پشت فرمان این خودروی کاملا برقی به آینده سفر کنید! (+عکس)

این خودروی برقی و هوشمند که از آن به عنوان یک راهکار مقرون به صرفه و پایدار برای عبور و مرور شهری یاد می‌کنند در مجموع ۹۵۰ کیلوگرم وزن دارد و شکل ظاهری بدنه آن متفاوت با خودروهای امروزی طراحی شده است.

موبنا – شرکت دانمارکی «بیومگا» که به واسطه دوچرخه‌های الکتریکی خود توانسته است شهرت جهانی به دست آورد نخستین محصول خود مجهز به چهار چرخ را در خانواده خودروها معرفی کرد و از آن با نام خودروی کراس‌اور نیمه شاسی بلند «سین» یاد شد. این خودروی برقی که هم اکنون مدل مفهومی آن ساخته شده است از نظر ظاهری شکل اتومبیل «توئیتزی» شرکت رنو را تداعی می‌کند و البته کابین آن برای چهار سرنشین طراحی شده است و شرکت سازنده آن را یک خودرو معرفی می‌کند که حداکثر سرعت آن به ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و بنابراین محصول جدید در خانواده دوچرخه‌های برقی مجهز به چهار چرخ قرار نمی‌گیرند.

پشت فرمان این خودروی کاملا برقی به آینده سفر کنید! (+عکس)

خودروی «سین» با پیروی از سیستم اصلی دوچرخه‌های برقی شرکت بیومگا پس از آن معرفی شد که شرکت سازنده چندی پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی آینده وسایل نقلیه شهری را مرتبط با خودروهای برقی دانسته بود. «جِن مارتین اسکیبستد» بنیانگذار و مدیرعامل شرکت بیومگا در این خصوص گفت: «کمپانی ما همواره به دنبال ایجاد یک تغییر در عرصه حمل و نقل عمومی بوده است. ما احساس می‌کنیم در موقعیت بسیار پایدار برای طراحی خودروهای برقی قرار داریم و هم اکنون که زمان توسعه این محصولات فرا رسیده است، ما می‌توانیم گام‌های اساسی در این زمینه برداریم. هم اکنون در حال کار کردن روی طیف جدیدی از وسایل نقلیه هستیم که خودروهای برقی و دوچرخه‌های برقی در آن طبقه‌بندی می‌شوند و خودروی “سین” گام دیگری در این زمینه محسوب می‌شود تا بتوانیم با خودروهای مجهز به منبع سوختی فسیلی مقابله کنیم و نسل جدید وسایل نقلیه پاک‌تر و سالم‌تر را روانه بازار کنیم».

پشت فرمان این خودروی کاملا برقی به آینده سفر کنید! (+عکس)

این خودروی برقی و هوشمند که از آن به عنوان یک راهکار مقرون به صرفه و پایدار برای عبور و مرور شهری یاد می‌کنند در مجموع ۹۵۰ کیلوگرم وزن دارد و شکل ظاهری بدنه آن متفاوت با خودروهای امروزی طراحی شده است. بدنه این خودرو از کامپوزیت‌های سبک از جمله فیبرهای کربنی ساخته شده است و همچنین ستون‌های خودرو از جنس آلومینیوم ساخته شده‌اند. سقف این خودرو تا شیشه جلو شفاف است و قسمت جلوپنجره خودرو را مجموعه‌ای از پنجره‌های سنتی تشکیل می‌دهند که شبیه به اتومبیل‌های سنتی است و تمامی این موارد در کنار یکدیگر ظاهر جذاب و متفاوتی را به خودرو داده‌اند.

پشت فرمان این خودروی کاملا برقی به آینده سفر کنید! (+عکس)

بخش اعظم ماژول‌های باتری خودروی «سین» با توان ۲۰ کیلووات ساعت در قسمت سقف اتومبیل جاسازی شده‌اند. با این وجود مجموعه‌ای از باتری‌های خودرو با توان ۶ کیلووات نیز در قسمت پشت بدنه قرار دارند که راننده در صورت نیاز می‌تواند آن را جدا کند و در طول مسیر این باتری‌ها را با باتری‌هایی که از قبل پر شد‌ه‌اند جایگزین کند. البته شرکت دانمارکی هنوز به درستی توضیح نداده است که باتری‌های متحرک و قابل تعویض در این خودرو چگونه عمل می‌کنند و چه مزایای بیشتری را می‌توانند برای راننده به همراه داشته باشند.

هر یک از چرخ‌های این خودروی برقی به یک موتور ویژه با توان ۱۵ کیلووات مجهز شده است که پیشرانه گشتاور با قدرت ۱۶۰ نیوتن متر را شامل می‌شود و تنها ۱۳ ثانیه طول می‌کشد تا این خودروی کاملا برقی سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و البته در مسیر خود می‌تواند با حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. شرکت دانمارکی بیومگا اعلام کرد که این خودرو پس از ۱۶۰ کیلومتر حرکت به شارژ مجدد نیاز دارد.

فرمان مستطیلی، نمایشگر مرکزی شبیه به رایانه لوحی، طراحی متفاوت داخل کابین، شکل ظاهری متمایز و … از مهم‌ترین نکاتی است که این خودرو را نسبت به مدل‌های مشابه مجزا می‌کند. شرکت دانمارکی اعلام کرد به زودی تولید انبوه این اتومبیل کاملا برقی را آغاز می‌کند و قرار است این محصول از سال ۲۰۲۱ میلادی با قیمت ۲۰ هزار یورو وارد بازار اروپا شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا