اتومبیل برقی سوئیسی با ظاهر ایتالیایی و مهندسی آلمانی! (+عکس)

اتومبیل برقی الکسترا به دو موتور الکتریکی مجهز شده است آنها در مجموع توانی معادل ۶۸۰ اسب بخار تولید می‌کنند و خودروی یاد شده می‌تواند با حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

موبنا – تصور کنید سوار یک اتومبیل شده‌اید که فقط با انرژی الکتریسیته حرکت می‌کند و بدنه آن از جنس فیبرهای کربنی ساخته شده است و البته با طراحی شبیه به خودروهای لوکس ایتالیایی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا در کمتر از ۲.۳ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسانید و با هر بار شارژ باتری‌ها بتوانید تا بیش از ۴۰۰ مایل با این اتومبیل حرکت کنید. شرکت سوئیسی «الکسترا» هم اکنون موفق به ساخت این خودروی برقی لوکس و منحصر به فرد شده است و قرار است محصول یاد شده امسال وارد بازار جهانی شود تا تصور مردم در مورد خودروهای برقی به طور کامل تغییر کند.

اتومبیل برقی سوئیسی با ظاهر ایتالیایی و مهندسی آلمانی! (+عکس)

فوریه گذشته تصاویر اولیه مربوط به طراحی بدنه الکسترا ارایه شده بود و آن زمان هنوز به درستی مشخص نبود این خودروی منحصر به فرد چه امکاناتی را شامل می‌شود. ولی هم اکنون مشخص شده است که یک شرکت سوئیسی با طراحی ایتالیایی و ساخت اتومبیل در کشور آلمان چه محصول منحصر به فردی را می‌تواند در اختیار مردم بگذارد.

شکل ظاهری این اتومبیل نشان می‌دهد که از اتومبیل ایتالیایی فِراری الهام گرفته شده است و البته بدنه آن را تا اندازه‌ای هم می توان مشابه لامبورگینی دانست. با این وجود الکسترا سعی کرده است این محصول را در خانواده اتومبیل‌های اسپورت با یک ظاهر کاملا متمایز عرضه کند و درب‌های عقبی را به گونه‌ای مخفی کند تا شکل ظاهری اسپورت آن کماکان حفظ شود.

اتومبیل برقی سوئیسی با ظاهر ایتالیایی و مهندسی آلمانی! (+عکس)

این خودرو از جمله وسایل نقلیه محسوب می‌شود که هیچ گونه آلایندگی را برای محیط زیست به دنبال ندارد و شرکت سازنده امضای اصلی خود برای طراحی آن را شیشه عقب این محصول می‌داند که شبیه به حرف انگلیسی V ساخته شده است و ضمن افزایش دید راننده، شکل ظاهری متفاوت را به آن بخشیده است. در این خودرو فاصله چرخ‌های جلو تا سپر به حداقل رسیده است که این اتفاق در افزایش شتاب و سرعت اتومبیل مذکور بسیار موثر بوده است.

اتومبیل برقی سوئیسی با ظاهر ایتالیایی و مهندسی آلمانی! (+عکس)

اتومبیل برقی الکسترا به دو موتور الکتریکی مجهز شده است آنها در مجموع توانی معادل ۶۸۰ اسب بخار تولید می‌کنند و خودروی یاد شده می‌تواند با حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. طراحان الکسترا توضیح دادند اگر میانگین سرعت این خودرو را ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت محاسبه کنیم، اتومبیل مذکور با هر بار شارژ کامل باتری می‌تواند با چنین سرعتی معادل ۶۰۰ کیلومتر حرکت کند. کمپانی سازنده توضیح داده است که الکسترا قادر است ظرف ۲.۳ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که بر این اساس می‌توان آن را نسبت به «تسلا مدل اس پی۱۰۰دی» پرشتاب‌تر دانست.

کمپانی سوئیسی هنوز قیمت نهایی این خودرو را اعلام نکرده است، با این وجود پیش‌بینی می‌شود که در مجموع تنها ۱۰۰ دستگاه از این خودرو ساخته شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا