خداحافظی دیابتی ها با درد با تولید چسب زخم های سوزنی

گروهی از پژوهشگران سوئدی با هدف کاستن از درد و رنج بیماران مبتلا به قند خون چسب زخم های جدیدی را تولید کرده اند که قادر به کنترل دائم قند خون هستند.

موبنا – این چسب زخم ها که در موسسه سلطنتی کی تی اچ استکهلم سوئد تولید شده اند، از روشی جدید و منحصر به فرد برای کنترل و بررسی میزان قند خون بهره می گیرند.

چسب زخم مذکور نیاز به استفاده از دستگاه های بررسی قند خون که سوزنی را به عمق انگشت فرو می کنند، از بین می برد. سوزن های دستگاه های عادی ۷ میلیمتر طول دارند و به علت عبور از شبکه عصبی انگشت دردی را به فرد تحمیل می کنند.

اما چسب زخم های جدید برای نمونه گیری تنها از یک سوزن ساده که طول آن یک پنجم سوزن های عادی است بهره می گیرند و لذا با شبکه عصبی زیر پوست درگیر نمی شوند.

از سوی دیگر سوزن دستگاه های عادی نمونه گیری قند خون از لایه چربی پوست برای این کار استفاده می کنند که دقت زیادی ندارد، اما چسب زخم های جدید برای این کار از بافت زیرپوست که دقت بیشتری در زمینه نشان دادن میزان قند خون دارد، استفاده می کنند.

ریزسوزن های نصب شده بر روی این چسب زخم ها، از جنس سیلیکون هستند و به طور دائم در بافت بالایی پوست که حاوی مایعاتی در حال حرکت است، باقی می مانند و همین امر باعث کنترل لحظه به لحظه قند خون می شود و اطلاعات هر لحظه به فاصله حداکثر ده دقیقه قابل دریافت است.

بر روی سوزن های برچسب های مذکور که بارها و بارها قابل استفاده هستند، سه حسگر دارای الکترود نصب شده اند که کنترل قند خون را تسهیل می کنند. هنوز مشخص نیست این محصول چه زمانی روانه بازار می شود.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا