شود تا نیرویی که خودرو در سرعت بالا به سمت زمین وارد می‌کند و میزان مصرف انرژی در آن ۵ برابر نسبت به مدل اولیه هوراکان بهینه‌تر و کارآمدتر شود.

داخل کابین «لامبورگینی هوراکان ایوو» یک نمایشگر مرکزی بزرگ با اندازه ۸.۴ اینچ مشاهده می‌کنید که به صورت لمسی کنترل و مدیریت همه بخش‌ها را در اختیار سرنشینان می‌گذارد. در قسمت مرکزی کنسول وسط این نمایشگر چند لمسی نصب شده است که شباهت زیادی به رایانه لوحی دارد و به شما امکان می‌دهد از تغییر دمای هوا تا ارتباط گوشی با خودرو را به کمک ان کنترل کنید و همچنین در این نمایشگر می‌توانید آخرین اطلاعات مربوط به بخش‌های مختلف بدنه را به صورت لحظه به لحظه در اختیار داشته باید. این سیستم مرکزی با قابلیت «کارپلِی» اپل هماهنگ شده است و بنابراین شما به کمک دستیار هوشمند سیری اپل می‌توانید کنترل و مدیریت آن را به صورت صوتی هم در دست بگیرید. این خودرو همچنین به دو دوربین هوشمند در قسمت پشت و جلوی بدنه مجهز شده است که تصاویر آن به صورت مستقیم روی نمایشگر مرکزی پخش می‌شوند.

پیش‌بینی شده است که «لامبورگینی هوراکان ایوو» در دومین فصل سال ۲۰۱۹ میلادی وارد بازار جهانی شود و احتمال می‌رود قیمت پایه برای آن ۲۶۱ هزار دلار باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا