نخستین تلویزیون جهان که نمایشگر آن به طور کامل لوله می‌شود (+عکس)

سیستم «زیرو ویو» به صورت متفاوت طراحی شده است و همان طور که حدس می‌زنید، نمایشگر در این حالت به صورت کامل جمع می‌شود.

موبنا – در حالی که اندازه نمایشگر گیرنده‌های تلویزیون روز به روز بزرگتر می‌شود، تجربه تماشای تصاویر ویدیویی هم به نسبت آن ارتقا میابد. ولی در این میان تلویزیون‌ها از جمله لوازم خانگی محسوب می‌شوند که بیشترین فضا را داخل اتاق اشغال می‌شود. شرکت ال‌جی تلاش فراوان انجام داده است تا این مشکل را حل کند و هم اکنون ادعا می‌کند که موفق شده است «نخستین گیرنده تلویزیون اول‌ای‌ای‌دی جهان با قابلیت خم شدن» را تولید کند.

این تلویزیون نخستین بار سال گذشته در قالب مدل اولیه محصول به نمایش گذاشته شد و هم اکنون شرکت ال‌جی آن را با نام «سیگنچر اول‌ای‌ای‌دی تی‌وی آر» با مدل ۶۵آر۹ و با کیفیت ۴ هزار پیکسلی به صورت عمومی عرضه کرده است. این تلویزیون می‌تواند در سه حالت مختلف «فول ویو»، «لاین ویو»  «زیرو ویو» تصاویر را پخش کند.

نخستین تلویزیون جهان که نمایشگر آن به طور کامل لوله می‌شود (+عکس)

در حالت «فول ویو» کاربر می‌تواند تمام ۶۵ اینچ نمایشگر را در اختیار داشته باشد و کل نمایشگر لوله شده را باز کند تا تصاویر در آن پخش شود که از این نظر می‌توان آن را مشابه تلویزیون‌های معمول امروزی دانست. در حالت «لاین ویو» تنها بخشی از نمایشگر تلویزیون باز می‌شود و در اصل یک نمایشگر کاربردی برای ارایه برخی قابلیت‌ها از جمله نمایش ساعت، وضعیت آب و هوا، رابط کنترل موسیقی، سیستم پخش تصاویر و سیستم اتصال به گوشی هوشمند را نمایان می‌کند.

نخستین تلویزیون جهان که نمایشگر آن به طور کامل لوله می‌شود (+عکس)

سیستم «زیرو ویو» به صورت متفاوت طراحی شده است و همان طور که حدس می‌زنید، نمایشگر در این حالت به صورت کامل جمع می‌شود. این طور که شرکت سازنده می گوید، در این حالت موسقی و دیگر محتوای صوتی همچنان می‌توانند از طریق پایه آلومینیومی دستگاه پخش شوند. صداها مبتنی بر این بخش بر اساس سیستم ۴.۲ کاناله با توان ۱۰۰ وات از طریق اسپیکرهای «دالبی اتمز» پخش می‌شوند. شرکت ال‌جی همچنین همچنین توضیح داد «سیستم ویژه هوش مصنوعی مخصوص عکس‌ها و صداها به گونه‌ای در این گیرنده تلویزیونی ارایه شده است که توان آن را چند برابر می‌کند و مبتنی بر نسل دوم پردازنده هوش مصنوعی ال‌جی ساخته شده است که از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی پیروی می‌کند تا بتواند بهترین کیفیت را در تلویزیون ارایه دهد».

این گیرنده تلویزیونی هوشمند از دستیار دیجیتالی هوشمند «آمازون الکسا» هم پشتیبانی می‌کند و بنابراین کاربران در تلویزیون ۶۵آر۹ به راحتی می‌توانند از طریق فرمان‌های صوتی کنترل آن را در دست بگیرند. این تلویزیون همچنین با سیستم‌های «اِیرپلی ۲» اپل و «هوم‌کیت» هم سازگاری دارد. بر این اساس کاربران در این تلویزیون به راحتی می‌توانند محتوایی ویدیویی مورد علاقه خود را از روی سیستم آی‌تیونز اپل یا دیگر اپلیکیشن‌های ویدیویی پخش کنند یا اینکه فایل‌های صوتی و عکس‌ها را نیز از روی دستگاه‌های اپلی خود در این تلویزیون به نمایش بگذارند. همچنین این امکان فراهم شده است تا کاربران بتوانند از طریق اپلیکیشن «هووم» یا دستیار هوشمند «سیری» اپل در گوشی هوشمند آیفون، کنترل این تلویزیون را از راه دور در اختیار بگیرند.

«ال‌جی سیگنچر او‌ال‌ای‌دی تی‌وی آر» این هفته در بزرگترین نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی جهان موسوم به CES 2019 در لاس‌وگاس آمریکا به نمایش درآمد. بنابراین هنوز زمان دقیق ورود این محصول به بازار و قیمت نهایی آن مشخص نشده است. لازم به ذکر است پیش از این شرکت ژاپنی سونی هم موفق شده بود یک نمایشگر اوال‌ای‌دی با قابلیت لوله شدن را را معرفی کند که البته این کمپانی هم هنوز نمونه نهایی آن را وارد بازار نکرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا