۷۰ درصد نیاز آبی این آسمان خراش را آب باران تامین می‌کند (+عکس)

سیستم‌های جمع‌آوری آب باران که برای این آسمان خراش در نظر گرفته شده است می‌تواند تا ۷۰ درصد نیاز آب کل برج را تامین کند.

موبنا – شرکت «فاستر + پارتنرز» به تازگی جایزه «ریبا استیرلینگ پرایز» را از آن خود کرد و طی آن بهترین طرح مربوط به دو برجی که قرار است در شهر شنژن چین ساخته شود را ارایه کرد. بر اساس توافقات صورت گرفته قرار است این برج‌ها به دفتر مرکزی «بانک بازرگانی چین» تبدیل شوند و طراحی پایدار که برای آن در نظر گرفته شده است، یک سیستم ویژه برای در اختیار گرفتن آب باران را هم در خود جا داده است.

70 درصد نیاز آبی این آسمان خراش را آب باران تامین می‌کند (+عکس)

بر اساس طراحی صورت گرفته،‌ دفتر مرکزی بانک بازرگانی چین در منطقه خلیج شنژن واقع شده است و دو برجی که قرار است در این منطقه ساخته شوند به عنوان بخشی از طرح بزرگ توسعه این منطقه محسوب می‌شوند. در واقع قرار بر آن شده است که کل شهر شنژن با تحولات عظیم مواجه شوند و طی چند سال آینده آسمان‌ خراش‌های بلند در آن ساخته شود.

70 درصد نیاز آبی این آسمان خراش را آب باران تامین می‌کند (+عکس)

هم اکنون طراحی این دو آسمان خراش به اتمام رسیده است که یکی از آنها بلندتر و با امکانات پیشرفته‌تر ساخته می‌شود. این برج در بالاترین نقطه خود ۳۵۰ متر ارتفاع دارد و در آن فضاهای اداری به وسعت ۳۱۰ هزار متر مربع در تمام طبقات پیش‌بینی شده است. ساختمان‌های مرکزی این آسمان خراش در بال‌های شرقی و غربی ساختمان به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هیچ گونه ستونی در آنها مشاهده نمی‌شود و بیشترین استفاده را از فضای داخلی برده‌اند. اطراف این آسمان خراش به صورتی طراحی شده است که افراد پس از قرار گرفتن در آن بیشترین چشم‌انداز را به محیط پیرامون دارند و تمام مشتریان و مهمان‌های بانک بازرگانی چین می‌توانند از آن لذت ببرند.

70 درصد نیاز آبی این آسمان خراش را آب باران تامین می‌کند (+عکس)

به گفته شرکت «فاستر + پارتنرز» طراحی قسمت مرکزی این برج به گونه‌ای است که به پایین بودن دمای ساختمان در مجاورت با تابش نور خورشید کمک می‌کند و این در حالی است که سیستم‌های جمع‌آوری آب باران که برای این آسمان خراش در نظر گرفته شده است می‌تواند تا ۷۰ درصد نیاز آب کل برج را تامین کند. البته در این زمینه هنوز جزییات بیشتری منتشر نشده است تا مشخص شود که آسمان خراش چگونه آب باران را ذخیره می‌کند و پس از تصفیه، آن را به آب قابل نوشیدن تبدیل می‌کند.

پروژه ساخت دفتر مرکزی بانک بازرگانی چین همچنین برج‌های کوچک‌تر با ارتفاع ۱۸۰ متر را هم شامل می‌شود که در این برج‌ها هتل، دفتر اداری و فروشگاه عرضه کننده محصولات مختلف تعبیه خواهند شد. علاوه بر این شرکت «فاستر + پارتنرز» اعلام کرده است که در نظر دارد در این مرکز فروشگاه‌های بزرگ، رستوران‌ها، آبنما، ایستگاه مترو، گالری هنری و … را هم راه‌اندازی کند.

70 درصد نیاز آبی این آسمان خراش را آب باران تامین می‌کند (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا