با این اسکلت پوشیدنی دیگر هیچ جسمی سنگین نیست (+عکس)

شرکت آمریکایی “Sarcos Robotics” اخیرا یک اسکلت پوشیدنی توسعه داده که کاربران توسط آن می‌توانند به سرعت صدها پوند مواد را برداشته و بلند کنند.

موبنا – این شرکت به لطف فناوری پیشرفته موفق به توسعه این اسکلت پوشیدنی مقاوم شده است. اسکلت پوشیدنی مذکور تمام بدن را می‌پوشاند و درون آن باتری تعبیه شده است. بنابر برنامه ریزی‌ها این اسکلت اوایل سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.
پس از سال‌ها تلاش اکنون شرکت، “Sarcos” موفق به توسعه این اسکلت که “Guardian XO Max” نام دارد، شده است. این اسکلت پوشیدنی می‌تواند باهر بار شارژ، تا هشت ساعت کار کند. باتری‌های این اسکلت مجهز به رابط‌های “اتصال گرم”(hot swapped) هستند. این به آن معنا است که باتری‌های خالی را می‌توان با باتری‌های جدید جایگزین کرد.

با این اسکلت پوشیدنی دیگر هیچ جسمی سنگین نیست (+عکس)

تقریبا تمامی وسایلی که دارای حافظهٔ فلش هستند، برای ارتباط با کامپیوتر از رابط‌های اتصال گرم(Hot swapping) استفاده می‌کنند. اتصال گرم به این معناست که کاربر می‌تواند وسیلهٔ دارای حافظهٔ فلش را در هنگام روشن بودن کامپیوتر به آن متصل کند. بنابراین برای متصل کردن این وسایل به کامپیوتر نیاز نیست کامپیوتر را خاموش کرد و سپس آنها را به کامپیوتر متصل نمود.
“بن ولف”(Ben Wolff) مدیرعامل شرکت Sarcos Robotics گفت: ما با نوآوری‌هایمان در بهینه سازی مصرف انرژی، توانسته‌ایم کاری را انجام دهیم که هیچ شرکت رباتیک دیگری در دنیا قادر به انجام چنین کاری نبوده است.
با پوشیدن Guardian XO Max کاربر می‌تواند اجسامی حدود ۱۰۰ پوند(۴۵ کیلوگرم) را بلند کرده و احساس کند که یک جسم ۵ پوندی (۲.۲ کیلوگرم) را برداشته است.

با این اسکلت پوشیدنی دیگر هیچ جسمی سنگین نیست (+عکس)

قیمت اصلی این اسکلت‌های پوشیدنی مشخص نیست اما چیزی که مشخص است این است که این اسکلت‌های پوشیدنی به صورت جداگانه فروخته نخواهند شد.
در مصاحبه‌ای که مدیرعامل این شرکت با مجله ” آی‌تریپل‌ئی اسپکتروم”(IEEE Spectrum) انجام داد، گفت: بسته کامل Guardian XO Max، از جمله نصب، تعمیر و نگهداری و نظارت، تقریبا معادل ۲۵ دلار در هر ساعت خواهد بود.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا