هوآوی و کمک به درک تصویری در نابینایان! (+عکس)

اپلیکیشن ساخته شده به الگوریتم‌های هوش مصنوعی مجهز شده است و به حرکات بخش‌های مختلف در صورت از جمله چشم‌ها، بینی، ابرو و دهان توجه ویژه دارد و موقعیت قرار گرفتن آنها در کنار یکدیگر را هر لحظه تحلیل می‌کند.

موبنا – بیشتر مردم با این نظر موافق هستند که مکالمات تلفنی نمی‌توانند به اندازه گفت‌وگوهای چهره به چهره کارآمد باشند و باید توجه داشته باشیم که در ارتباطات صوتی فرد نمی‌تواند چهره طرف مقابل را مشاهده کند و حالات روحی او را به خوبی تشخیص دهد. این مشکل برای نابینایان همواره وجود دارد و به همین دلیل شرکت هوآوی اقدام به ساخت یک اپلیکیشن با نام «فِیسینگ ایموشنز» کرده است که می‌تواند تصویر چهره فرد را بخواند و آن را برای فرد نابینا توضیح دهد.

این اپلیکیشن که در جریان همکاری هوآوی با «انجمن نابینایان لهستان» ساخته شده است، در اصل یک برنامه مخصوص گوشی‌های هوشمند اندرویدی محسوب می‌شود که به صورت ویژه در گوشی «مِیت پرو ۲۰ هوآوی» مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هوآوی و کمک به درک تصویری در نابینایان! (+عکس)

زمانی که یک کاربر نابینا با فرد مقابل خود شروع به صحبت می‌کند، دوربین پشتی دستگاه تصویر چهره فرد مقابل را اسکن می‌کند. اپلیکیشن ساخته شده به الگوریتم‌های هوش مصنوعی مجهز شده است و به حرکات بخش‌های مختلف در صورت از جمله چشم‌ها، بینی، ابرو و دهان توجه ویژه دارد و موقعیت قرار گرفتن آنها در کنار یکدیگر را هر لحظه تحلیل می‌کند.

بر اساس داده‌های موجود این اپلیکیشن به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند هفت حس مختلف را در فرد تشخیص دهد. این امر به کار امکان می‌دهد تا به خوبی باند که شخص مقابل او چگونه و به چه شکل صحبت می‌کند و حین صحبت کردن کدام یک از هفت حس ثابت و تعریف شده را به همراه دارد. آواهای کوتاهی که توسط یک آهنگساز نابینا به نام «توماس بیلکی» ارایه شده است برای آزمایش اپلیکیشن یاد شده مورد استفاده قرار گرفت و نتیجه حاصل از آن نشان داد افراد نابینا به کمک این ابزار موبایلی به درستی می‌توانند حالات فرد مقابل را تشخیص دهند.

اپلیکیشن «فِیسینگ ایموشنز» که حتی به صورت آفلاین هم کار می‌کند، از روی فروشگاه اینترنتی گوگل پلی قابل بارگذاری است. همچنین یک دسته نگهدارنده تلفن همراه تولید شده با چاپگر سه‌بعدی هم متناسب با این اپلیکیشن ارایه شده است تا گوشی هوشمند را به صورت مستقیم در مقابل صورت فرد مقابل قرار دهد و دوربین بتواند حالات صورت او را به درستی تحلیل کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا