تلویزیون‌های ۲۰۱۹ محیط را درک می‌کنند! (+عکس)

یکی از شرکت‌های فناوری آسیایی وعده داده است که تلویزیون‌های مدل ۲۰۱۹ خود را با تراشه هوش مصنوعی ارائه خواهد کرد که کیفیت صوت و تصویر را متناسب با شرایط محیط، بهینه‌سازی می‌کنند.

موبنا – در حالی که تا شروع نمایشگاه معروف محصولات فناوری موسوم به CES چیزی نمانده، شرکت ال‌جی اعلام کرد که برخی از برجسته‌ترین فناوری‌ها در حوزه تلویزیون از جمله بهینه‌سازی کیفیت تصویر و صوت به وسیله هوش مصنوعی، کیفیت ۸K و پشتیبانی از هر دو دستیار هوشمند “آمازون الکسا” و “گوگل اسیستنت” را رونمایی خواهد کرد.
ال‌جی در حال تولید و عرضه جدیدترین دستگاه‌های خود از جمله گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار و تلویزیون‌هایی که هفته آینده در نمایشگاه CES معرفی می‌شوند، تحت نام تجاری ThinQ است.

تلویزیون‌های 2019 محیط را درک می‌کنند! (+عکس)

سری جدید تلویزیون‌های ال‌.جی از تکنیک‌های یادگیری عمیق برای تجزیه و تحلیل محتوای منابع و استفاده از بهترین شیوه برای ارائه آن بهره می‌برد. ضمن اینکه کیفیت تصویر و صوت در حال پخش را متناسب با شرایط محیط تنظیم می‌کند.
این تنظیمات متناسب محیط، شامل تنظیم روشنایی و کنتراست تصویر در یک پیکربندی خاص و در نظر گرفتن شرایط نور محیط است. همچنین یک خروجی صوتی دو کاناله به منظور ایجاد یک جلوه صوتی فراگیر با کمک پردازش هوش مصنوعی عمل می‌کند.

تلویزیون‌های 2019 محیط را درک می‌کنند! (+عکس)

ال‌جی می‌گوید: پردازشگر جدید علاوه بر تشخیص منبع محتوا، با توجه به شرایط محیطی، تصویرسازی می‌کند تا روشنایی صفحه نمایش را بهینه‌سازی کرده و تصاویر و صوت را متناسب با شرایط محیط و چشم و گوش انسان پخش کند.
بنابراین به این معنی است که محاسبات بیشتری بر اساس اطلاعات ورودی انجام می‌شود و تلویزیون شما قادر خواهد بود انتخاب‌های هوشمندانه‌ای در مورد چگونگی کاهش نویز و تعادل مناطق تاریک و نورانی در هر فریم از هر فیلم انجام دهد.

تلویزیون‌های 2019 محیط را درک می‌کنند! (+عکس)

دستیارهای هوشمند “آمازون الکسا” و “گوگل اسیستنت” هر دو توسط این سیستم پشتیبانی می‌شوند و با پردازشگر هوشمند جدید Alpha 9 Gen 2، امواج صوتی ورودی می‌تواند به سرعت تحلیل شوند تا بتواند صداها و کلمات را بهتر تشخیص دهد.
“گوگل اسیستنت” در حال حاضر در چندین تلویزیون ال‌.جی تعبیه شده است، اما امسال شاهد پیوستن “آمازون الکسا” نیز خواهیم بود.

تلویزیون‌های 2019 محیط را درک می‌کنند! (+عکس)

بنابراین شما خواهید توانست به راحتی با تلویزیون خود ارتباط برقرار کنید و به وسیله آن، با برنامه‌های مختلف کار کنید. این دستیاران هوشمند همچنین می‌توانند دستگاه‌های هوشمند سازگار را در خانه کنترل کنند.
ال‌جی همزمان با معرفی مدل‌های ۲۰۱۹ در نمایشگاه CES در لاس وگاس، چندین مجموعه از تلویزیون‌های OLED خود را نیز ارتقا می‌دهد و پرچمدار ۸۸ اینچی خود با رزولوشن ۸K موسوم به “Z9” را معرفی می‌کند.
صدای دالبی Atmos 5.1 نیز در تلویزیون‌های با کیفیت بالا رونمایی خواهد شد.
درگاه HDMI 2.1 نیز به همراه تلویزیون‌های مدل ۲۰۱۹ ال‌جی معرفی می‌شود. استاندارد جدید HDMI از رزولوشن ۸K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه(از ۳۰ فریم در ثانیه) و پردازش بهتر HDR پشتیبانی می‌کند.
هر گونه محتوای ۴K در حال حاضر می‌تواند با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه(از ۶۰ فریم در ثانیه) نشان داده شود.
نمایشگاه محصولات مصرفی فناوری موسوم بهCES امسال از روز دوشنبه آغاز می‌شود و ما شما را از آخرین و جدیدترین فناوری‌های دستگاه‌های الکترونیکی سال ۲۰۱۹ باخبر خواهیم کرد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا