هیوندای و معرفی یک فناوری جدید! (+عکس و فیلم)

با این فناوری خودرو به راحتی می‌تواند با ایستگاه شارژ الکتریکی ارتباط برقرار کند، و در این میان به خوبی می‌داند که کدام ایستگاه در زمان به خصوص باز است و خروجی‌های شارژ آن توسط دیگر اتومبیل‌ها اشغال نشده است.

موبنا – شرکت هیوندای تصویر ویدیویی از مدل اولیه فناوری را به نمایش گذاشته که نشان می دهد اتومبیل‌های خودران در آینده بدون دخالت انسان به ایستگا‌ه‌های تامین انرژی می‌روند، باتری‌های خود را در آن شارژ می‌کنند و سپس از ایستگاه خارج می‌شوند تا خودروهای دیگر در آن سوخت‌گیری کنند.

بر اساس اطلاعاتی که در این تصویر ویدیویی منتشر شده است، صاحبان خودروهای خودران هیوندای در آینده این امکان را در اختیار خواهند داشت تا با فشردن یک دکمه اتومبیل خود را از راه دور به سمت ایستگاه شارژ باتری هدایت کنند و در این اتفاق کمکی به اتومبیل نکنند. خودروها به راحتی می‌توانند تا ایستگاه شارژ بی‌سیم رانندگی کنند، در فضای اختصاصی مخصوص شارژ قرار بگیرند، منتظر بمانند تا باتری شارژ شوند، و سپس به فضای دیگری در پارکینگ بروند که از شارژر دور است تا دیگر خودروها برای شارژ به این ایستگاه بیایند. در این میان زمانی که راننده به اتومبیل خود نیاز دارند و می‌خواهد سوار آن شود، خودرو به صورت خودکار نزد او برمی‌گردد و درهای خود را باز می‌کند.

 

 

با این توضیح خودرو به راحتی می‌تواند با ایستگاه شارژ الکتریکی ارتباط برقرار کند، و در این میان به خوبی می‌داند که کدام ایستگاه در زمان به خصوص باز است و خروجی‌های شارژ آن توسط دیگر اتومبیل‌ها اشغال نشده است.

شرکت هیوندای توضیح داد هم اکنون تلاش‌های خود را عملیاتی می‌کند تا این فناوری به صورت تجاری وارد بازار شود و البته پیش‌بینی شده است که فناوری مذکور از سال ۲۰۲۵ میلادی در خودروهایی که به سطح ۴ فناوری‌های خودران مجهز شده‌اند ارایه خواهد شد. با این وجود اگرچه در ظاهر این اتفاق بسیار خوب و کاربردی به نظر می‌رسد، ولی در این میان برخی سوالات فنی برای کارشناسان پیش آمده است که هیوندای به آنها پاسخ می‌دهد.

هیوندای و معرفی یک فناوری جدید! (+عکس و فیلم)

نخستین نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که اگر این سیستم در خودروهای هیوندای ارایه می‌شود و قرار نیست به عنوان یک استاندارد واحد برای تمام خودروهای خودران عرضه شود،‌ پس با این توضیحات خودروهای مذکور فقط می‌بایست به ایستگاه‌های شارژ الکتریکی هیوندای مراجعه کنند و نمی‌توانند با این سیستم هوشمند وارد دیگر ایستگاه‌های شارژی بشوند. با این توضیح شرکت خودروسازی هیوندای چه تعداد ایستگاه شارژ باتری را می‌بایست در هر شهر راه‌اندازی کند تا راننده‌ها با خیال راحت و بدون نگرانی بتوانند خودروی خود را برای شارژ باتری به سمت ایستگاه بفرستند؟

نکته دیگری که در این زمینه به نظر می‌رسد این است که، با توجه به اینکه فناوری مذکور در خودروهای کاملا خودکار و بدون نیاز به راننده ارایه می‌شود، در این زمینه استدلال خوبی وجود دارد که مردم خدمات اتومبیل را راحت‌تر، ارزان‌تر و به موقع‌تر در اختیار بگیرند. با این توضیح چرا فرد نباید حین رانندگی از این فناوری هوشمند استفاده کند تا انرژی مورد نیاز باتری خود را تامین کند و در نهایت وقتی که به مقصد رسید خودروی خود را به تنهای به سمت ایستگاه شارژی هدایت کند؟

آن دسته از افرادی که صاحب یک دستگاه خودروی کاملا خودران می‌شوند، معمولا نگرانی زیادی در مورد شارژ خودروی خود ندارند. زیرا اتومبیل آنها در پارکینگ خانه هم می‌تواند به راحتی شارژ شود و انرژی مورد نیاز خود را تامین کند.

نکته جالب توجه این است که شرکت هیوندای اعلام کرده است که این فناوری را برای خودروهای مجهز به سطح ۴ فناوری خودران سال ۲۰۲۵ عرضه می‌کند و فناوری مذکور برای خودروهای مجهز به سطح ۵ فناوری خودران سال ۲۰۳۰ عرضه می‌شوند. در این میان ممکن است تا آن زمان سطح ۶ فناوری‌های خودران هم عرضه شود تا نوع متفاوتی از عبور و مرور شهری را افراد تجربه کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا