منتظریم اینستاگرام سریع‌تر تعیین تکلیف شود

معاون فضای مجازی دادستان کل کشور گفت: ما منتظریم اتخاذ تصمیم جمعی صورت پذیرد و سریع‌تر اینستاگرام که متاسفانه بسیار محتوای خلاف قانون و خلاف اخلاق کشور دارد، تعیین تکلیف شود.

موبنا – جواد جاویدنیا در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره انتشار خبری با مضمون این‌که دستوری از سوی وی برای فیلترینگ اینستاگرام صادر شده است، گفت: این خبر به این‌صورت نبوده که جدیدا اتفاق افتاده است بلکه از گذشته این امر اتفاق افتاده و دستور فیلترینگ اینستاگرام در مقطعی صادر شده بود.

وی یادآور شد: دولت پیشنهادی داده بود مبنی‌بر این‌که ما می‌توانیم با فیلترینگ هوشمند مانع از محتوای مجرمانه و غیراخلاقی شویم. ولی متاسفانه به‌دلیل اینکه اینستاگرام ارتباطات خود را رمزگذاری کرد و مانع از این امر شد، تمام هزینه‌هایی که صرف شده بود به هدر رفت و محتوای غیراخلاقی و خلاف قانون هم در اینستاگرام ادامه یافت.

جاویدنیا افزود: مجددا در شورای عالی فضای مجازی مصوب شد که تلگرام، اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی خارجی باید مجوز بگیرند و ملتزم به قوانین کشور شوند و سرورهای‌شان را به داخل کشور منتقل کنند و از وزارت ارتباطات مجوز بگیرند و در صورتی‌که این امر انجام نشود، باز باید طبق همان مصوبه این فیلترینگ انجام شود که این امر متاسفانه محقق نشد.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه افزود: ما منتظریم که این اتخاذ تصمیم جمعی صورت پذیرد و سریع‌تر اینستاگرام که متاسفانه بسیار محتوای خلاف قانون و خلاف اخلاق کشور دارد، تعیین تکلیف شود.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا