مسافران این شرکت اتوبوس‌رانی در دنیای واقعیت مجازی سفر می‌کنند

مسافرانی که در این اتوبوس‌ها سوار می‌شوند هیچ گونه هزینه بیشتری را پرداخت نمی‌کنند و در عین حال می‌توانند به بیش از ۵۰ بازی، فیلم سینمایی و خدمات مربوط به سفر در دنیای واقعیت مجازی دسترسی داشته باشند تا ساعت‌های طولانی که در اتوبوس می‌نشینند آنها را خسته نکند.

موبنا – سفرهای طولانی با اتوبوس بسیار خسته کننده است و حتی اگر کاربر در طول این سفرها با گوشی هوشمند خود موسیقی گوش دهد یا با آن بازی موبایلی کند، می‌تواند تا حدی خستگی سفر را برای خود آسان کند. «فلیکس‌باس» از جمله کمپانی‌هایی محسوب می‌شود که خدمات یکپارچه و گسترده اتوبوس‌رانی را در سراسر اروپا، آمریکا و دیگر نقاط جهان راه‌اندازی کرده است و هم اکنون برای آنکه رضایت مسافران خود در مسافرت‌های طولانی را به دست آورد، افرادی که با اتوبوس‌های «فلیکس‌باس» از شهر لاس‌وگاس آمریکا سفر زمینی خود را آغاز می‌کنند از این پس می‌توانند یک دستگاه هدست واقعیت مجازی را در مقابل خود ببینند و حین مسافرت طولانی آن را در مقابل چشمان خود قرار دهند تا در دنیای دیگر حضور داشته باشند و مسافت طلانی را احساس نکنند.

فلیکس‌باس از مدت‌ها قبل سرویس حمل و نقل اتوبوسی داخل کشورها و بین کشورهای اروپایی را راه‌اندازی کرده بود و از ۳۱ مه ۲۰۱۸ نیز این خدمات در کشور آمریکا هم ارایه شد تا همه مسافران آن بتوانند در طول سفر به خدمات وای-فای رایگان، پورت شارژ تلفن همراه برای هر صندلی، صندلی‌های راحت متناسب با سفرهای طولانی و نمایشگر لمسی بزرگ حاوی انواع خدمات الکترونیکی مختلف دسترسی داشته باشند. جدیدترین سرویسی که این شرکت برای مسافران خود ارایه کرده است با نام «فلیکس‌وی‌آر» شناخته می‌شود.

این سرویس هم اکنون برای آن دسته از مسافرانی ارایه شده است که از شهر لاس‌وگاس آمریکا قصد انجام مسافرت‌های زمینی طولانی را دارند و صندلی اتوبوس مربوطه قابلیت پشتیبانی از خدمات واقعیت مجازی را دارد. مسافرانی که در این اتوبوس‌ها سوار می‌شوند هیچ گونه هزینه بیشتری را پرداخت نمی‌کنند و در عین حال می‌توانند به بیش از ۵۰ بازی، فیلم سینمایی و خدمات مربوط به سفر در دنیای واقعیت مجازی دسترسی داشته باشند تا ساعت‌های طولانی که در اتوبوس می‌نشینند آنها را خسته نکند.

«پییِر گورداین» مدیر شرکت فلیکس‌باس در آمریکا در این خصوص گفت:‌ «ما بسیار خرسندیم که برای نخستین بار در جهان برای مسافرت‌های طولانی با اتوبوس خدمات واقعیت مجازی را برای مسافران ارایه می‌دهیم. این سرویس با همکاری دو شرکت “این‌فلایت وی‌آر” و “پیکو اینترکتیو” ارایه شده است. ما در شرکت فلیکس‌باس همواره به دنبال روش‌های جدید می‌گردیم تا تجربه سفر را برای مسافران خود متفاوت و آسان‌تر کنیم و آنها در مسیر خود به ابزارهای سرگرمی و فناوری های پیشرفته بیشتر دسترسی داشته باشند. ما امیدواریم هدست واقعیت مجازی فلیکس‌وی‌آر بتواند سرگرمی بیشتری را در اختیار مسافران‌مان قرار دهد و رضایت هرچه بیشتر آنها را جلب کند».

این سرویس هم اکنون برای شش مسیری که از لاس‌وگاس آمریکا آغاز می‌شوند در نظر گرفته شده است که شرکت فلیکس‌باس اعلام کرده است که برای دوره زمانی ۳ ماهه به صورت آزمایشی از این هدست‌ها استفاده می‌کند. بر این اساس زمانی که مسافران هنگام خرید بلیط درخواست استفاده از فلیکس‌وی‌آر را هم داشته باشند، هنگام نشستن روی صندلی خود می‌توانند یک دستگاه هدست «پیکو گابلین ۲» را در اختیار بگیرند که محتوای آن را شرکت «این‌فلایت وی‌آر» تامین می‌کند و انواع بازی‌ها و فیلم‌های سینمایی برای آن در نظر گرفته شده است.

این طور که گفته می‌شود، این هدست‌های واقعیت مجازی می‌توانند تصاویر را با کیفیت ۳ هزار پیکسلی به نمایش بگذارند و هر بار که باتری آنها شارژ می‌شود برای مدت ۴ ساعت به صورت مستمر می‌توانند به کار گرفته شوند.

البته باید توجه داشت که استفاده از هدست واقعیت مجازی حین حرکت می‌توانند حالت تهوع را هم برای مسافران به دنبال داشته باشند و ممکن است کاربران زمانی که در حرکت از این هدست‌ها استفاده می‌کنند، با چنین شرایط فیزی مواجه شوند. بر این اساس باید از قبل پیش‌بینی کنند که اگر احتمال بروز چنین اتفاقی وجود دارد از هدست‌های مذکور استفاده نکنند.

شرکت فیلکس‌باس با انتشار بیانیه‌ای همچنین در این زمینه گفت: «فلیکس‌باس و این‌فلایت‌ وی‌آر برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل فیزیکی یا حالت تهوع در مسافران آزمایش‌های متعددی را انجام دادند و این آزمایش‌ها به صورت مستمر در اروپا و آمریکا روی افراد مختلف به انجام رسید. طی این آزمایش‌ها تکان‌های شدید اتوبوس حین حرکت و تماشای تصاویر واقعیت مجازی بررسی شد. در پلتفرم این‌فلایت وی‌آر یک کلید اصلی وجود دارد که کاربران با فشار دادن آن روی هدست خود می‌توانند تصاویر را از حالت سه‌بعدی و مجازی خارج کنند تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود. همچنین سعی شده است تصاویری انتخاب شود که متناسب با شرایط و تکان‌های اتوبوس باشد و مسافران اذیت نشوند».

در ادامه این بیانیه گفته شد: «رابط کاربری اصلی که برای این هدست‌ها در نظر گرفته شده است بر اساس حرکات سر کاربر قابل کنترل است و بنابراین هدست‌های مذکور به هیچ گونه ورودی دیگر نیاز ندارند و تمام تجربیات مسافران داخل فضای کابین فلیکس‌باس صورت می‌گیرند و هیچ گونه عامل ورودی خارج از کابین اتوبوس را مسافران احساس نمی‌کنند. ما همچنین به صورت ویژه مسیرهایی را به هدست واقعیت مجازی مجهز کردیم که مستقیم‌تر و بدون تکان‌ باشند تا احتمال بروز حالت تهوع و هرگونه مشکل دیگر برای مسافران به حداقل برسد».

در این بیانیه همچنین اعلام شد:‌ «بر اساس آزمایش‌های که حین حرکت اتوبوس انجام دادیم مشخص شد کدام نوعاز حرکت‌های مسافران می‌تواند احتمال بروز حالت تهوع را در آنها بیشتر کند و در این میان یک دستورالعمل به کاربران ارایه می‌شود تا حرکت‌های از پیش تعیین شده را کمتر انجام دهند. البته حالت تهوع حین حرکت یک اختلال کلی است که می‌تواند برای برخی افراد بروز کند و در بعضی دیگر از افراد چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا